• thompa123

Få tillbaka hund som är ''såld''

Hej! Nu är det så att mitt ex sålde min hund som han hade på foder. Han hade sagt att han skulle döda hunden ifall dem inte köpte den o eftersom att vi inte bodde ihop så visste jag inte om det här. Hunden var registrerad på mig på jordbruksverket, det var så köparna fick reda på att vi äger hunden. Dem hörde av sig till oss och berättade om att dem räddade hunden från mitt ex. Men dem vägrar att ge tillbaka hunden även fast dem vet att jag inte är tillsammans med honom, har även flyttat till en annan stad och nu har dem redan bytt ägare på jordbruksverket. Går det o få tillbaka hunden på något sätt? Dem påstår att det gjorde något kontrakt med mitt ex men han stod ju aldrig på hunden. Är inte detta häleri då? Jätte tacksam för svar för jag vet inte hur jag ska göra.

• Svar på tråden Få tillbaka hund som är ''såld''
  • thompa123
    Erizajo skrev 2016-11-23 14:34:42 följande:

Varför bodde hunden hos exet då? Ring polisen och fråga!

har polisanmält det, men polisen skulle återkomma men gjorde aldrig det
  • The one in Blue
    thompa123 skrev 2016-11-23 14:39:02 följande:

Han hade henne på foder

Så ditt ex ägde hunden men du hade bibehållen avelsrätt? Hel eller halvfoder?
  • Dexter dot com

Men då bör ju du ha stamtavlan, köpeavtalet från uppfödaren, fodervärdsavtalet mellan dig och ditt ex mm. Menar du att han sålt en välmeriterad avelshund utan att köparna reagerade när dom inte fick tex stamtavlan?

• Nyfikna72

Det finns köpare till allt och främst beror det ju på vad han tog för den..........var det långt under normalt pris så finns det nog köpare somskiter i stamtavlor och kvitton.

• The one in Blue

Har inte SKK:s avtal framför mig men det finns väl reglerat där att han inte får sälja hunden vidare? För då är det ju ett kontraktsbrott, ett solklart Polisfall och ganska lätt att lösa.

• Nyfikna72
    The one in Blue skrev 2016-11-24 14:54:48 följande:
    Har inte SKK:s avtal framför mig men det finns väl reglerat där att han inte får sälja hunden vidare? För då är det ju ett kontraktsbrott, ett solklart Polisfall och ganska lätt att lösa.

Vad lever ni i för värld? Finns som sagt människor som skiter i allt och vad ska polisen göra mer än leta efter hunden och hittar de inte hunden så läggs det ner och ev skadestånd och ekonomiska frågor hamnar bara i papperskorgen för de har haft fogden efter sig hela livet. Såna människor är nöjda de får en hund i kopplet och är det dessutom en dyr hund för kaffepengar känns nog allt mycket bättre dessutom.
  • nevermind

Självklart kan de inte behålla stöldgods. Hur har de kunnat ändra ägare på hunden??

Ring polisen igen!

• 1122

hej

hör av dej till djurskyddspolisen dom kan hjälpa dej

Svar på tråden Få tillbaka hund som är ''såld''