• Miickan

hoppas på bebis i nov!

Hej ! Jag är 26 & min man är 30 ! Vi har försökt skaffa barn i 10månader nu !
    Denna månaden köpte jag Äl tester , rsfu & även graviditetskollens , fick inget utslag med än svaagt ! Kände tydliga stick i sidan längst ner i magen + molvärk i svanken. Kanske va äl känningar ? Brukar inte känna av de ! Hade enligt kalder ägglossning den 21a okt , Har bim 4nov så är väl äl+8 nu dä!? Hade rejäl mensvärk den 27e så ja mådde illa ! Igår & idag har jag små molvärk i svanken utåt sidorna ! Tog ett Tidigt gravtest från gravidkollen , såklart minus ! Men de e tidigt ! Det konstiga är att jag jag brukar aldrig känna av innan jag får mens.. har någon nån erfarenhet av gravidkollens tester ? Jag fick absolut inget utslag av dom :(

• Svar på tråden hoppas på bebis i nov!
  • eelinh
    becca90 skrev 2016-11-03 18:51:26 följande:

Jag är gärna med och hoppas :D

Kul! När har du bim? :)
  • becca90
    eelinh skrev 2016-11-03 19:30:47 följande:

Kul! När har du bim? :)

Jag har bim 4-6/11. Dock tror jag inget denna månad. Är dock väldigt glad för att sambon äntligen gått med på att ha oskyddat sex, han har inte alls vart sugen innan. Blir inte direkt planerande så det får hända om det händer :D
  • eelinh
    becca90 skrev 2016-11-03 20:19:42 följande:

Jag har bim 4-6/11. Dock tror jag inget denna månad. Är dock väldigt glad för att sambon äntligen gått med på att ha oskyddat sex, han har inte alls vart sugen innan. Blir inte direkt planerande så det får hända om det händer :D

Skönt, håll fast vid den inställningen. :)

Vi är inne på vårt 12e försök och önskar så att den inställningen forfarande fanns kvar i mig.
  • becca90
    eelinh skrev 2016-11-03 20:59:00 följande:

Skönt, håll fast vid den inställningen. :)

Vi är inne på vårt 12e försök och önskar så att den inställningen forfarande fanns kvar i mig.

Oj vad jobbigt det måste vara :(
  • eelinh
    becca90 skrev 2016-11-03 22:00:34 följande:

Oj vad jobbigt det måste vara :(

Vissa dagar är jobbigare än andra. Men min magkänsla säger att vi också kommer att få ett pluss framöver, man kan inte annat än hålla tummarna :)

Finns dom som försökt så mycket längre, men visst oroar man sig varje dag att något är fel.
  • becca90
    eelinh skrev 2016-11-03 22:33:29 följande:

Vissa dagar är jobbigare än andra. Men min magkänsla säger att vi också kommer att få ett pluss framöver, man kan inte annat än hålla tummarna :)

Finns dom som försökt så mycket längre, men visst oroar man sig varje dag att något är fel.

Ja jag förstår det, men du har rätt inställning!! Det sägs att man kommer långt med bra inställning. Försök slappna av, jag tror att kroppen känner av oron och kan då inte göra "rätt"
  • Miickan

Hur har det gått för er? Har ni plussat ? :)
    Själv är jag i mitten av v8 nu :)

• eelinh
    Miickan skrev 2016-11-30 10:51:10 följande:

Hur har det gått för er? Har ni plussat ? :)

Själv är jag i mitten av v8 nu :)

Jadu .. fick ett positivt på clearblue early för 6 dagar sedan, men sen bara negativa på "vanliga" stickor och nu är mensen ca 5-6 dagar sen. Skit drygt! Men jag tror att ett tidigt missfall är på g.

Skönt att allt gått bra för dig!
  • eelinh

Japp, jag blöder! Missfall eller nått annat skit. 12e försöket åt pipan. Blir att ringa kvinnokliniken efter jul iaf :(

• Miickan
    eelinh skrev 2016-11-30 17:42:58 följande:

Japp, jag blöder! Missfall eller nått annat skit. 12e försöket åt pipan. Blir att ringa kvinnokliniken efter jul iaf :(

Men stackare ! :( va otroligt jobbigt det måste va !?
  • eelinh
    Miickan skrev 2016-12-01 08:03:49 följande:

Men stackare ! :( va otroligt jobbigt det måste va !?

