• Anonym (Ångest)

Kontakta kvinnan min man var otrogen med?

Hej.

I somras var min man otrogen, vid ett tillfälle säger han själv och jag har valt att tro på det.

Jag var gravid i vecka 34 vid tillfället han var otrogen på en fest och fick reda på det av en slump veckan efter då han var på fest igen och han hade glömt ligga ut från FB på datorn och messenger aviserades i en liten ruta i högra hörnet. Jag Kunde således inte undvika att se konversationen som i stort sett handlade om att det var fel, hon skämdes och blaha blaha....

Jag fick ett mentalt sammanbrott och trodde jag op riktigt skulle få en psykos, delvis relaterat till min utsatta position. Valde dock att försöka förlåta och gå vidare. Veckan efter i v36 föddes sonen med buller och brak. Tror absolut att mitt mående hade att göra med tidiga födelsen.

Pojken föddes alltså i mitten av juli och sen dess har detta präglat mina dagar varje dag. Emellanåt mår jag ganska bra och emellanåt mår jag USELT.

Känner att sveket är så stort och vi har pratat mycket om det men vad hjälper det när jag inte litar ett jävla dyft på honom.

Älskar honom och VILL verkligen att det ska bli bra.

Vi har varit ett par i över 11 år. Jag är 30 så hela mitt vuxna liv har han funnits där så ett liv utan honom känns alldeles för överväldigande.

Och apropå ålder - hon hade valde att bedra mig med är typ 55 år.

Ser visserligen fräsch ut för åldern men känns ju Inter heller sådär superbra.

Hon bor bara några gator bort OCH jobbar på samma jobb som honom.

Jag möter henne nästan VARJE dag när jag är ute och går.

Han har sökt lite nya jobb med chansen att han befordras på det befintliga arbetet är stort så förmodligen blir han kvar.

Jag är helt utmattad av alla känslor som florerar i min kropp.

Trodde aldrig att jag skulle älta nåt dylikt... men från att ha känt mig stark och säker i mig själv så är jag totalt nedbruten, skäms (!!) över att ha blivit bedragen och hatar mig själv och min kropp.

Jag vill kontakta henne och fråga exakt vad som hänt, men är det verkligen en bra idé? Vi känner inte varandra men vi vet vilka varandra är och har även jobbat tillsammans för ca 10 år sedan.

Som det är nu så ser jag ju att hon skäms när jag möter henne men vi har inte sagt nåt. Jag pallar inte att pratat med henne IRL pga jag är rädd att börja gråta och det skulle göra att jag känner mig helt utlämnad.

Hjälp mig innan jag faller så djupt ner i detta träsk så jag aldrig kommer upp igen.

• Svar på tråden Kontakta kvinnan min man var otrogen med?
  • Anonym (Raven)
    Anonym (naiv) skrev 2016-11-15 13:24:26 följande:
    Det där är ju lika korkat som att påstå att om jag drämmer en betongplint i skallen på dig så är det upp till dig att själv avgöra om det ska göra ont eller inte... vadå du kan väl bara ta en alvedon, förlåta allt och så är allt bra igen... inte ska väl jag behöva ta ansvar för det jag gjorde? näää.. det är helt och hållet upp till dig att "ta det på rätt sätt"

