• Anonym (Magnus)

Facebook fråga hjälp!

Jag har iPhone 4 o når jag loggar in på fb (jag har ej appen) så kan jag inte kolla mina meddelande för de står "skaffa messenger o se dina meddelanden" men jag vill inte de, måste man ha massa extra appar? Är ändå sällan inne på fb.. hjälp?

• Svar på tråden Facebook fråga hjälp!
  • Anonym (Magnus)

Men va mena ni andra med att de är förbjudet ha två konton?

• Anonym (L)
    Anonym (Magnus) skrev 2016-11-04 19:28:34 följande:

Men va mena ni andra med att de är förbjudet ha två konton?

Anonym (Magnus) skrev 2016-11-04 19:14:59 följande:

Nej jag har mitt eget konto o ett gammalt kontor till ett husdjur jag hade innan som jag brukar gå in på mitt ex sida.. men hör inte till frågan, utan måste man verkligen ha messenger för att kolla meddelanden? Va inte så för ca ett halvår sen

Du måste numera ha messenger för att kunna kolla meddelanden via mobilen!!
  • Coccolina
    Anonym (Magnus) skrev 2016-11-04 18:50:23 följande:

Men hur gör man om man loggar in på sin gamla messenger o så samtigit har man en ny fb? Blir de inte bökigt med två olika konton o en messenger?

Det är inte Messenger som MSN messenger eller så... Det är alltså medelandefunktionen i FB som HETER Messenger... Det är samma login som din FB...
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Anonym (Magnus)

Men du svara inte på frågan jag ställde?

• Anonym (Magnus)
    Coccolina skrev 2016-11-04 19:31:39 följande:

Det är inte Messenger som MSN messenger eller så... Det är alltså medelandefunktionen i FB som HETER Messenger... Det är samma login som din FB...

Jo de vet jag men de va inte så för några månader sen :o

Då kunde man om man loggade in på mobilen utan app alltså man skrev Facebook.se o loggade in via Google, då när de stod "du måste ha messenger" så kunde man klicka förbi de o ändå komma till meddelande?
  • Coccolina

Nej jag har mitt eget konto o ett gammalt kontor till ett husdjur jag hade innan som jag brukar gå in på mitt ex sida.. men hör inte till frågan, utan måste man verkligen ha messenger för att kolla meddelanden? Va inte så för ca ett halvår sen

Varför använder du till fejkkonto för att kolla på ditt ex's sida?? Har hon blockat ditt andra konto så är du verkligen creepy som gör det.... Om det är att du tror att hon kan se att du varit på sidan så, nej. Man kan inte se vem som varit inne på ens sida. 

Man får inte ha 2 konton, blir någon misstänksam på din andra användare så kan de anmäla kontot och då måste du bevisa att du verkligen heter så osv, och kan du inte det så raderar de kontot. 

• Coccolina
    Anonym (Magnus) skrev 2016-11-04 19:33:40 följande:
    Jo de vet jag men de va inte så för några månader sen :o

Då kunde man om man loggade in på mobilen utan app alltså man skrev Facebook.se o loggade in via Google, då när de stod "du måste ha messenger" så kunde man klicka förbi de o ändå komma till meddelande?
    Jag vet inte jag har messenger sedan något år tillbaka så har inte märkt det problemet. Men ja mig veterligen så kan du inte längre läsa meddelanden utan appen eftersom om jag öppnar ett meddelande på FB så öppnas appen automatiskt.
  • Anonym (Magnus)

Oj vad du går o förutspår massa saker :)

De va jag som gjorde slut med mitt ex o blocka henne o jag vill inte hon ska se mina bilder osv . Men fortfarande kan jag ha dåligt samvete o då loggar jag in från mitt husdjurs konto på fb o kollar hennes sida..gör de kanske en gång i halvåret. Tar några minuter, inget särskilt. Tror alla gjort de nån gång, kollat in något ex. Jag undrade bara om man kunde ha två olika konton skifta på via messenger? Alltså mitt eget namn och sen mitt husdjur? Och nej jag tror verkligen inte man kan se om man varit inne på den andras sida, du kanske ska lugna dig lite med dina förhastade kommentarer :)

• Anonym (L)
    Anonym (Magnus) skrev 2016-11-04 19:38:27 följande:

De va jag som gjorde slut med mitt ex o blocka henne o jag vill inte hon ska se mina bilder osv . Men fortfarande kan jag ha dåligt samvete o då loggar jag in från mitt husdjurs konto på fb o kollar hennes sida..gör de kanske en gång i halvåret. Tar några minuter, inget särskilt. Tror alla gjort de nån gång, kollat in något ex. Jag undrade bara om man kunde ha två olika konton skifta på via messenger? Alltså mitt eget namn och sen mitt husdjur? Och nej jag tror verkligen inte man kan se om man varit inne på den andras sida, du kanske ska lugna dig lite med dina förhastade kommentarer :)

Hur kommer det sig att du från ditt fakekonto på Facebook fortfarande känner behov att kolla hennes konto på Facebook?

Du måste ha messenger för att via mobilen kunna läsa pm!
  • Holma

Är längre än 6 mån sen dom införde det
  • Anonym (Magnus)

Som sagt vill inte prata privata saker :)

• Coccolina
    Anonym (Magnus) skrev 2016-11-04 19:38:27 följande:

det finns en funktion som heter "växla konto" i messenger, antar det är för de som har andra sidor (tex de som har en företagssida) eller som är flera på samma surfplatta. 

Du kan väl använda den metoden. 

Sen så du kan helt enkelt avblockera henne så kan du se henne med din egen profil. Eller menar du att det är ok för dig att spionera på hennes liv men inte för henne att kunna se ditt?? 

Löjligt att ha fejkkonton på FB. 

• Aniiee

Byt till skrivbordsversionen på mobilen.

Fixat. Tar 3 sekunder.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Frontline

Varför inte be ditt husdjur att skaffa en egen mobil med meesenger för så slipper du ha koll på vad matte gör.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Facebook fråga hjälp!