Ja, det känns väldigt snopet, att få bli så glad och känna att man äntligen lyckats, men sen en vecka senare veta att lyckan inte varade så länge :/

Men på någotvis är man rätt bedövad efter försökt i ett år .. känns liksom som att "självklart händer detta oss", som att det inte är meningen att vi ska få bli föräldrar.
  • Miickan
    eelinh skrev 2016-12-01 09:37:24 följande:

Ja, det känns väldigt snopet, att få bli så glad och känna att man äntligen lyckats, men sen en vecka senare veta att lyckan inte varade så länge :/

Men på någotvis är man rätt bedövad efter försökt i ett år .. känns liksom som att "självklart händer detta oss", som att det inte är meningen att vi ska få bli föräldrar.

Ja det kan jah förstå , att bli så glad & sen så ledsen måste ju vara fruktavärt!

Aldrig haft missfall , men känslan & besvikelsen när mensen kom månad efter månad vet man ju!

Jo men älskade vän , det är klart att det är meningen ni ska bli föräldrar ! Ni får hjälp om det inte tar sig innan ! Det är normalt att det tar upp till 12 månader för par som planerar barn , kan hända på nr 13 också ! :)

Kan Jag , så kan du !! :)
  • eelinh
    Miickan skrev 2016-12-01 20:19:40 följande:

Ja det kan jah förstå , att bli så glad & sen så ledsen måste ju vara fruktavärt!

Aldrig haft missfall , men känslan & besvikelsen när mensen kom månad efter månad vet man ju!

Jo men älskade vän , det är klart att det är meningen ni ska bli föräldrar ! Ni får hjälp om det inte tar sig innan ! Det är normalt att det tar upp till 12 månader för par som planerar barn , kan hända på nr 13 också ! :)

Kan Jag , så kan du !! :)

Tack för de värmande orden!

Jag är glad att vi bara är 26 år och hinner få hjälp i många år om det så skulle vara så.

Lycka till med din graviditet! <3
  • Miickan
    eelinh skrev 2016-12-02 09:54:56 följande:

Tack för de värmande orden!

Jag är glad att vi bara är 26 år och hinner få hjälp i många år om det så skulle vara så.

Lycka till med din graviditet! <3

Ja men precis ! All tid i världen ! :) men jag tror du lyckas innan !

Jag i 10e försöket , la ner allt som hade med bebis å göra ! & Jag skrev en vårdbegäran till sjukhuset å ville ha en tid för en utredning ! Å precis innan jag fick svart av sjukhuset , ca 2v efter , plussade jag !
  • Miickan
    Miickan skrev 2016-12-05 09:50:09 följande:
    Ja men precis ! All tid i världen ! :) men jag tror du lyckas innan !

Jag i 10e försöket , la ner allt som hade med bebis å göra ! & Jag skrev en vårdbegäran till sjukhuset å ville ha en tid för en utredning ! Å precis innan jag fick svart av sjukhuset , ca 2v efter , plussade jag !
    Hur går det med dej Elin & bebisverkstan ?
  • Miickan

Hur går för er med bebisverkstan ? Är i v17 & var på ultraljud för 2v sen och såg en väldigt sprallig liten bebis :)

• eelinh
    Miickan skrev 2017-01-26 21:17:59 följande:

Hur går för er med bebisverkstan ? Är i v17 & var på ultraljud för 2v sen och såg en väldigt sprallig liten bebis :)

Hej!

Tyvärr inte så bra. Ska starta vår utredning den 13/2.

Vad skönt att veta att allt såg bra ut!
  • Miickan
    eelinh skrev 2017-01-26 21:47:44 följande:

Hej!

Tyvärr inte så bra. Ska starta vår utredning den 13/2.

Vad skönt att veta att allt såg bra ut!

Hej ! Va längesen nu ! Hur har det gått för er ?

Jag fick en frisk liten tjej för tre månaders sen nu , 3 juli 3170g :)
  • eelinh
    Miickan skrev 2017-10-02 21:03:32 följande:

Hej ! Va längesen nu ! Hur har det gått för er ?

Jag fick en frisk liten tjej för tre månaders sen nu , 3 juli 3170g :)

Hej!

Vad roligt att höra, grattis.

Vi ska imorgon få komma iväg på info möte ang Ivf. Ingen bebis här ännu, hoppas få börja till vintern.
Svar på tråden hoppas på bebis i nov!