• Stina91

När kommer magen?

Hej allihopa!

Jag är gravid i vecka 15+0 och det syns inte alls på mig att jag är gravid. Jag är 172 cm lång och innan graviditeten vägde jag 56 kg. När kommer magen? ;) Jag vet att jag har bakåtlutad livmoder. Men det borde väl ändå synas lite? Det enda som jag själv märker är att det är en liten hård bula mellan höftbenen.

Har gjort ultraljud i vecka 14+0 och den lilla växer som den ska :) Men ingen ser ens på mig att jag är gravid, jag vill visa upp det ju. Haha!

• Svar på tråden När kommer magen?
  • Carambolan

På mig har det börjat synas runt vecka 22 med alla tre barnen. Lika lång som du men fem kilo tyngre.

• Meriall

Jag vägde ungefär som du vid första barnet men var 10 cm kortare. Det började synas pyttelite i v 26, innan dess var magen helt platt (även på rul). Tror inte jag har bakåtlutad livmoder heller men hade rätt starka magmuskler och då håller de in magen längre automatiskt. Hade även liten mage i 9e mån, såg ut som vanlig mage i 6e mån.

• megapixeln

Jag tyckte jag var gigantisk i vecka 12 redan, men på mig kom min mage runt vecka 15 och blir bara större och större för varje vecka som går. Nu i vecka 22 och de flesta tjocktröjorna börjar bli lite korta Oskyldig
  • Dava91

Verkar vara väldigt individuellt det där med när det börjar synas!

Jag själv är 165 och väger ca 56-57 och är nu i vecka 7 (6+0) och på mig syns det redan :o haha! Kan inte längre använda mina vanliga jeans då dem klämmer för mycket

• M OCH M

jag är 164,5 lång och är i vecka 5+2 alltså vecka 6 men jag känner inte att de syns känner mig svullen och uppblåst speciellt efter att man har ätit mat usch då känner man sig riktigt gravid

• Carambolan
    Dava91 skrev 2016-11-23 22:54:51 följande:

Verkar vara väldigt individuellt det där med när det börjar synas!

Jag själv är 165 och väger ca 56-57 och är nu i vecka 7 (6+0) och på mig syns det redan :o haha! Kan inte längre använda mina vanliga jeans då dem klämmer för mycket

Tarmarna svullnar väldigt mycket i början :) För de flesta brukar det hinna lägga sig igen innan den riktiga gravidmagen kommer, men en del fortsätter vara gravidsvullna ända tills livmodern vuxit ikapp.
  • Dava91

Jo precis :) det e ju iallafall inte livmodern eller bebis som e så stor redan :p känns ändå så tidigt att det syns :p

• Anonym (V19?)

Beroende på vilka kläder jag hade syntes det lite i v 15, men inte så tydligt att folk skulle vara säkra. I v 19-20 sa det bara poff, och nu i 22 ser alla att jag har en riktig kalaskula ;). Men jag har gått upp typ 10 kg också, hehe!

• Gaol

Min mage började komma i v. 19 om jag inte minns fel:) är i v 25 nu och den växer så det knakar????

• Gaol

Är 164 cm lång förresten och vägde 60kg innan grav:)

Svar på tråden När kommer magen?