Hjälp mig hålla tummarna till BIM!
Hej!
Jag behöver ert stöd i min gravidtokighet!
Som det ser ut just nu, snabbfakta: Första försöket, BIM 8/11. Har inte haft preventivmedel mer än säkra perioder på mer än ett halvår, och har inte haft hormonella preventivmedel på 8 år nästan. Kände av ägglossningen så att jag kan säga vilken dag/timme det var, värkte till ORDENTLIGT den här gången.
Nu: Illamående av och till så att jag står och klöker upp saliv vid handfatet, speciellt vid vissa skarpa lukter, ilar och värker i brösten/bröstvårtorna av och till och kanske något svullna bröst, öm i magen (precis nedanför naveln), trött, gråter så fort jag ser/hör något fint (senast var det soluppgången och intromusiken till gilmore girls, fråga mig inte för Guds skull varför) som svänger fortare än man hinner säga flasklock till att bli fly förbannad på skitsaker (Ditt jävla helvete, gasa lite så vi alla hinner med grönljuset vrålade jag i bilen senast i morse när jag blev förbannad över att behöva växla ner... I en sväng), finnar så jag ser ut som en prepubertal fjortonåring (både i ansiktet och på bröstet och till och med en i de privata regionerna), det värker i ländryggen nästan konstant (det är såå skönt att lägga sig ner...) migränhuvudvärk har jag haft ett par dagar men den har gått över nu, dock så att jag känner att jag har lätt att få huvudvärk just nu, som att det ligger lite på gränsen hela tiden. Och jag skulle kunna mörda för att få frossa i lakrits, jag dreglar vid bara tanken. Och bacon, ge mig bacon! Och jag tycker inte ens om bacon egentligen. Samtidigt som jag mår illa lite vid tanken på bacon =/ Jag har en temperatur på 37,5 i snitt (min "normaltemperatur" är 36,8) och jag fryser som en hund i en brunn med locket över. Är lite konstig i magen och går runt och fiser okontrollerat (ursäkta för DEN detaljen, men det händer nästan aldrig).
Problemet är att det är precis såhär min PMS kan se ut också. Jag har varit hos gyn och de har konstaterat att alla hormoner ligger som de ska, även sköldkörtelhormonerna, och att allt ser fysiskt bra ut, inga knutor, cystor eller dylikt som förklarar min gravidliknande PMS, som dessutom inte kommer varje månad men som jag har fått ibland redan INNAN jag velat bli gravid så jag tror inte det bara är inbillning och gravidlängtan. Så trots att detta kanske hade varit en no-brainer för samtliga andra kvinnor i världen, så är det 50/50 att detta är PMS för mig. Så nu behöver jag lite stöd som sagt! Hjälp mig hålla ut till den 8/11, jag dör av nyfikenhet! Jag vet att statistiskt så är det inte särskilt troligt att jag är gravid redan på första försöket och är helt inställd på att det blir mens den här månaden också men jag kan inte låta bli att hoppas lite ^^ Så snälla, hjälp mig hålla tummarna för att det har gått vägen :) Eller berätta gärna varför jag kan sluta hoppas, att jag ska skärpa till mig eller vad ni tycker passar ^^
Tack på förhand <3