• Anonym (Lisa)

Har inte bajat på en månad!

Hej ni kan kalla mig för lisa! Jag är 5 månader gravid idag och jag är piss orolig över en grej, det är nämligen så att jag inte kunnat göra nmr 2 på en hel månad! Det var lite trögt i de första 6 veckorna, sedan vart det bättre men nu har jag seriöst inte skitit på en månad och jag äter hälsosamt! Står att förstoppning är normalt under graviditeten men en hel månad, har inte det gått lite för långt då? Har inte vågat fråga barnmorska även ifall jag var där förra veckan för att kiss och bajs är konstigt nog ett pinsamt ämne för mig när det kommer till min kropp! Någon som varit med om samma? Svart kaffe och fikon/plommon fungerar inte på mig. Och jag är sjukt svullen på övre delen av magen.

Någon som vet så jag slipper ställa frågan till barnmorska?!

• Svar på tråden Har inte bajat på en månad!
  • Anonym (Lisa)
    Axe skrev 2016-11-20 18:37:53 följande:

Klyx är ett medel man sprutar in i rumpan för att tömma den torra gamla avföringen som blir en propp när man hållt dig så länge. Lactulos tar man 30 ml i några dagar 2 ggr per dag och sen ca 10 ml en gång per dag. Receptfritt.

OK, jag får testa det imorgon! Tack för tipset!
  • Anonym (sebbe)
    Anonym (Lisa) skrev 2016-11-20 18:39:09 följande:
    Det tvivlar jag på...barnets position? Komigen det är inte så att tarmarna ligger i livmodern precis! Skärp dig och åk till sjukan!
    Har du kul eller?
  • Misspreggo
    Anonym (Lisa) skrev 2016-11-20 18:42:05 följande:

OK, jag får testa det imorgon! Tack för tipset!

Skrev du just till dig själv?
  • Anonym (levt på luft?)

Men tjena. Det är nästintill omöjligt att äta vanlig mat och inte skita på en månad. Tarmarna skulle spricka. Har du inte ätit så hade det runnit galla. Du är förvisso gravid, men hade du kräkts så mycket hade du redan sökt läkare. 

• Anonym (Lisa)
    Misspreggo skrev 2016-11-20 18:43:35 följande:

Skrev du just till dig själv?

Aa. Söndagar du vet kan va tråkiga ibland. Är egentligen en 35-årig man från Göteborg som tydligen inte har nå liv.
  • Anonym (levt på luft?)

Aha.... snyggt, TS. Jättesnyggt.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (sebbe) skrev 2016-11-20 18:42:09 följande:

Har du kul eller?

Jättekuk. Hoppsan menade jättekul.
  • Anonym (bajsmamman)
    Anonym (Lisa) skrev 2016-11-20 18:36:39 följande:
    Nej men usch är det verkligen så allvarligt? Det kan väl vara barnet som är i en sorts position som klämmer tarmarna lite så att det inte kommer ut något, det är väl sannolikt? Jag tycker sjukhusbesök är jätteläskiga!
    Jag det är farligt Lisa! Du riskerar tarmvred och då är blir det akut operation.
  • Anonym (Fullgubbe)

Oj. Du måste ha JÄTTEtråkigt!

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Fullgubbe) skrev 2016-11-20 18:51:27 följande:

Oj. Du måste ha JÄTTEtråkigt!

AA-BATTERIER i en docka som heter skrållan från 2002. Grym leksak som jag slet sönder.
  • Anonym (F)

Va fan är det för fel i huvudet på en del? Skulle detta vara kul?

• Anonym (Lisa)
    Anonym (F) skrev 2016-11-20 19:15:28 följande:

Va fan är det för fel i huvudet på en del? Skulle detta vara kul?

Jag tyckte det var väldigt underhållande och kul faktiskt det tyckte jag.
  • Anonym (Eve)

Man kan väl inte hålla sig en månad?Kan inte vara sant.Hade det varit en eller två veckor,hade varit normalt.

• Anonym (Jag är spritt språngande vanlig!)

"Hej ni kan kalla mig för lisa! Jag är 5 månader"

Ok, det förklarar nivån på den här tråden.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Jag är spritt språngande vanlig!) skrev 2016-11-20 19:28:41 följande:

"Hej ni kan kalla mig för lisa! Jag är 5 månader"

Ok, det förklarar nivån på den här tråden.

Haha du är rolig xD
Svar på tråden Har inte bajat på en månad!