• BFjuni2017

Söker er som väntar först barnet och har BF vår/sommar 2017

Hej! 
    Sa till min sambo igår att jag så gärna ville ha kontakt med några som är i samma vecka som jag (8(7+4)) eller där någonstans, men problemet är ju att vi inte är officiella än, vilket då förstås andra i vecka 8 troligtvis inte heller är. 

Men här kanske vi kan hitta varandra!
    Vi finns i Örebro, är 26 år och väntar första barnet. 

Trevlig måndag! 

• Svar på tråden Söker er som väntar först barnet och har BF vår/sommar 2017
  • Åsa85

Hej! Jag är gravid med bf juli. :) hur mår du? Jag är illmående som f*n. Dygnet runt..

• pangea

Var på KUB imorse och fick se ett litet liv! ..som hickade och vinkade och drack :) Fick oddsen 1:9700 vilket jag är nöjd med! Fick även veta igår att vi har första köplats på en större lägenhet så det verkar som att livet ordnar sig ändå, såå skönt.

Nu kan man börja glädjas åt detta på riktigt, lycka till alla ni andra som väntar på KUB!

• M OCH M

jag är i vecka 5+2 ska skriva in oss nu den 29 december och första ultraljudet blir i januari då är jag i vecka 13 själv bor jag i motala de är mitt första barn också så hoppas verkligen att de går hela vägen

• M OCH M

i vilken vecka gör man kub test?. har inte förstått riktigt vad de innebär eftersom de är första barnet så har inte haft tid att kolla så mycket

• jooo

Mellan va 11-13 eller 14 tror jag. Jag gjorde 12+6. Ih tiden går så långsamt. Rul den 23 december i v 18+ 5.

• Korken
    BFjuni2017 skrev 2016-11-21 20:48:14 följande:

Fortfarande inga symptom? Min kropp gav mig världens illamående hela helgen, kanske som ett svar på min oro ???? kan fortfarande inte se matprogram eller lyssna på folk som pratar om mat ???? äter helst granny smith-äpple och dricker vatten. 10 dagar kvar för oss till kub. Kan inte tänka på något annat!

Jo, nu senaste veckorna har jag haft världens illamående. Så illa att jag fått legigan. lindrar något men inte helt. just idag har jag fruktansvärt ont i ryggen med, både övre delen och svanken. men i övrigt mår jag bra. ska till bm på tisdag och boka tid för kub. Går då. in i vecka 11.
  • BFjuni2017

Var på KUB imorse! En sprattlande, livlig liten bebis på 5,3 cm. Låg risk, allt såg jättebra ut! Jag bara grät. Är så himla glad och lättad!

• pangea
    BFjuni2017 skrev 2016-12-02 09:12:26 följande:

Var på KUB imorse! En sprattlande, livlig liten bebis på 5,3 cm. Låg risk, allt såg jättebra ut! Jag bara grät. Är så himla glad och lättad!

Vilken lättnad! :) Själv har jag varit orolig veckan efter KUB pga bruna flytningar och värk, men var hos läkaren idag och allt såg bra ut så nu har jag bestämt mig för att sluta oroa mig! ;)
  • Korken

Illamåendet går från dag till dag. Äter legigan men spyr ibland ändå. Ibland mår jag toppenbra. Kub bokat till 20e december. Kan bara småäta och då endast äta vad jag är sugen på så min mage är inte glad över valet av föda just nu nu. Är i vecka 11, 10+5. Alla prover hos bm såg bra ut. Brösten ömmar vissa dagar, vissa dagar inte. Tröttheten är också från dag till dag. Längtar tills jag får se om det är ett liv som lever där inne. Först då kan jag slappna av ordentligt. Försöker dock slappna av ändå och tänka att eftersom jag inte haft någon större blödning så borde allt vara lugnt ändå!

