• Anonym (Friends forever)

Hur skaffar jag riktiga vänner?

Riktiga vänner, som gillar en på riktigt och inte sviker. Gör så ont att bli sårad av vänner gång på gång, kännes aldrig som att den relationen var riktigt äkta om ni fattar vad jag menar. Visst man hade fina stunder ihop, och sen var man inget att ha ändå när kompisen hittade ett mer populärt umgänge eller tröttna på en utan någon egentligen förklaring. Tips? Mycket tacksam!

• Svar på tråden Hur skaffar jag riktiga vänner?
  • Anonym (Anna)

Förstår dig :( jag känner samma.. vart bor du?

Anonym (Anna) skrev 2016-11-07 00:01:26 följande:

Förstår dig :( jag känner samma.. vart bor du?

I Stockholm. :( borde ju finnas många här, men svårt att få kontakt eller mer likt jag har lätt att få kontakt med folk men det stannar där...
  • Anonym (K)
    Anonym (Friends forever) skrev 2016-11-07 00:03:01 följande:

I Stockholm. :( borde ju finnas många här, men svårt att få kontakt eller mer likt jag har lätt att få kontakt med folk men det stannar där...

Hur gammal är du? :)
  • Anonym (Anna)

Åh så långt bort :p

Halland här, är 29 :) du då?

Anonym (Anna) skrev 2016-11-07 00:07:13 följande:

Åh så långt bort :p

Halland här, är 29 :) du då?

Du får komma hit! 28 år här! :)
  • Anonym (L)

Har typ samma problem. Har nån kompis men ingen som står mig riktigt nära och det saknar jag. Lyckas alltid bli bortvald på nåt sätt.

• Anonym (K)
    Anonym (Friends forever) skrev 2016-11-07 00:08:11 följande:

Du får komma hit! 28 år här! :)

Jag bor också i Sthlm :) 26 år
  • Anonym (K)

Tror dessvärre att det sällan blir bra kontakt via kompisanonnser, annars hade jag tipsat om det :(

Gå en kurs kanske?

Anonym (K) skrev 2016-11-07 00:16:15 följande:

Tror dessvärre att det sällan blir bra kontakt via kompisanonnser, annars hade jag tipsat om det :(

Gå en kurs kanske?

Gillar inte att plugga. Kanske får gå en kurs då och ta fram alla mina extroverts egenskaper. Men vet ej. Vill ju hellre ha längre förhållanden med vänner, har bara korta förhållanden med både vänner och kärlek... Men känns som man ofta måste vara svårfångad för att folk ska vilja umgås med en, och jag avskyr spel alltså...
  • Anonym (K)
    Anonym (Friends forever) skrev 2016-11-07 00:21:03 följande:

Gillar inte att plugga. Kanske får gå en kurs då och ta fram alla mina extroverts egenskaper. Men vet ej. Vill ju hellre ha längre förhållanden med vänner, har bara korta förhållanden med både vänner och kärlek... Men känns som man ofta måste vara svårfångad för att folk ska vilja umgås med en, och jag avskyr spel alltså...

Förstår din känsla. Tycker människor som alltid följer spelet känns lite falska ärligt talat. Samtidigt gör man ju vad man måste för att passa in :/
  • Anonym (23 nvs)

Känner likadant... :( surt!!

• Anonym (H)

Förstår precis hur du känner. Jag har glidit ifrån många av mina gamla kompisar och nu har jag dessutom flyttat till en ny ort (i Halland) där jag inte känner någon förutom min sambo.

Vet inte om jag kan ge dig något tips, men man kan ju alltid testa att gå någon kurs eller så :)

• Kjell2

Som vuxen, efter jag passerade 30, har mina vännrelationer förändrats. Detta med att vara 100% vän med någon finns inte längre. Jag har däremot flera vänner som jag till och från ser och gör roliga saker tillsammans med. Men de har även andra vänner vilket gör att de ibland inte har tid för mig om jag föreslår något.

Vissa av mina vänner är kopplade till någon aktivitet vi båda gillar och gör tillsammans, T ex har jag vissa träningsvänner som jag i huvudsak på tränar med, en biokompis osv.

MIna bästa vänner bor långt därifrån jag bor och har fullt upp med sina familjer, barn, jobb mm. Precis som jag, Vi hörs till och från via telefon och email, ses någon gång per år. Men det är alltid en väldigt speciell trygg känsla att ses. Vi vet var vi har varandra, ställer upp om det är kris och det är inte en massa drama.

När jag flyttade till en helt ny stad pga jobb för ett tag sen fick vi jobba lite för att bygga upp en ny bekantskapskrets. Vi engagerade oss lite i olika föreningar, försökte alltid hänga på når något var på gång, bjöd hem grannar och kollegor mm. Nu har vi ett nätverk vi gillar.

Svar på tråden Hur skaffar jag riktiga vänner?