Som vuxen, efter jag passerade 30, har mina vännrelationer förändrats. Detta med att vara 100% vän med någon finns inte längre. Jag har däremot flera vänner som jag till och från ser och gör roliga saker tillsammans med. Men de har även andra vänner vilket gör att de ibland inte har tid för mig om jag föreslår något.
Vissa av mina vänner är kopplade till någon aktivitet vi båda gillar och gör tillsammans, T ex har jag vissa träningsvänner som jag i huvudsak på tränar med, en biokompis osv.
MIna bästa vänner bor långt därifrån jag bor och har fullt upp med sina familjer, barn, jobb mm. Precis som jag, Vi hörs till och från via telefon och email, ses någon gång per år. Men det är alltid en väldigt speciell trygg känsla att ses. Vi vet var vi har varandra, ställer upp om det är kris och det är inte en massa drama.
När jag flyttade till en helt ny stad pga jobb för ett tag sen fick vi jobba lite för att bygga upp en ny bekantskapskrets. Vi engagerade oss lite i olika föreningar, försökte alltid hänga på når något var på gång, bjöd hem grannar och kollegor mm. Nu har vi ett nätverk vi gillar.