• Anonym (chockad)

Gjorde min sambo fel som höll fast katten hårt för att visa mig hur den har blivit stor stor om magen?

Jag och sambon satt i soffan och kollade på tv.

Då kom katten upp i soffan för att kela.

Då tog min sambo ett stadigt tag om katten för att visa mig hur den har blivit stor om magen.

Katten blev då snabbt arg,slet sig snabbt lös och sprang snabbt därifrån.

• Svar på tråden Gjorde min sambo fel som höll fast katten hårt för att visa mig hur den har blivit stor stor om magen?
  • Anonym (tyra)
    Anonym (förstår) skrev 2016-11-10 06:35:22 följande:

Jag förstår dig ts. Hade inte alls gillat om någon hållt fast min katt utan anledning. Än mindre när hon kommit för att kela.

Ibland måste man ju - fästingar, transportbur etc - men det här känns inte som ett sådant tillfälle. Obetänksamt av din sambo tycker jag, hade själv sagt till honom att det var onödigt och inte ok men sedan släppt det.

Håller med dig!
  • Anonym (Saltakillen)
    Anonym (chockad) skrev 2016-11-09 21:02:35 följande:

Det min sambo gjorde fel var just att inte släppa henne, när hon visade tydligt att hon inte ville bli fasthållen. 

.
    Ok, bara en påminnelse här. Rubriken på tråden innehåller frågan "Gjorde min sambo fel?". Några inlägg senare berättar du helt ogenerat att du inte alls undrar om han gjorde fel eller inte och att du bara ville ha "förståelse".

Skulle inte livet bli enklare om vi sparade frågetecknen till de saker vi verkligen UNDRAR över?
  • Anonym (tyra)

Jag tycker helt klart att han gjorde fel som höll fast katten på det där sättet.

Katten visade ju tydligt att den inte tyckte att det var okej -detta var ju precis som du själv redan har tagit upp,ingen situation som krävde att hålla fast katten.

Jag hoppas dock att du klarar att släppa detta.

Din sambo har säkert förstått nu.

Lycka till!!

• nuharjagbytt
    Anonym (chockad) skrev 2016-11-09 19:25:58 följande:

Det var väl i och för sig inte så farligt.

Det jag är chockad över mer är hans inställning överlag till katterna.

Han anser att djur (katter) som han anser är fel på,inte har något värde.

Han är uppväxt med att djur (katter) som anses" onormala " avlivar man själv (tar ej till veterinären för det)

Jag undrar lite varför du upprepar hans inställning till "onormala" katter. Tycker han att dina katter ska avlivas för att de blivit lite tjocka? Lösningen på det är ju att se över maten.

Hanterar han dina katter överlag dåligt? Jag tycker inte att denna fasthållning var så konstig han ville nog bara uppmärksamma dig om problemet.

Jag antar att han är uppvuxen på landet med utekatter som får det väldigt svårt om de inte är ok. Och att avliva själv om man vet hur man gör är väl inte så konstigt när beslutet ändå är taget.

Jag anser dock att en sjuk katt ska tas till veterinär för undersökning och ta beslut från det.
  • Anonym (dadaqqwd)
    Anonym (chockad) skrev 2016-11-09 18:16:41 följande:

Jag och sambon satt i soffan och kollade på tv.

Då kom katten upp i soffan för att kela.

Då tog min sambo ett stadigt tag om katten för att visa mig hur den har blivit stor om magen.

Katten blev då snabbt arg,slet sig snabbt lös och sprang snabbt därifrån.

Vad är det för fel på dig människa?
  • ROFL

Som stor kattälskare skulle jag aldrig dekanus tillvaro och liv med någon som inte också har samma kärlek till katter som jag själv.

Jag skulle definitivt lämna honom!

• Aikido
    Ascendere skrev 2016-11-10 06:40:06 följande:
    TV-serien Seinfeld kallades "a show about nothing" eftersom avsnitten handlade om ingenting.
    Ganska ofta får jag samma känsla här på FL när man läser vissa trådar i forumet...
    Som forna tiders Hem till gården. Innan de såpade till den.
  • monkees
    Aikido skrev 2016-11-09 19:41:09 följande:
    Jag är benägen att hålla med. Hade han tejpat katten med silvertejp och använt den som fleshlight hade det funnits fog för att använda ordet chockad.
    hahahahahahahahahahaha
  • monkeees
    Aikido skrev 2016-11-09 19:41:09 följande:

Jag är benägen att hålla med. Hade han tejpat katten med silvertejp och använt den som fleshlight hade det funnits fog för att använda ordet chockad.

Klockrent!

Hahahahaha
  • Cizi

Jag håller definitivt i mina katter trots att de inte vill. Vi har fått order av veterinären att borsta tänderna på dem varje dag och det är inte något de ställer upp på frivilligt. De får dessutom tovor eller avföring i pälsen ibland och även då håller vi i dem mot deras vilja (och duschar, hemska tanke). Vi klipper klor osv. Våra katter är vana att man håller i dem ibland mot deras vilja och reaktionen brukar vara att de stretar sig loss och sedan sätter sig en decimeter bort och tvättar sig eller kommer direkt och puffar och vill mysa.

Inget av det vi gör när vi håller fast dem är livsviktigt för katterna och jag har aldrig sett att någon av dem skulle vara det minsta traumatiserad av det. Vi har väldigt stabila och trygga katter som är väldigt fästa vid oss, så jag är inte ett dugg orolig för att de skulle må dåligt av att hållas fast en kort stund varje dag. 

Svar på tråden Gjorde min sambo fel som höll fast katten hårt för att visa mig hur den har blivit stor stor om magen?