Idag är det sambons födelsedag. Jag har inte haft ork att ordna en present vilket jag sa till honom i morse. Då sa han att han redan fått den bästa presenten. Att jag nu väntar hans barn. Den mannen gör allt för mig och jag kan inte beskriva hur mycket jag älskar honom. Han tar hand om mina spyor, ordnar precis den mat jag är sugen på även om vi inte har den hemma, han kliar min rygg, städar, springer till tvättstugan mm. Allt för att hjälpa mig. Jag är så lycklig!

• Korken

Illamåendet fortsätter lika illa som innan. Men kub visade låg risk och äntligen fick jag se att det växer en fin parvel i magen på mig. Oj vad den hoppade och rörde på sig. Låg och skrattade så hon fick svårt att mäta :P nu kan jag slappna av på den biten och hoppas att jag slipper må illa snart!

Hur går det för er andra? Väldigt tyst härinne ;)

• Liii91

[quote=77100637][quote-nick]BFjuni2017 skrev 2016-11-02 08:52:58 följande:[/quote-nick]

Åh, jag älskar verkligen mat och sötsaker. Men denna graviditet gör att jag inte känner sug efter någonting i matväg. Kan inte längre dricka kaffe vilket är en sorg. Nästan all mat går bort. Igår skulle vi äta pyttipanna men jag bröt i ihop och hulkade fram att jag inte ville äta de rosa grisbitarna, så min sambo petade fram alla potatisbitar i en hög åt mig som jag sedan åt ???? kände mig som en trotsig 4-åring. Så några potatisträningar, rödbetor och en satsumas var det jag fick i mig igår mellan 15.00 och läggdags.

Börjar bli riktigt tröttsamt att inte vilja äta. Någon som känner igen sig?

[/

Jag har också bra aptit i vanliga fall, äter ganska stora portioner när de e något jag tycker e gott och älskar sötsaker! Men under hela graviditeten har jag inte haft någon aptit... Sastumus eller vad dom heter hade jag cravings på nån gång runt v 12 men inte längre (är i v 26 nu) kommer aldrig på någon mat jag vill äta.. Bara att vissa saker vill jag absolut iinte äta... Går inte i jätte mycket mat å inget godissug alls... Har du fortfarande likadant?

• BFjuni2017
    Liii91 skrev 2016-12-20 20:24:50 följande:

[quote=77100637][quote-nick]BFjuni2017 skrev 2016-11-02 08:52:58 följande:[/quote-nick]

Åh, jag älskar verkligen mat och sötsaker. Men denna graviditet gör att jag inte känner sug efter någonting i matväg. Kan inte längre dricka kaffe vilket är en sorg. Nästan all mat går bort. Igår skulle vi äta pyttipanna men jag bröt i ihop och hulkade fram att jag inte ville äta de rosa grisbitarna, så min sambo petade fram alla potatisbitar i en hög åt mig som jag sedan åt ???? kände mig som en trotsig 4-åring. Så några potatisträningar, rödbetor och en satsumas var det jag fick i mig igår mellan 15.00 och läggdags.

Börjar bli riktigt tröttsamt att inte vilja äta. Någon som känner igen sig?

[/

Jag har också bra aptit i vanliga fall, äter ganska stora portioner när de e något jag tycker e gott och älskar sötsaker! Men under hela graviditeten har jag inte haft någon aptit... Sastumus eller vad dom heter hade jag cravings på nån gång runt v 12 men inte längre (är i v 26 nu) kommer aldrig på någon mat jag vill äta.. Bara att vissa saker vill jag absolut iinte äta... Går inte i jätte mycket mat å inget godissug alls... Har du fortfarande likadant?

Haha jag förstår dig verkligen. Ja, jag har fortfarande likadant. Gick in i vecka 16 idag. Jag åt apelsiner till förbannelse, men då fick jag så mycket sår i munnen och på tungan (6 apelsiner om dagen blir liksom lite för starkt...) så nu har jag slutat med apelsiner o h apelsinjuice. Känner fortfarande inget sug efter någonting. Bara gått upp 2.5 kg sedan start.

