• Anonym (damn)

Min gravida flickvän vet inte att jag är kriminell

Som rubriken lyder. Hon är gravid och vill flytta till mig i min stad. Jag har inte vart helt ärlig med hur jag försörjer mig. Vafan gör man?

• Svar på tråden Min gravida flickvän vet inte att jag är kriminell
  • Nomanisanisland
    Anonym (damn) skrev 2016-11-19 19:12:42 följande:

Nej inte istället för att försörja mig på hederligt vis. Jag gör det vid sidan av. När har jag skrytit om pengar och kickar? Jag har svarat på vad det handlar om när jag fått frågan men knappast skrytit? Och nej, jag viftar inte bort risker. Jag förklarade bara att det jag gör inte innebär några större risker att åka fast.

Kan ta mothugg men ser ingen anledning att fortsätta diskussionen när du kallar mig slö hobbykriminell, forumskryter om kickar och så vidare.

Ingen tvingar dig att svara. Och ja det är istället du kunde ju ha ett lagligt extraknäck. Och ja du är hobbykriminell eftersom du tydligen förbryter vid sidan av ditt yrkesliv. Och ja det är slött att begå brott och ursäkta sig med att offre minsann inte är oskyldiga och du skriver själv att det ger kickar och extrapengar.
  • Anonym (Kickan)

Ja han har nystat in sej själv i sitt lögnaktiga liv

• Anonym (damn)
    Anonym (Kickan) skrev 2016-11-19 19:18:42 följande:

Antingen så slutar du på psyket lr av blyförgiftning

Bara välja hur ditt barn ska minnas sin far

Eller så kör jag bara på några år till och slutar när riskerna väger tyngre än vad det ger.

Jag vet inte ens hur det kom att handla om mig och min kriminalitet, det handlar om behålla henne. Jag kan knappast vara den första som haft en hemlighet som man inte vet hur och när man bäst ska droppa för att ändå få det man vill ha.
  • Anonym (damn)
    Nomanisanisland skrev 2016-11-19 19:20:18 följande:

Ingen tvingar dig att svara. Och ja det är istället du kunde ju ha ett lagligt extraknäck. Och ja du är hobbykriminell eftersom du tydligen förbryter vid sidan av ditt yrkesliv. Och ja det är slött att begå brott och ursäkta sig med att offre minsann inte är oskyldiga och du skriver själv att det ger kickar och extrapengar.

Ett lagligt extraknäck ersätter inte det här. Och nej, jag skryter inte nu heller. Jag bara svarar på dina påståenden.
  • blandband
    Anonym (damn) skrev 2016-11-19 19:32:51 följande:
    Ett lagligt extraknäck ersätter inte det här. Och nej, jag skryter inte nu heller. Jag bara svarar på dina påståenden.
    Då väljer du fel lagliga extraknäck och tänker extremt kortsiktigt.
  • blandband
    Anonym (damn) skrev 2016-11-19 19:25:43 följande:
    Eller så kör jag bara på några år till och slutar när riskerna väger tyngre än vad det ger.

Jag vet inte ens hur det kom att handla om mig och min kriminalitet, det handlar om behålla henne. Jag kan knappast vara den första som haft en hemlighet som man inte vet hur och när man bäst ska droppa för att ändå få det man vill ha.
    Därför att det hänger ihop. Du för din flickvän bakom ljuset och profiterar på att förgripa dig på andra.. Båda säger något inte särskilt smickrande om dig som person.
  • Anonym (damn)
    blandband skrev 2016-11-19 19:52:51 följande:

Då väljer du fel lagliga extraknäck och tänker extremt kortsiktigt.

Ja det är mycket möjligt men jag försöker bara göra det bästa av vad jag har.
  • blandband
    Anonym (damn) skrev 2016-11-19 19:54:17 följande:
    Och det är att vara kriminell, skylla på offren och föra ditt barns mor bakom ljuset?!
  • Anonym (Kickan)
    Anonym (damn) skrev 2016-11-19 19:57:31 följande:

Jag tänker inte anstränga mig mer än så på såna inlägg nej.

Hem t mamma o gråt
  • Anonym (damn)
    blandband skrev 2016-11-19 19:55:53 följande:

Och det är att vara kriminell, skylla på offren och föra ditt barns mor bakom ljuset?!

