• nernu

Julklapp till barn som har allt

Vad ger man i julklapp till en 1,5-åring som har två äldre syskon och allt den behöver? Några tips? Gärna något pedagogiskt. Böcker eller träleksaker eller så.

• Svar på tråden Julklapp till barn som har allt
  • Ellie

Det undrar jag också. Vår 1.5-åring har "allt"... böcker, pennor, nallar/dockor, klossar, bilar, bollar, pussel mm.

Om ni inte redan har kinetic sand så är det kul. Kanske inte så pedagogiskt, men kreativt.

blaelefant.se har en del bra tips, men ganska dyrt.

• nernu
    Ellie skrev 2016-11-14 21:24:22 följande:

Det undrar jag också. Vår 1.5-åring har "allt"... böcker, pennor, nallar/dockor, klossar, bilar, bollar, pussel mm.

Om ni inte redan har kinetic sand så är det kul. Kanske inte så pedagogiskt, men kreativt.

blaelefant.se har en del bra tips, men ganska dyrt.

Åh! Hittade en gammal leksak från min barndom där som jag har letat efter till de äldre barnen. Tack för tipset!
  • Carambolan

Ett så litet barn har ju inte direkt hunnit bygga upp några julklappsförväntningar ännu, men det är klart att det är kul om alla får paket att öppna. Jag brukar satsa på förbruksvaror som tuschpennor och ritpapper, badskum, extra rolig tandborste, strumpor och annat som det alltid är åtgång på... och någon ny leksak som håller barnet sysselsatt på julaftonskvällen, men det brukar släkten kunna stå för utan problem.

• Fru Ve

Kan inte barnen få någon gemensam julklapp i form av upplevelse? Tex 10-kort på ett lekland eller ett på något roligt museum? Jättebra till barn som har "allt". Kanske med tillägg att du (om du är släkting) tar med alla barn dit vid något tillfälle? Säkert mycket uppskattat av föräldrarna också. Jag avskyr när mina barn får en massa krafs. Mycket hellre något vettigt att göra. Annars är väl "förbrukningsmaterial " som föreslogs ovan bra.

Svar på tråden Julklapp till barn som har allt