• Jag är bara jag

Bästa blöjorna?

Dags för bebis mycket snart och självklart undrar man då vilka blöjor som är bäst. Eller om det kanske inte spelar så stor roll egentligen? Köpte Libero Newborn igår efter tips från en som tyckte Pampers luktade kemiskt och Bamse inte höll måttet alls. Vad tycker ni-vilka blöjor är bäst?? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa blöjorna?
  • Jag är bara jag
    cameleon skrev 2016-11-08 14:12:48 följande:
    Jag har testat alla blöjor förutom Bamse och Huggies till min lilla.
    Willys eget märke och Lidls är väldigt lika, och väldigt bra! Handlar mest på Willys så dom blir det oftast, är inte en "Lidl-handlare" men kan faktiskt tänka mig att svänga in ibland enbart pga blöjorna :)

Pampers kunde inte min dotter ha, blev alldeles röd av salvan i dom blöjorna. Och Libero fick vi massor av i olika gravidboxar och BVC. Betalar inte bara för att få Liberomärke när Willys och Lidl är lika bra.
    Ska kolla på Willys egna då också. Salva i blöjan låter som överkurs faktiskt.
  • Jag är bara jag
    nnnnnnnn skrev 2016-11-08 14:12:50 följande:
    Ja, dessa använde vi:

Inte ica basic alltså...

De var de enda som funkade på yngsta barnet. På de äldre har Libero varit bäst och ICA har varit OK.

Man måste prova sig fram, kusinen kunde inte ha icas, blev röd direkt + att de läckte. Och vår jämnåriga blev röd av andra sorter + att icas var den enda som aldrig läckte. Lite skillnad!

Då finns det ju för nyfödda-märkligt att inte Kvantum hade såna. Blöjor är väl lite som bindor- man måste prova sig fram.
  • CarroAN

Vi fick lite olika på BB och har sedan provat några fler efter det - men de som har funkat bäst för oss är pampers. Testa dig fram när bebisen kommer är mitt tips.

• katrinp

Jag vill gärna slå ett slag för Libero touch. Vi tycket att de fungerar toppen till vår lilla nu nät han är liten. Till den stora vet jag att jag köpte Willys eget och tyckte de var toppen bär han blev lite äldre. Dock tyckte jag inte att de var bra när han var liten.

• DLP

Pampers har varit den enda blöjan som inte läcker på natten för vår lilla kille. Har hört från vänner att pampers funkar bäst på killar då kisset ofta bara hamnar framtill i blöjan.

Jag håller med om att Pampers luktar lite kemiskt. Dock skiljer det sig från de olika blöjorna. När vi har fått tag på Gigapack med Pampers har de varit helt annorlunda (och lite bättre). De har varit lite längre och luktat mindre.

• Anna74a

Vi testade libero, och pampers men de läckte bara under spädbarnstiden.
    Till slut testade vi ICA basics blöjor och de fungerade bäst.
    När det var dags för byxblöjor var libero bra.

• Maddi

Libero touch använder vi. Dyrare men helt klart mjukast av dom vi testat. 
    Körde med pampers innan vi gick över till libero, ena barnet blev röd av dessa och har sen dess kört libero på båda. Förutom provpåsarna vi fick på BB från pampers. Men jag kände skillnad på pampers och libero, bla lukten och sen uppfattade jag blöjan som om dom blev fuktig utanpå (pratar nu om spädbarnsblöjorna). Det blev att jag bytte mer pampersblöjor av den anledningen än libero. 

• Jag är bara jag

Lite olika bud, men klar övervikt för Libero. Vi ska testa båda och nån till så får vi se. På min tid fanns bara snibbblöjor så jag är inte alls van med såna alltiett, men det löser sig nog. Glad

• Gravitation

Vi använder pampers, libero och Willys egna. Mest willys faktiskt och de är lika bra som de andre tycker jag, och billigare. Har aldrig läckt.

Bamseblöjorna läckte ofta. Icas har vi bara provat en gång och de var helt ok, Lidls är faktiskt också bra.

• Jag är bara jag

I valet mellan Libero och Pampers är det utan tvekan Libero som är bäst. Pampers har lust att läcka på sidan eftersom de saknar den där flärpen Libero har. Vette sjutton om vi ids testa nån billig sort. Tvättar jämt ändå p.g.a kräkbebis och ska det då bli en bajsbebis också p.g.a läckande blöja- nä tack.

Svar på tråden Bästa blöjorna?