• Anonym (Fundersam)

Hur uttalar du namnet...

... Marian?

Maarian med långt a, så att det blir som Fabian/Marius.

Marrian med kort a, låter i princip som Marianne.

Vill veta då jag gillar namnet men aldrig hört någon heta det, jag vill uttala det Maarian.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-11-26 07:16
    Vad konstigt det blev, Jag vill uttala det Maarian, ska det stå, för mig hamnade det utanför skärmen.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur uttalar du namnet...
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (M) skrev 2016-11-26 12:49:54 följande:
    Jag har som sagt aldrig hört namnet flrut men när jag googlar verkar det vara ett vanligt polskt och rumänskt pojknamn.
    Det är ett kvinnonamn i vissa länder (t.ex. england) och ett mansnamn i andra.
  • Anonym (Fundersam)

Tack för alla röster dock!

Jag själv gillar att det känns lite unisex, jag har svårt för väldigt flickiga namn så när jag hittade ett namn som lät som att kunde vara både och så fastnade jag.

• Anonym (M)
    Anonym (Fundersam) skrev 2016-11-26 12:53:34 följande:

Det är ett kvinnonamn i vissa länder (t.ex. england) och ett mansnamn i andra.

Men då spelar det väl ingen roll vad folk eventuellt tror att du har för kön innan de träffar dig? Drt är ju uppenbarligen ett unisex namn och om du är man eller kvinna lär väl uppdagas när man träffar dig (om det är relevant).
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (M) skrev 2016-11-26 13:13:27 följande:
    Men då spelar det väl ingen roll vad folk eventuellt tror att du har för kön innan de träffar dig? Drt är ju uppenbarligen ett unisex namn och om du är man eller kvinna lär väl uppdagas när man träffar dig (om det är relevant).
    Jag har inte sagt att det spelar roll.
  • Turandot
    Anonym (M) skrev 2016-11-26 13:13:27 följande:
    Det kan det ju göra, beroende på sammanhang och orsak till att man vill träffa personen. 
  • Anonym (Fundersam)
    Turandot skrev 2016-11-26 13:28:31 följande:
    Det kan det ju göra, beroende på sammanhang och orsak till att man vill träffa personen. 
    Det hade kanske varit pinsamt att bli kallad till en arbetsintervju och de hade antagit att man var en man. Fast sådana pinsamheter kan man ju undvika.
  • Turandot
    Anonym (Fundersam) skrev 2016-11-26 13:58:52 följande:
    Det hade kanske varit pinsamt att bli kallad till en arbetsintervju och de hade antagit att man var en man. Fast sådana pinsamheter kan man ju undvika.
    Ja, eller om du pratar med någon nyvunnen vän på nätet, och kommer överens om att träffas för att ägna er åt något gemensamt intresse. Killen kanske förväntar sig att du är en tjej och har vissa förhoppningar, och så är du en kille och han blir jättebesviken. Eller tvärtom då. 

Som i Solsidan, när en av männen skulle bjuda hem en snygg tjej vid namn Kim när frun var borta. Han hade gjort ett spår av rosor från ytterdörren till sängen (om jag minns rätt nu). Och så råkade han skicka inbjudan till en asiatisk MAN som hette Kim i efternamn... Och denne bara: "JAG ÄR INTE HOMOSEXUELL!"
  • Anonym (M)
    Anonym (Fundersam) skrev 2016-11-26 13:15:45 följande:

Jag har inte sagt att det spelar roll.

Nej der var visst inte du som ställde den frågan
  • Anonym (Fundersam)
    Turandot skrev 2016-11-26 14:19:30 följande:
    Ja, eller om du pratar med någon nyvunnen vän på nätet, och kommer överens om att träffas för att ägna er åt något gemensamt intresse. Killen kanske förväntar sig att du är en tjej och har vissa förhoppningar, och så är du en kille och han blir jättebesviken. Eller tvärtom då. 

Som i Solsidan, när en av männen skulle bjuda hem en snygg tjej vid namn Kim när frun var borta. Han hade gjort ett spår av rosor från ytterdörren till sängen (om jag minns rätt nu). Och så råkade han skicka inbjudan till en asiatisk MAN som hette Kim i efternamn... Och denne bara: "JAG ÄR INTE HOMOSEXUELL!" smile2.gif
    Hah! Tror jag missade det avsnittet, låter skitkul

Jag kan tänka mig att det nog kan råka bli något fel, men sånt kanske är mer komiskt än jobbigt (man kan hoppas iaf). Jag får se hur det blir, just nu diggar jag namnet, det har liksom elegansen av mansnamn som jag gillar men fungerar på en kvinna.
  • Anonym (Cr)

Jag känner en Marian men hon uttalar det som Marianne för enkelhetens skull :p

Svar på tråden Hur uttalar du namnet...