• Misspreggo

Adoption, hur fan ska jag göra?

Jag är 4 månader gravid, när pojkvännen fick reda på det vart han glad. Sedan efter ett tag ville han diskutera abort med mig, i en hel månad höll vi på och bråka...en massa tårar och skrik, det slutade att vi gjorde slut men kort därefter vart tillsammans igen. Vi har det rätt ok idag i vårt förhållande. Och hans mamma är min fiende- har inte träffat hans familj på ett bra tag pga det. Tror jag aldrig vill göra det heller. Hon ville tvinga mig till abort. Det här kommer jag skämmas för i hela mitt liv men jag var på abort kliniken, skulle aldrig göra det men gjorde det för pojkvännens skull...när jag fick se barnet på bild så gick jag bort därifrån så fort som möjligt. Jag kunde inte. Men som sagt, det här var i den jobbiga månaden. Det som räddade vårt förhållande var adoption...vi pratade om det istället och jag vart glad. En början. Just för att han inte ville att jag skulle döda barnet längre. Jag har tagit ultraljud och visade bilden för honom, han vart väldigt fascinerad men inga glädjetårar...och än tänker han på abort. Jag måste få honom att ändra sina tankar, jag vill inte göra en adoption och säger jag det till honom blir det bråk igen och det klarar jag inte av. Det är inte så att jag är feg utan det blir så jävla jobbigt emotionellt att jag skulle kunna hoppa ut ur mitt fönster och dö. I december är det RUL och då har han lovat vara med, tror ni...att när han ser det på skärmen, när den lilla sparkar därinne och rör sig så fint kanske vinkar...att han ändrar sig? Jag måste få honom att ändra sig på något sätt! Jag vill behålla mitt barn och behålla honom...finns det några sätt nu att kunna få honom att ändra sig utan att direkt säga det? För jag ljuger fortfarande för honom.

Förresten, gör jag rätt ifall jag inte låter mitt barn träffa sin farmor i framtiden? För hon ville ju ha mitt barn dött! Ha det borta! Nej fyfan den tanken...

Hur Fan ska jag göra? Jag behöver akut hjälp!

• Svar på tråden Adoption, hur fan ska jag göra?
  • Anonym (Gör abort.)

Abortera ditt förhållande med den här mannen. För han låter som ett rövhål.

• Wolt

Adoption? Ska du adoptera ett barn nu eller vad menar du?

• Misspreggo
    Wolt skrev 2016-11-11 11:32:00 följande:

Adoption? Ska du adoptera ett barn nu eller vad menar du?

Menade adoptera bort...såklart.
  • Fjäril kär

Om du inte vill adoptera bort ditt barn kommer myndigheter inte göra det heller.

Jag skulle istället utgå ifrån att du blir ensamstående mamma och har du tur ändrar sig din kille.

Lika lite som han kan tvinga till abort så kan du heller inte tvinga honom att stanna kvar och vara pappa.

Han blir barnets pappa ändå, fast på avstånd möjligen.

• Kiwiberry

Hej Misspreggo!

Det här är verkligen ingen lätt situation för dig.
    Kan du få hjälp och stöd av din familj eller av en familjrådgivare (be din mvc-sköterska om hjälp)?
    Det låter som om din pojkvän först ville ha barnet, men möjligtvis blev övertalat av sin mamma att det är bättre med abort. 
    Vad jag förstår vill du gärna behålla barnet, jag tycker det är enbart ditt beslut om du gör det, ingen annan få lägga sig i det (särskilt inte en pojkväns mamma).
    För vissa män blir det lättare att förstå att det faktiskt finns ett levande barn inne i magen och kommer ändra sin inställning till abort efter ul.
    Men det är svårt att säga, om din pojkvän kommer göra det.
    Frågorna du själv får ställa dig är: Om min pojkvän inte ändrar sin inställning, är jag villig att ge upp relationen för barnet skull (så som du beskiver honom verkar han inte visa dig tillräckligt repekt)? Kan jag tänka mig att uppfostra mitt barn själv?
    Vilken hjälp kan jag i så fall, från min familj, vänner, samhällets stödsystem?

I mina ögon har far-morföräldrar inte automatiskt rätt att få träffa sina barnbarn, bara för att de är genetisk släktningar (det finns ingen lag, som säger att de ha rätt att träffa sina barnbarn ). Så som du bekriver din "svärmor" är det nog för barnets bästa att hålla bebisen ifrån henne, om hon inte skulle ändra sig.

Jag önskar di väldigt mycket styrka för dig och din lilla bebis!

• Ivana1988

vill du behålla barnet så gör det om du vet att du klarar av att bli ensam mamma.

Du behöver inte tillåtelse från din pojkvän.. däremot så kan du inte heller räkna med att han går med på detta och stannar kvar.. men vill du vara med en man som vill att du ska ta bort barnet? Han kanske ändrar sig nu och när bebisen kommer så blir det jobbig - allt förändras ju... man vet aldrig.

svårt att säga vad du ska göra.. med du skulle inte vara den första eller sista som är själv med bebisen. Gör inte som andra vill, tank på dig själv. Du har ju rätt att bestämma vad du vill göra, ingen annan kan tvinga dig!!

Svar på tråden Adoption, hur fan ska jag göra?