Har haft konstant nästäppa och "förkylning" men var hos läkarn och krävde rinexin och kortisonspray så nu mår jag mycket bättre! ????

När kände du fosterrörelser för första gången?? Jag bara ligger här som en strandad val och väntar :D
  • BFjuni2017
    Korken skrev 2016-12-20 20:12:14 följande:

Illamåendet fortsätter lika illa som innan. Men kub visade låg risk och äntligen fick jag se att det växer en fin parvel i magen på mig. Oj vad den hoppade och rörde på sig. Låg och skrattade så hon fick svårt att mäta :P nu kan jag slappna av på den biten och hoppas att jag slipper må illa snart!

Hur går det för er andra? Väldigt tyst härinne ;)

Vad härligt med kub-resultatet! Grattis! Mår du fortfarande illa? Vad tråkigt.. Spytt?

Det går bra för mig. Har en liten mage som jag älskar kar, väntar på att känna fosterrörelser, längtar efter att känna aptit igen. Och sen tänker jag mycket på RUL som vi ska på 23:e januari! :) fast jag är inte orolig, bara glad..
  • Liii91
    BFjuni2017 skrev 2016-12-24 10:47:40 följande:

Haha jag förstår dig verkligen. Ja, jag har fortfarande likadant. Gick in i vecka 16 idag. Jag åt apelsiner till förbannelse, men då fick jag så mycket sår i munnen och på tungan (6 apelsiner om dagen blir liksom lite för starkt...) så nu har jag slutat med apelsiner o h apelsinjuice. Känner fortfarande inget sug efter någonting. Bara gått upp 2.5 kg sedan start.

Har haft konstant nästäppa och "förkylning" men var hos läkarn och krävde rinexin och kortisonspray så nu mår jag mycket bättre! ????

När kände du fosterrörelser för första gången?? Jag bara ligger här som en strandad val och väntar :D

• Liii91
    BFjuni2017 skrev 2016-12-24 10:47:40 följande:

Så var se för mig med, hade gårt upp 3 kg i v 20 tror jag... Å nu e jag uppe i 7 kg ^^

Vad skönt :) min moderkaka låg i framkant så jag kände först i v. 23 lite mjuka sparkar men sen böev de kraftiga sparkar från v. 24 :D
  • jooo

Jag känner ingenting och gick in i v 20 idag snark. Men min lille kille var väldigt lugn på rul, bm sa att de kunde dröja ytterligare och speciellt om man har en lugn bebbe <3

• BFjuni2017
    jooo skrev 2016-12-25 15:48:48 följande:

Jag känner ingenting och gick in i v 20 idag snark. Men min lille kille var väldigt lugn på rul, bm sa att de kunde dröja ytterligare och speciellt om man har en lugn bebbe <3

Ok! Tack för svar. Vår lilla var dock väldig aktiv på kuben.. Jag väntar och väntar :)
  • Hermioney
    BFjuni2017 skrev 2016-10-31 09:02:46 följande:

Hej! 
    Sa till min sambo igår att jag så gärna ville ha kontakt med några som är i samma vecka som jag (8(7+4)) eller där någonstans, men problemet är ju att vi inte är officiella än, vilket då förstås andra i vecka 8 troligtvis inte heller är. 

Men här kanske vi kan hitta varandra!
    Vi finns i Örebro, är 26 år och väntar första barnet. 

Trevlig måndag! 

Jag väntar med första barnet
    15 Juni 2017
    Bor i SKåne
  • jooo

Jag har sedan en v börjat känna som bubblor dom spricker. Har känt dem tidigare men först nu förstått att det är bevis. Hihi nu känns han utanpå när han rör sig. Så mycket kan hända snabbt!

Svar på tråden Söker er som väntar först barnet och har BF vår/sommar 2017