syster stal mitt namn
Såhär är det, för en och en halv vecka sedan fick jag veta att jag är gravid med första barnet, är självfallet överlycklig! När det gått några dagar berättar jag för min syster och efter ett tag kommer vi in på det där med namn och jag berättar vilka namn jag har tänkt både ifall det blir en tjej eller en pojke. Nu en vecka senare hör hon av sig och säger att hon har skaffat hund, vad tror ni att hon döpt den till? Jo mitt flicknamn som jag har tänkt på i flera år och som hon mycket väl visste om att jag skulle använda! Först trodde jag hon skojade men icke, hon förstår inte vad problemet är och varför jag tar illa upp. Inte ens min mamma förstår vad problemet är och säger att jag är barnslig och överdrivet.
Tack vare mina hormoner bad jag dem båda att dra åt helvete. Första barnet är ju magiskt, borde de inte vilja respektera det? Förstå att jag inte vill att min eventuella dotter ska dela namn med en hund, när hon visste om att det var namnet jag valt!
Vad tycker ni? Hade ni flugit i luften med eller tycker ni att det är överreaktion?