• Jag är bara jag

Bästa blöjorna?

Dags för bebis mycket snart och självklart undrar man då vilka blöjor som är bäst. Eller om det kanske inte spelar så stor roll egentligen? Köpte Libero Newborn igår efter tips från en som tyckte Pampers luktade kemiskt och Bamse inte höll måttet alls. Vad tycker ni-vilka blöjor är bäst?? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa blöjorna?
  • Bertram

willys egna eller libero, föredrar willys pga priset :) Eller Lidl men handlar aldrig där.

Pampers luktar äckligt och känns blöta igenom, huggies likaså. Icas blöjor duger i nödfall

• Jag är bara jag
    Bertram skrev 2016-12-27 22:25:20 följande:

willys egna eller libero, föredrar willys pga priset :) Eller Lidl men handlar aldrig där.

Pampers luktar äckligt och känns blöta igenom, huggies likaså. Icas blöjor duger i nödfall

Jo, de luktar det gör dom. Willys säger du? Ja,kanske en sväng man ska testa då.
  • Gina43

Vi har Libero. Är medlem i Liberoklubben och köper nog aldrig/mkt sällan paketen till fullpris. Vi brukar spana på nedsatt pris också. På natten har vi Pampers Babydry. Har du ett barn som inte nattbajsar så är det skönt att slippa byta blöja mitt i natten (men det blir ju tung kissblöja på morgonen så klart).

Vi gar provat Minstingen också (säljs bl a på Hemköp). Inte så dumt.

Grattis förresten! Och lycka till på förlossningen! Glöm inte att hämta ut babyboxar. Där finns "prova på blöjor".

• Jag är bara jag
    Gina43 skrev 2016-12-28 13:27:20 följande:
    Vi har Libero. Är medlem i Liberoklubben och köper nog aldrig/mkt sällan paketen till fullpris. Vi brukar spana på nedsatt pris också. På natten har vi Pampers Babydry. Har du ett barn som inte nattbajsar så är det skönt att slippa byta blöja mitt i natten (men det blir ju tung kissblöja på morgonen så klart).

Vi gar provat Minstingen också (säljs bl a på Hemköp). Inte så dumt.

Grattis förresten! Och lycka till på förlossningen! Glöm inte att hämta ut babyboxar. Där finns "prova på blöjor".
    De sände ut sms om babyboxen redan innan b.f varit! Dessutom finns den 8 mil bort och vi har helt enkelt inte hunnit åka så långt så den går nog till spillo. Pampers vet jag inte ens hur man lyckas få nån box av. Hittills är han en heladygnetrunt-.bajsare. Tungan ute Vågar inte testa Pampers nattetid.
  • fjanten

Jag tyckte att willys egna och liberos fungerade bäst för sonen de första två-tre månaderna, efter det har allt fungerat. Brukar köpa butikens egna märke, eller libero/pampers om jag har någon kupong.

• Gina43
    Jag är bara jag skrev 2016-12-28 15:25:27 följande:

De sände ut sms om babyboxen redan innan b.f varit! Dessutom finns den 8 mil bort och vi har helt enkelt inte hunnit åka så långt så den går nog till spillo. Pampers vet jag inte ens hur man lyckas få nån box av. Hittills är han en heladygnetrunt-.bajsare.  Vågar inte testa Pampers nattetid.

Ni kan få en box av Kronan (apoteskedjan också). Kolla om du kan hämta i närmaste apotek. Vi hade god nytta av det som kom med i paketet.

Liberos box är bra! Den har också en liten leksak (ett bi) som är kul att ha. Den prasslar lite och har varit en favorit här.
  • Jag är bara jag
    Gina43 skrev 2016-12-28 15:41:10 följande:
    Aha såg nu att bebisen redan kommit! Grattis i alla fall!
    Tack! Glad
  • Jag är bara jag
    Gina43 skrev 2016-12-28 15:44:42 följande:
    Ni kan få en box av Kronan (apoteskedjan också). Kolla om du kan hämta i närmaste apotek. Vi hade god nytta av det som kom med i paketet.

Liberos box är bra! Den har också en liten leksak (ett bi) som är kul att ha. Den prasslar lite och har varit en favorit här.
    Så Pampers skickar via kronans apotek? Finns 3 mil bort, inte här. Libero var bara via ICA Maxi.
  • Lynxsa

Klarar inte av lukten från pampers. Även om jag tycker de är bra. Vi kör libero rakt av

• Längtar efter nr3

Använder pampers byxblöjor ibland och ica basic tejpblöjor resterande tid. Tycker dom pampers luktar skarpt så vet inte om jag kommer köpa fler förpackningar. Har inga problem med läckage alls i stort sett. Med första barnet läckte ALLA blöjor, ica, ica basic, libero, pampers, fick testa några andra sorter också som en kompis hade (tror lidl's bland annat) men ALLA läckte dagligen tills barnet blev kanske 1år :(

• elyse

Libero när hon hade storlek 1. Sedan Bamses och nu när hon är äldre blir det ofta Lidls då de är tunna. Skulle aldrig lägga så mycket pengar på blöjor som Libero eller Pampers kostar... Sedan är det ju så att olika märken passar olika kroppar. Med up n go måste man verkligen prova sig fram.

• Jag är bara jag
    elyse skrev 2016-12-28 22:12:24 följande:
    Libero när hon hade storlek 1. Sedan Bamses och nu när hon är äldre blir det ofta Lidls då de är tunna. Skulle aldrig lägga så mycket pengar på blöjor som Libero eller Pampers kostar... Sedan är det ju så att olika märken passar olika kroppar. Med up n go måste man verkligen prova sig fram.
    Hittar man nåt billigare som funkar är det ju jättebra. Just nu orkar jag dock nog inte testa eftersom det räcker med allt kräktorkande, men nån gång ska det provas. Han är ju bara 5 veckor idag så det hinns ju med. Glad
  • Gina43
    Jag är bara jag skrev 2016-12-28 18:24:09 följande:

Så Pampers skickar via kronans apotek? Finns 3 mil bort, inte här. Libero var bara via ICA Maxi.

Nej, Kronans apotek har en egen box. Det kanske blev lite oklart! Har inte sett att Pampers har någon.
  • Jag är bara jag
    Gina43 skrev 2016-12-28 22:26:00 följande:
    Nej, Kronans apotek har en egen box. Det kanske blev lite oklart! Har inte sett att Pampers har någon.
    Aha. Får fråga nästa gång jag är i stan då.
  • elyse
    Jag är bara jag skrev 2016-12-28 22:18:17 följande:

Hittar man nåt billigare som funkar är det ju jättebra. Just nu orkar jag dock nog inte testa eftersom det räcker med allt kräktorkande, men nån gång ska det provas. Han är ju bara 5 veckor idag så det hinns ju med.

Då har ni kanske fortfarande storlek 1? Det är bara Pampers och Libero som har det.
  • Jag är bara jag
    elyse skrev 2016-12-28 23:21:56 följande:
    Då har ni kanske fortfarande storlek 1? Det är bara Pampers och Libero som har det.
    Ja,eller 2 kanske. Har aldrig kollat vad de andra har för storlekar.
Svar på tråden Bästa blöjorna?