• Mattsson1

Älskare / Älskarinna?

Bästa Vänner på Familjeliv!

Hur vanligt är det att ha en älskare/ älskarinna i Sverige? Hur gör ni praktiskt? Hur träffas ni? Hur många gånger i månaden träffas ni? Hur hanterar ni det psykiska när ni kommer hem? Hur hanterar ni det sexuella när ni kommer hem?

Min egen erfarenhet i korthet:

Träffade en person som jag hade ett antal möten med. Från middagar, hett hångel till att vi till slut skapade sexuella upplevelser på ett antal hotell runt om i Göteborg. Jag upplevde sexet på ett sätt jag aldrig upplevt tidigare. Passion, åtrå etc.

Jag är fast mentalt. Jag är helt plötsligt kär.

• Svar på tråden Älskare / Älskarinna?
  • Kajsab68

Du behöver inte ge mig några moralpredikningar. Jag vill prata här o byta erfarenheter med andra. Jag vet nog vad jag gör. Lägg dig inte i mitt liv!!!

• Dasenhard
    Kajsab68 skrev 2016-12-02 10:10:38 följande:

Du behöver inte ge mig några moralpredikningar. Jag vill prata här o byta erfarenheter med andra. Jag vet nog vad jag gör. Lägg dig inte i mitt liv!!!

Menade inget illa med det. Bara att sex är underbart...
  • Kajsab68

Inte skrivit till dig dasenhard. Utan till en anonym som predikar för mig här. Helt sanslöst. Den personen är helt enkelt avundsjuk

• Anonym (karma)
    Kajsab68 skrev 2016-12-02 10:07:37 följande:

Ja du jag tror på hans saga. Det kan du skriva upp med näsan . En helt underbar man o älskare. Du är nog avundsjuk.

Ehm, om dina moraliska värderingar inte vore så skruvade så skulle du förstå att det inte finns något att vara avundsjuk över, Få människor vi ta del av en sån vidrig soppa, de flesta föredrar ett ärligt förhållande, utan intriger och lögner.
  • Anonym (karma)
    Kajsab68 skrev 2016-12-02 10:08:53 följande:

Jag är ingen barnrumpa i alla fall. En mogen medelålders kvinna som längtar efter hett sex. Inte nåt konstigt med det.

Du är möjligen mogen i antal år, mentalt resonerar du som en tonåring.
    Sex kan man även ha med singlar.
  • Kajsab68

Vem har sagt att man inte kan ha sex med singlar? ? Är du dum på riktigt?? Jag väljer vem fan jag vill att va otrogen med.

• Kajsab68

Svar till karma ...va fan är du här för överhuvudtaget då o läser om otrohet om du nu tycker att det är så vidrigt. Behåll dina åsikter för dig själv. Du har ingen rätt att döma någon människa

• Kajsab68

Ja jag tror på hans saga. Det kan du ge dig fan på. Är du avundsjuk eller vad är det för fel på dig ?

• Anonym (karma)
    Kajsab68 skrev 2016-12-02 13:35:59 följande:

Svar till karma ...va fan är du här för överhuvudtaget då o läser om otrohet om du nu tycker att det är så vidrigt. Behåll dina åsikter för dig själv. Du har ingen rätt att döma någon människa

Du har fel, alla har rätt att döma vem fan de vill, tycker man någon beter sig som ett arsel så har man all rätt att säga det, det kallas för kritik.
  • Anonym (karma)
    Kajsab68 skrev 2016-12-02 13:43:17 följande:

Ja jag tror på hans saga. Det kan du ge dig fan på. Är du avundsjuk eller vad är det för fel på dig ?

Gösses.... är det allt du har att komma med?
    "Är du avundsjuk eller?"

Är du säker på att du är 30+? Du låter som du är typ 14
  • Rast1337

Nej det spelar faktiskt ingen roll vad vi andra tycker, du har helt rätt. Men vad har du lovat din man egentligen eftersom du anser att det är okej att vara otrogen.

Är du medveten om vad som skulle kunna hända om han fick reda på det osv.

Vad är det för fel att göra slut om man inte trivs. Väljer man att bedra någon för att man inte orkarskilja sig eller för ekonomin, barnens skull.