Ja självklart mår man ju inte bra om man inte tycker att det inte är ok att såra och förnedra andra människor och sen stå och passivt titta på när de vältrar sig i plågor.. så är det säkert.
    Jag är långt ifrån korkad. Jag gillar att må bra, helt enkelt.
    Det är bara en fråga om inställning. I vilken utsträckning vill jag själv ha kontroll över min lycka?
    Jag kan t ex välja att fortfarande som 70-åring anklaga mina föräldrar och min usla barndom för mitt glädjefattiga liv.
    Jag kan välja att sitta still och stirra ner i ett svart hål istället för att lyfta blicken mot horisonten.
    Jag kan välja att fortsätta älta den otrohet mitt ex utsatte mig för åratal tillbaka istället för att ta språnget ut i solskenet.
  • Anonym (naiv)
    Anonym (Raven) skrev 2016-11-15 13:50:15 följande:
    Jag är långt ifrån korkad. Jag gillar att må bra, helt enkelt.
    Det är bara en fråga om inställning. I vilken utsträckning vill jag själv ha kontroll över min lycka?
    Jag kan t ex välja att fortfarande som 70-åring anklaga mina föräldrar och min usla barndom för mitt glädjefattiga liv.
    Jag kan välja att sitta still och stirra ner i ett svart hål istället för att lyfta blicken mot horisonten.
    Jag kan välja att fortsätta älta den otrohet mitt ex utsatte mig för åratal tillbaka istället för att ta språnget ut i solskenet.
    Fast ingen har sagt att TS nödvändigtvis behöver sitta och älta otroheten på sin dödsbädd bara för att hon skulle välja att lämna istället för att stanna, det är DIN tolkning. Du får det att låta som att man bara måste förlåta precis allt alla gör mot en annars lever olycklig och bittert resten av sitt liv vilket är ganska naivt.

Det går alldeles utmärkt att ge folk som beter sig illa fingret och gå vidare med sitt liv med vettigare människor, faktiskt gör folk det hela tiden som mår alldedels utmärkt
  • Anonym (Raven)
    Anonym (naiv) skrev 2016-11-15 14:56:32 följande:
    Fast ingen har sagt att TS nödvändigtvis behöver sitta och älta otroheten på sin dödsbädd bara för att hon skulle välja att lämna istället för att stanna, det är DIN tolkning. Du får det att låta som att man bara måste förlåta precis allt alla gör mot en annars lever olycklig och bittert resten av sitt liv vilket är ganska naivt.

Det går alldeles utmärkt att ge folk som beter sig illa fingret och gå vidare med sitt liv med vettigare människor, faktiskt gör folk det hela tiden som mår alldedels utmärkt
    Nu gör DU en helt skruvad tolkning av vad jag skriver, pådyvlar mig åsikter och påståenden jag inte varit i närheten av. Lyft blicken, men läs gärna om först.
    Hoppas andra, särskilt ts, har bättre läsförståelse.
  • Anonym (Ångest)

Nu har jag varit till familjerådgivningen igår. Ensam första gången och det gick väldigt bra. Började gråta först men fick massor av bra tips, stöd och råd så den 29/11 ska vi dit tillsammans.

I förrgår bröt jag ihop riktigt ordentligt och kände att nu tar livet slut men han fångade upp mig rejält då och fanns där för mig hela kvällen.

Imorse pratade vi läääänge angående mina feelings och en spärr släppte hos mig - har ju inte riktigt haft förmågan att prata om detta då jag känt mig så sårad - men igår bestämde jag mig för att släppa dom känslorna och att vi måste kunna prata om det.

Så set känns just nu riktigt bra. Har fått tillbaka väldigt respekt och framtidstro på honom, mig och vårt till tillsammans.

Även om de senaste dagarna har präglats av massor med jobbiga samtal och ångest så har det ändå hjälpt mig komma ut ur dimman så att säga .

Har liksom tagit locket av burken och låtit känslorna flöda och ut det har något bra kommit fram ifrån.

Nånstans har hopp fötts och jag tror nog samtal och parrådgivning är vår grej.

• Hustru
    Anonym (Ångest) skrev 2016-11-24 07:48:31 följande:

Nu har jag varit till familjerådgivningen igår. Ensam första gången och det gick väldigt bra. Började gråta först men fick massor av bra tips, stöd och råd så den 29/11 ska vi dit tillsammans.

I förrgår bröt jag ihop riktigt ordentligt och kände att nu tar livet slut men han fångade upp mig rejält då och fanns där för mig hela kvällen.

