• Svar på tråden 35+ och ivf nov 2016??
  • vinterbebis12
    Solen2 skrev 2017-11-29 13:52:13 följande:

De tre första försöken gick vi på Sophiahemmet i Stockholm. Vi frågade vid andra eller tredje försöket om möjlighet att sätta in två men det vart blankt nej.

I morgon sker insättning från vårt fjärde försök och nu går vi via landstingetskö och går då på karolinska i Huddinge i Stockholm.

Va spännande! Är det ett färskförsök? Blir det bara ett embryo?
  • Solen2

Vi har bara gjort färskförsök hittills. Inte fått något till frysen förens i försök tre. Men den lilla eskimån fick vänta då vi kommit fram i kön till landstingsfinansierad behandling och ville börja med försök fyra. Så det är planerar en färskpterföring idag. Antar att det bara blir ett embryo tillbaka. Vi har inte pratat om något annat.

• mileythebunny
    Solen2 skrev 2017-11-30 09:37:02 följande:

Vi har bara gjort färskförsök hittills. Inte fått något till frysen förens i försök tre. Men den lilla eskimån fick vänta då vi kommit fram i kön till landstingsfinansierad behandling och ville börja med försök fyra. Så det är planerar en färskpterföring idag. Antar att det bara blir ett embryo tillbaka. Vi har inte pratat om något annat.

Så spännande, lycka till!

Jag har förstått det som att de privata klinikerna kan sätta in två embryon om de anser att det ökar chanserna, men att landstingsfinansierade behandlingar aldrig gör det (eller statliga kliniker oavsett om man betalar eller ej). Vet inte om det stämmer, men...

Är Sophiahemmet bra? Funderar på behandling där om inte mina tre 'gratis-försök' blir framgångsrika...
  • vinterbebis12
    Solen2 skrev 2017-11-30 09:37:02 följande:

Hoppas ruvningen går bra! När har du TD?
  • Solen2

Ruvningen går bra. Har dock haft lite kramper på ena sidan några tillfällen. Något som jag inte känner igen från de tre gånger tidigare.

Har testdag den 16 dec. Men kommer tjuvtesta redan den 15e då vi har julfest med jobbet då.

Sophiahemmet tycker jag var bra. Mycket trevlig personal. Väldigt flexibla. Man kan ringa även på helgen när man är i behandling. Och de gör även vul på helgen vid behov. Ligger också lättillgängligt tycker jag. Jämfört med nu då vi måste åka till karolinska i Huddinge. Dock så tog det ju sig inte på våra tre försök på Sophiahemmet men det beror väl antagligen inte på kliniken.

Fick negativt besked från KS idag att inget gått att frysa. Så nu sätter vi hopp till att de som är insatt gör det. Annars så är vi på ruta noll för fjärde gången

• Solen2

Har precis testat, dock en dag tidigare än testdagen. Och det var positivt! Så här långt har vi inte kommit på 3,5år.

• vinterbebis12
    Solen2 skrev 2017-12-15 10:42:39 följande:

Har precis testat, dock en dag tidigare än testdagen. Och det var positivt! Så här långt har vi inte kommit på 3,5år.

Underbart, stort grattis!
  • gammelpysen
    Solen2 skrev 2017-12-15 10:42:39 följande:

Grattis! Har du några symptom?
  • gammelpysen
    Solen2 skrev 2017-12-16 15:28:14 följande:

Nope, inga direkta symptom. De mesta tror jag beror på lutinus.

Ok. Jag tar ingen lutinus alls. De ansåg inte att det behövdes pga älsprutan.
  • Solen2
    gammelpysen skrev 2017-12-16 21:48:34 följande:

Ok. Jag tar ingen lutinus alls. De ansåg inte att det behövdes pga älsprutan.

Jaha, jag har tagit lutinus i nästa 3v efter alla mina fyra insättningar. Dock så har jag vid de tre tidigare behandlingarna fått info om att jag vid ev plus ska fortsätta i 3v till. Den info fick jag inte nu vid den fjärde försöket, då vi är på ny klinik via landstinget. Då kan jag sluta vid ett plus. Jag tänker dock ta de två kartonger jag har kvar. Men dock dra ner till 2st/dag istället för tre. Läst på flera olika ställen om olika ordinationer gällande lutinus.
Svar på tråden 35+ och ivf nov 2016??