• Anonym (BodaT)

återkallad körkort

Hej.

Ber om ursäkt att jag startar tråden på fel ställe.

Jag blev av med körkortet i några månader. Körde ändå och blev stoppad av polisen. Nu undrar jag vad kan jag förvänta för straff? Blir det böter, fängelse eller några mpnader till utan körkort alltså förlängning?

Tackar om nån kan hjälpa mig med nån svar..

• Svar på tråden återkallad körkort
  • Anonym (BodaT)

Nej, det va 300m ifrån hemmet. Skule byta däck innan datumen, ville inte köra bil på sommar däck när snön och halka kommer o blev stoppad.

• Kjell2
    Anonym (BodaT) skrev 2016-11-09 15:50:37 följande:

Nej, det va 300m ifrån hemmet. Skule byta däck innan datumen, ville inte köra bil på sommar däck när snön och halka kommer o blev stoppad.

Har du inget körkort behövs väl inga vinterdäck?
  • Anonym (BodaT)

Jag skulle fått den inom kort.

• Kerubmamman
    Anonym (BodaT) skrev 2016-11-09 15:50:37 följande:
    Ok, enligt Trafikjuristen ger olovlig körning 3-6 månaders indragning, praxis är 6 månader. 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (BodaT)

Ok. Tack så mycket för svaret. Jag kommer svara tillbaka . :)

• Hanna F

Usch tråkigt att höra smitning ? vad smet du då för ? fängelse tror jag ju knappast du kommer få finns ju dem som blir tagna om och om igen innan det kommer på tal .

Hanna fartdåren persson
  • Holma

Dom kan även ta bilen i beslag om det finns risk att du kör igen

• Anonym (BodaT)

Det va både mitt och andra förarens fel. HAN KÖRDE bakifrån på min bil i en rondell. Blinkers gick sönder på hans bil. Men jag fick inte stanna överhuvutaget. Jag har förklarat till polisen sen och transportstyrelsen att jag inte tar droger, bilen har varit reggad samt försäkrad. Plus att jag kunde inte vart berusad då olyckan hänt kl.17:00. Jag har min chef på min sida att i våran bransch man får absolut INTE va full på jobbet.

Jag skulle stanna men jag gjorde misstag där. Smittnig,böter, av med körkortet.

• Anonym (BodaT)

Holma, polisen varnade mig för nästa gång, kommer bli så.. denna gången de körde min bil hem.

• Holma
    Anonym (BodaT) skrev 2016-11-10 10:20:42 följande:

Det va både mitt och andra förarens fel. HAN KÖRDE bakifrån på min bil i en rondell. Blinkers gick sönder på hans bil. Men jag fick inte stanna överhuvutaget. Jag har förklarat till polisen sen och transportstyrelsen att jag inte tar droger, bilen har varit reggad samt försäkrad. Plus att jag kunde inte vart berusad då olyckan hänt kl.17:00. Jag har min chef på min sida att i våran bransch man får absolut INTE va full på jobbet.

Kunde inte stanna ? Hakade gasen upp sig ?
  • Hanna F
    Anonym (BodaT) skrev 2016-11-10 10:20:42 följande:

Hur kan det vara ditt fel bakomvarande körde in i din bil då var det ju dennes fel .Hade du inget körkort då efter som du valde smita ?
    Hanna fartdåren persson
  • Anonym (BodaT)

Jag hade körkort, allting va lagligt. Men fick ändå straff för smitning.

Jag bedömde fel där att eftersom han körde på min bil, det är hans fel och spelar ingen roll vidare tänkte inte ringa försäkringen eller nåt själv det är ändå liten skada. Men killen anmälde mig för smitning.

Men det är lång historia, jag har betalat höga böter för det, samt blev av med körkortet. Accepterat fel.

• Hanna F
    Anonym (BodaT) skrev 2016-11-10 12:09:45 följande:

Jag bedömde fel där att eftersom han körde på min bil, det är hans fel och spelar ingen roll vidare tänkte inte ringa försäkringen eller nåt själv det är ändå liten skada. Men killen anmälde mig för smitning.

Men det är lång historia, jag har betalat höga böter för det, samt blev av med körkortet. Accepterat fel.

Men jag fattar ingenting varför smet du då om allt vak okej hade ju förstått om du varit utan körkort eller så 
    Hanna fartdåren persson
  • Holma
    Anonym (BodaT) skrev 2016-11-10 12:09:45 följande:

Du bör nog inte ha körkort i framtiden
  • Anonym (BodaT)

Som tur jag är inte ensam.

• Hanna F
    Anonym (BodaT) skrev 2016-11-10 12:43:31 följande:

Som tur jag är inte ensam.

Men vad var anledningen att du valde köra där ifrån få körkortet indragigt böter på 10000 i stället för att stanna kvar upperätta en skadeanmälan och åka där ifrån ???
    Har själv varit av med körkortet för fortkörning hade haft en chans kanske att köra ifrån dem då jag mötte dem och såg det tog tid för dem vända men valde att stanna för annars hade det ju blivit mycket värre . 
    Hanna fartdåren persson
Svar på tråden återkallad körkort