Jag skyller inte på offren? Har alla på fl tappat läsförmågan?
  • blandband
    Anonym (damn) skrev 2016-11-19 20:09:19 följande:
    Jag skyller inte på offren? Har alla på fl tappat läsförmågan?
    De flesta har den nog i behåll, hur så?
    Jo du skriver om att de minsann inte är så oskyldiga heller, vad det nu spelar för roll.
  • Ellie
    Anonym (damn) skrev 2016-11-19 19:25:43 följande:

Men du är ju inte intresserad av att föra något resonemang kring hur/när du skall berätta för henne. Du har bestämt dig, och dissar allt annat. Trots att det finns en stor poäng i att berätta nu istället för senare.

För många kvinnor är ärlighet och tillit det viktigaste i förhållandet. Lämna dig kan hon göra oavsett när du berättar, men sannolikheten att hon stannar är större om du berättar nu.

Var en man, stå för vem du är och vad du gjort, tänk på någon annan än dig själv... annars riskerar du både att bli utan henne och utan ditt barn.
  • blandband
    Ellie skrev 2016-11-19 20:59:16 följande:
    Men du är ju inte intresserad av att föra något resonemang kring hur/när du skall berätta för henne. Du har bestämt dig, och dissar allt annat. Trots att det finns en stor poäng i att berätta nu istället för senare.

För många kvinnor är ärlighet och tillit det viktigaste i förhållandet. Lämna dig kan hon göra oavsett när du berättar, men sannolikheten att hon stannar är större om du berättar nu.

Var en man, stå för vem du är och vad du gjort, tänk på någon annan än dig själv... annars riskerar du både att bli utan henne och utan ditt barn.
    Nej TS är ju inte det. Slö hobbykriminell som sagt.
  • SisterNoMercy

I slutändan tycker jag det låter på dig som att du inte tycker att du har ett problem. Du tänker låta bli att tala om för henne om din kriminalitet tills vidare och ge henne ångest då för att hon inte har en trygg klippa att luta sig mot. Plus att du tänker inte sluta heller då du inte tycker att det är ett problem. 

Så vad var meningen med tråden? Du har ju redan bestämt dig.

• EnAnonumius
    Anonym (damn) skrev 2016-11-19 09:39:30 följande:
    Fortfarande, jag har ett jobb. Sliter röven av mig för få vår verksamhet rulla. Brottsoffer.. de flesta är inte så jävla oskyldiga själva.
    "de flesta inte så oskyldiga själva".

Eh det var den sämsta jag har hört.

Dina fel blir inte rätt bara för att du försöker ducka med den sämsta bortförklaringen av dem alla.

Det handlar inte om "hur andra är". Det handlar om din oförmåga att du inte tänker på några andra än dig själv, och vill ha tips på hur du skall göra för att bedra (hur du skall kunna skapa den perfekta lögnen) sin flickvän så att du kan behålla henne. 
    Anonym (damn) skrev 2016-11-19 09:47:25 följande:
    Hon ska få det. Hon ska få veta hur det ligger till och fått se det inte kommer påverkar henne.
    Om du vill sitta och lura dig själv med att du kommer undan med din kriminella verksamhet och att det "inte kommer att påverka henne" så kan man ju undra lite hur det är fatt med din förmåga att tänka rationellt överhuvudtaget.
    Anonym (damn) skrev 2016-11-19 19:54:17 följande:
    Det går att ha lagliga extraknäck som ger mycket pengar. Du verkar bara ha extremt otur när du tänker.
    Eller så kanske det är dags för dig att erkänna att du får adrenalinkickar av att vara lite småkriminell.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Linnea1994
    Anonym (damn) skrev 2016-11-18 14:42:06 följande:
    Ja det är jag men det är några år sedan. Ska hennes vänner kolla upp mig menar du? Det gör inget, de hittar inget som jag inte kan förklara som något från förr. Nej jag dealar inte droger.
    Det spelar väl ingen roll om det är ett par år sedan, dom lär ändå få träff på Lexbase när dom googlar ditt namn....
  • pmalm

att va kriminell kommer förr eller senare hamna i problem.  du kommer aldrig ha en bra deklaration. visst svarta pengar men det hjälper inte dig i längden. speciellt inte om du ska ha barn.  jag tjänar 71k efter skatt o jobbar vitt varför kan inte du också kämpa? isället för ta lätta vägar... va en man säg som det är och gör rätt så växer du.

Svar på tråden Min gravida flickvän vet inte att jag är kriminell