Imorse pratade vi läääänge angående mina feelings och en spärr släppte hos mig - har ju inte riktigt haft förmågan att prata om detta då jag känt mig så sårad - men igår bestämde jag mig för att släppa dom känslorna och att vi måste kunna prata om det.

Så set känns just nu riktigt bra. Har fått tillbaka väldigt respekt och framtidstro på honom, mig och vårt till tillsammans.

Även om de senaste dagarna har präglats av massor med jobbiga samtal och ångest så har det ändå hjälpt mig komma ut ur dimman så att säga .

Har liksom tagit locket av burken och låtit känslorna flöda och ut det har något bra kommit fram ifrån.

Härligt att du tar tillvara på tillfället och gör något positivt av krisen.

Lycka till
  • molly50
    Anonym (Ångest) skrev 2016-11-24 07:48:31 följande:

Så bra att du har tagit tag i saken.
    Samtalsterapi hjälpte mig med när jag blev bedragen av mitt ex.
    Hoppas att ni kan lösa era problem tillsammans på terapin sedan.

Styrkekramar!
    Carpe Diem
  • Anonym (Ångest)

Nu är det 18 månader sedan otroheten och visst finns det fortfarande smärta kvar.

Vi har fortsatt tillsammans och det är bra mellan oss. Även om jag tyvärr kastar detta på honom ofta., särskilt när jag är extra trött och utmattad.

Jag kontaktade henne till sist. Jag ville bara få ett ?avslut?. Jag visste ju inte hur hon skulle reagera/säga så det var en chansning. Jag bar trevlig och inte dömande.

Hon var dock ångerfull, grät och bad om ursäkt. Det var fint och jag respekterar henne för det.

Ja sa att jag godtog ursäkten och att jag var tacksam för hennes ärlighet.

Gör fortfarande ont att möta henne även om det är mycket bättre med tiden.

• Anonym (Få distans till honom)

Som ngn annan skrev, bra att vara ifrån varann ett tag. När du sitter i soppan och han är där hela tiden så är det svårt att reda ut sina egentliga känslor.....

Du bör precis som den andra kommentatorn skrev, överväga om du verkligen kan få tilliten tillbaka. Jag var i liknande sits och försökte gå emot min egen inre röst (rösten som sa att jag aldrig mer kunde lita på killen). Förgäves kämpade jag ändå i 3 år. 3 bortslösade skitår...... så tänk noga nu. Ibland är det bättre att separera. Det är inte farligt att vara ensam.....

• Anonym (Aldrig igen)
    Anonym (Få distans till honom) skrev 2018-01-21 08:18:08 följande:

Som ngn annan skrev, bra att vara ifrån varann ett tag. När du sitter i soppan och han är där hela tiden så är det svårt att reda ut sina egentliga känslor.....

Du bör precis som den andra kommentatorn skrev, överväga om du verkligen kan få tilliten tillbaka. Jag var i liknande sits och försökte gå emot min egen inre röst (rösten som sa att jag aldrig mer kunde lita på killen). Förgäves kämpade jag ändå i 3 år. 3 bortslösade skitår...... så tänk noga nu. Ibland är det bättre att separera. Det är inte farligt att vara ensam.....

Känner igen mig i det där. Jag kastade också bort 3-4 år i ett försök att förlåta mitt ex. Idag känner jag mig själv bättre och vet att jag aldrig någonsin skulle kunna gå igenom det igen. Jag är alldeles för mycket av en tänkare och mitt psyke skulle gå under. Mannen jag är sambo med idag älskar jag mer än jag någonsin älskar någon förut, men är han någonsin otrogen så sticker jag direkt, barn eller ej. Tilliten skulle vara borta för alltid.
  • Anonym (Fly nu)
    Anonym (Ångest) skrev 2018-01-21 08:05:01 följande:

Nu är det 18 månader sedan otroheten och visst finns det fortfarande smärta kvar.