Frågetecknet funkar inte om nån undrar.

• Anonym (Älskarinna)

Jag var älskarinna till en kvinna som var i ett förhållande där hon tilläts ha sex med andra kvinnor. Vi sågs hos henne när han var på träning och jag smet innan han kom hem. Det var riktigt hett och lagom förbjudet även om han ju visste vad som föresiggick. Slutade med att hon, hennes man och jag hade en helt trekant. Aldrig haft och kommer säkert aldrig ha så bra sex i hela mitt liv igen. För övrigt skulle jag personligen aldrig kunna gå bakom ryggen och ljuga för en annan människa men i och med min lilla erfarenhet så ser jag spänningen i det.

• Anonym (BDSM)

I min värld existerar enbart rak kommunikation. Ljugande och förtigande i sig är enligt mig en orsak att bryta upp men inte otrohet som sådan.

Jag lever i ett BDSM-förhållande och vi går även på offentliga aktiviteter. Aktiviteterna, lekarna, handlar om njutning och behöver inte vara sex även om det är ofta förekommande. Vi har ibland aktiviteter med andra, ibland en man till, ibland en kvinna, ibland leker vi med andra. Allt bygger på samtycke! I den stund någon av oss säger att det inte känns ok att blanda in andra är det finito.
    Ärlighet. Tillit. Har man inte det, vad har man då mer än gemensamt utnyttjande?

Att otrohet är vanligt förekommande kan knappast ha undgått TS, så vad är ditt egentliga syfte med tråden?
    Vill du ha tips på hur ni kan träffas så kan du fundera på om inte BDSM passar dig för där kommer du att ha tillgång till otaliga tillfällen till möten.
    Men det svåraste hindret där är kanske att det krävs både ärlighet och tillit vilket saknas i dagsläget.

• Anonym (också älskarinna)

Jag är älskarinna sedan några månader tillbaka. Vi är båda gifta.
    Mitt eget äktenskap är totalt sexlöst sedan ett par år tillbaka, endast vänskap finns kvar.
    Vi träffas oftast på hotell, ibland i en lägenhet.
    Sexet är det mest otroliga jag någonsin har varit med om. Jag kan inte förklara om det är det "förbjudna" som eggar eller att vi är så  synkade.
    Ingen av oss har för avsikt att lämna våra respektive, vi njuter av det här så länge vi kan och vill.

• Butler

Jovisst jag skulle bli överlycklig om man fann en kvinna som skulle vilja vara älskarinna. Just känslan som föregående talare förmedlade att man ses utan förbehåll och bara njuter av varandra i stunden. Den måste vara härlig. Det ses ju inte som normalt men djurens rike kanske inte är så dumt. Köttets lustar styr.

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (BDSM) skrev 2016-12-03 18:43:51 följande:

I min värld existerar enbart rak kommunikation. Ljugande och förtigande i sig är enligt mig en orsak att bryta upp men inte otrohet som sådan.

Jag lever i ett BDSM-förhållande och vi går även på offentliga aktiviteter. Aktiviteterna, lekarna, handlar om njutning och behöver inte vara sex även om det är ofta förekommande. Vi har ibland aktiviteter med andra, ibland en man till, ibland en kvinna, ibland leker vi med andra. Allt bygger på samtycke! I den stund någon av oss säger att det inte känns ok att blanda in andra är det finito.
    Ärlighet. Tillit. Har man inte det, vad har man då mer än gemensamt utnyttjande?

Att otrohet är vanligt förekommande kan knappast ha undgått TS, så vad är ditt egentliga syfte med tråden?
    Vill du ha tips på hur ni kan träffas så kan du fundera på om inte BDSM passar dig för där kommer du att ha tillgång till otaliga tillfällen till möten.
    Men det svåraste hindret där är kanske att det krävs både ärlighet och tillit vilket saknas i dagsläget.

Hur hanterar man otrohet i en BDSM-relation? Är det lämpligt straff som utmäts o.s.v. lär det väl uppmuntra till mer sådant beteende speciellt om det är ett dominerande tema, eller?
  • Anonym (Älskare)

Härligt att det finns fler som jag. O inte bara moralpredikningar här.

Svar på tråden Älskare / Älskarinna?