• Anonym (anon)

kommer jag åka fast?!

Idag snattade jag en ask för 130 kr i en liten butik i centrala sthlm. När jag gick ut så pep det, jag sa till kassörskan att det var pga. mina nycklar och hon verkade tro på mig. Kan jag bli tagen i efterhand, och när blir jag tagen isåfall? Jag klan ha hamnat på kamera, jag vet inte. OCH Nej jag ska aldrig göra det igen, mår sjukt dåligt

• Svar på tråden kommer jag åka fast?!
  • fornminne

Troligen kommer du INTE åka fast, polisen prioriterar knappast sånt här i dagens ansträngda läge.

Du skulle bara åka fast om de vet vem du är och var de kan hitta dig. Dvs i en byhåla hade du troligen blivit igenkänd och åkt fast (om du bodde där), men inte i Stockholm.

Du har två val. Antingen går du tillbaka till butiken, erkänner och betalar. Eller så håller du dig borta och försöker glömma alltihop. Dvs undvik butiken (iaf de närmaste åren) och gör aldrig om det.

• Tihi
    Aikido skrev 2016-11-03 20:02:57 följande:
    Ja. I deras ansiktsdatabas finns dessutom kopplingar till konton på Familjeliv. Du är körd.
    Aikido har rätt. Dom kommer även att använda ditt inlägg här som bevis tillsammans med övervakningsfilmen för att kunna döma dig som skyldig till brottet.
  • Anonym (anon)

skämtr ni?

• Anonym (anon)
    Anonym (anon) skrev 2016-11-03 20:18:15 följande:

skämtr ni?

är du allvarlig?
  • jordgubbstrut
    Tihi skrev 2016-11-03 20:14:10 följande:
    Aikido har rätt. Dom kommer även att använda ditt inlägg här som bevis tillsammans med övervakningsfilmen för att kunna döma dig som skyldig till brottet.
    men kjan de använda mitt inlägg häer som bevis?
  • Anonym (Ll)

Haha nej du kommer inte åka fast. Du kan ta och chilla. Ovanstående skämtar med dig, du kan vara lugn. Tro mig du var säkert inte den enda i butiken som snodde.

• Tihi
    jordgubbstrut skrev 2016-11-03 20:21:16 följande:
    Klart dom kan. Det är ju kopplat till ditt ip som är kopplat till dig. Plus att du erkänner brottet tidigare idag i ditt inlägg.
  • Anonym (tips)

Lägg asken i ett paket och posta det anonymt tillbaka till butiken, så slipper du ha dåligt samvete!

• Anonym (anon)
    Anonym (Suck) skrev 2016-11-03 20:24:07 följande:

Nej

skämTAR DU?
  • Anonym (Sluta)

Nej det kommer inte hända något. Antagligen har det inte ens upptäckts. Om det har det fanns det kanske ingen kamera som spelar in. Fanns de kamera som turligt nog sitter riktad precis så man ser dig tillgripa saken så ska de också veta vem du är. Du kan vara lugn denna gång. Nej polisen kan inte använda film och kolla ditt ansikte eller spåra dig hit eller ngt. De retas bara med dig, men gör inte om det. Inte säkert du har lika tur igen.

• Anonym (anon)
    Anonym (Sluta) skrev 2016-11-03 20:26:23 följande:

Nej det kommer inte hända något. Antagligen har det inte ens upptäckts. Om det har det fanns det kanske ingen kamera som spelar in. Fanns de kamera som turligt nog sitter riktad precis så man ser dig tillgripa saken så ska de också veta vem du är. Du kan vara lugn denna gång. Nej polisen kan inte använda film och kolla ditt ansikte eller spåra dig hit eller ngt. De retas bara med dig, men gör inte om det. Inte säkert du har lika tur igen.okej tack

• Jennie med ie
    Anonym (anon) skrev 2016-11-03 19:59:18 följande:

men om hon troode mig är det väl ingen ide att kolla övervakningen

Hon trodde dig då de inte visste att något saknades men om de upptäcker det och det inte gått alltför lång tid kanske hon minns dig och misstänker att du ljög.

Sannolikheten att du åker dit för något är liten men existerande.
  • Anonym (anon)
    Jennie med ie skrev 2016-11-03 23:21:03 följande:
    Hon trodde dig då de inte visste att något saknades men om de upptäcker det och det inte gått alltför lång tid kanske hon minns dig och misstänker att du ljög.

Sannolikheten att du åker dit för något är liten men existerande.
    vad händer om de märkedr att nåt saknas?
  • Anonym (Mjo)
    jordgubbstrut skrev 2016-11-03 20:21:16 följande:

Självklart. Det är ju jättelätt att kolla upp ip-numret och se vem som skrivit.
  • Anonym (V)
    Anonym (anon) skrev 2016-11-03 20:01:23 följande:

jag gav inte mitt bankkort eller något, kan polisen scanna mitt ansikte och jämföra i någon databas??

Finns du med i polisens databaser sedan tidigare eller? :)

Tycker mig känna igen signaturen Anon... ????
  • Anonym (Kassörskan)

Gå in och lämna tillbaka asken.

Svar på tråden kommer jag åka fast?!