Vi har fortsatt tillsammans och det är bra mellan oss. Även om jag tyvärr kastar detta på honom ofta., särskilt när jag är extra trött och utmattad.

Jag kontaktade henne till sist. Jag ville bara få ett ?avslut?. Jag visste ju inte hur hon skulle reagera/säga så det var en chansning. Jag bar trevlig och inte dömande.

Hon var dock ångerfull, grät och bad om ursäkt. Det var fint och jag respekterar henne för det.

Hur länge är det värt att gå runt och må dåligt? Är han så fantastisk så han kan välja att medvetet utsätta dig för denna smärta och fortfarande bli älskad av dig? Allt du känner nu, all tvivel och smärta han han valt. Han visste att du skulle må så här men ansåg att det har värt det. Då tyckte han att en natt med henne var mer värd än er relation, er familj och ditt välmående.

Du kommer ju ALDRIG mer kunna lita på honom. Han har ju redan bevisat vad du är värd honom.

Det finns en tråd här på fl. I den samlas bedragna kvinnor. 1-2-3 år senare så sitter kvinnorna och knaprar antideprisiva och försöker lappa ihop sina förhållande. Många blir till och med sjukskrivna. I nästan alla fall så kommer det fram att han har kontakt med samma kvinna igen eller har hittat en ny älskarinna .

Det är inte värt det!

Det finns mängder med fantastiska relationer där man Jan lita på sin partner och må bra.
  • Anonym (Liknande sits)

Hej!

Hittade den här tråden och är i en liknande sits. Min sambo var otrogen i somras, en engångsgrej med en kollega, och jag valde att försöka förlåta och fortsätta tillsammans. Han har tröstat, gråtit minst lika mycket som mig och verkligen visat 100 % att han verkligen ångrar sig. Han har bytt jobb, sagt upp kontakten totalt med tjejen och verkligen visat noll tendenser av att vilja något annat än att vara med mig och reparera det han förstört. I början gick vi ett par gånger till familjeterapeut och det var skönt men vi kände ändå att vi kunde prata själva hemma också. Jag har slängt det som hände i hans ansikte några gånger men han har aldrig sagt att jag borde ha gått vidare och sådant utan alltid visat största förståelse.

Jag mår bättre och bättre. Men känner så igen mig i dina tidiga inlägg TS. Att man skäms, att det var en total chock - något som aldrig skulle hända oss, jag har inte heller berättat för någon. Jag funderar också på den andra tjejen, jag känner inte henne men vet vem hon är och hon vet vem jag är och hon visste verkligen att jag fanns när hon valde att gå efter min sambo. Kan inte låta bli att hata henne även om jag vet att det var sambon som svek mig. Jag har inte ens sett tjejen i fråga sedan det här hände, inte kontaktat henne, inte gjort något. Jag tänker också såna tankar som du gjorde TS. Att kontakta eller åtminstone se till att stöta på henne och se hur hon reagerar. Men vill inte ge henne det, tänker att vi bara går vidare och håller huvudet högt är bättre. Inte ge henne varken tid eller uppmärksamhet för att visa att hon inte betyder något...

Det här blev långt, men TS, du som ligger ett år före mig i processen. Kan du ge mig några råd? Vad har fått er att komma vidare? Hjälper tiden till? Jag förstår att tiden inte läker allt, men blir det lättare ju längre tiden går?

• Anonym (Ångest)
    Anonym (Liknande sits) skrev 2018-01-21 10:04:15 följande:

Hej!

Hittade den här tråden och är i en liknande sits. Min sambo var otrogen i somras, en engångsgrej med en kollega, och jag valde att försöka förlåta och fortsätta tillsammans. Han har tröstat, gråtit minst lika mycket som mig och verkligen visat 100 % att han verkligen ångrar sig. Han har bytt jobb, sagt upp kontakten totalt med tjejen och verkligen visat noll tendenser av att vilja något annat än att vara med mig och reparera det han förstört. I början gick vi ett par gånger till familjeterapeut och det var skönt men vi kände ändå att vi kunde prata själva hemma också. Jag har slängt det som hände i hans ansikte några gånger men han har aldrig sagt att jag borde ha gått vidare och sådant utan alltid visat största förståelse.

Jag mår bättre och bättre. Men känner så igen mig i dina tidiga inlägg TS. Att man skäms, att det var en total chock - något som aldrig skulle hända oss, jag har inte heller berättat för någon. Jag funderar också på den andra tjejen, jag känner inte henne men vet vem hon är och hon vet vem jag är och hon visste verkligen att jag fanns när hon valde att gå efter min sambo. Kan inte låta bli att hata henne även om jag vet att det var sambon som svek mig. Jag har inte ens sett tjejen i fråga sedan det här hände, inte kontaktat henne, inte gjort något. Jag tänker också såna tankar som du gjorde TS. Att kontakta eller åtminstone se till att stöta på henne och se hur hon reagerar. Men vill inte ge henne det, tänker att vi bara går vidare och håller huvudet högt är bättre. Inte ge henne varken tid eller uppmärksamhet för att visa att hon inte betyder något...

Det här blev långt, men TS, du som ligger ett år före mig i processen. Kan du ge mig några råd? Vad har fått er att komma vidare? Hjälper tiden till? Jag förstår att tiden inte läker allt, men blir det lättare ju längre tiden går?

Hej! Ja det var verkligen en liknande historia. Tiden hjälper absolut men jag är ju också villrådig vad som är rätt och fel. Jag har mått otroligt dåligt och även om jag mår bättre nu så har jag dippar.
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (Fly nu) skrev 2018-01-21 09:22:13 följande:

Hur länge är det värt att gå runt och må dåligt? Är han så fantastisk så han kan välja att medvetet utsätta dig för denna smärta och fortfarande bli älskad av dig? Allt du känner nu, all tvivel och smärta han han valt. Han visste att du skulle må så här men ansåg att det har värt det. Då tyckte han att en natt med henne var mer värd än er relation, er familj och ditt välmående.

Du kommer ju ALDRIG mer kunna lita på honom. Han har ju redan bevisat vad du är värd honom.

Det finns en tråd här på fl. I den samlas bedragna kvinnor. 1-2-3 år senare så sitter kvinnorna och knaprar antideprisiva och försöker lappa ihop sina förhållande. Många blir till och med sjukskrivna. I nästan alla fall så kommer det fram att han har kontakt med samma kvinna igen eller har hittat en ny älskarinna .

Det är inte värt det!

Det finns mängder med fantastiska relationer där man Jan lita på sin partner och må bra.

Ja jag glömde nämna det också. Jag har fått utskrivet citalopram mot depression och ångest som jag äter sen juli månad. Tycker mig må bättre av dom, de dämpar och dövar.
  • Anonym (?ää)

TS, jag tänkte just  på det när jag såg att tråden ploppat upp igen - är det verkligen värt de år du nu lagt på detta, och du mår ff inte helt ok?

• molly50
    Anonym (Ångest) skrev 2018-01-21 08:05:01 följande:

Fint att du mår bättre och att din sambo verkar ångra sig och stötta dig i allt.
    Om du känner att du kan och vill fortsätta tillsammans med honom så gör det.
    Jag tror att även om du skulle göra slut och hitta någon annan så kommer du ändå att ha brist på tillit ett tag.
    Då är det kanske bättre att försöka bygga upp den med din sambo som var den som svek dig.

Styrkekramar! 
    Carpe Diem
  • Anonym (Citalopram)

Undrar hur det gått för TS? 

och vad är det för tråd som nämns där kvinnorna äter antidepressiva? 

Svar på tråden Kontakta kvinnan min man var otrogen med?