Det står fel i journalen!!
Fyfan vad jag är upprörd just nu! Jag har sökt hjälp i flera månader för nån jävla sjukdom jag har men ingen vill ta emot mig. Vårdcentralen säger att jag får söka själv till nån avdelning på sjukhuset. Urologen tar inte emot kvinnor, urogyn säger att urologen ska ta mig, ingen tar emot mig. Har nu sökt privat och läste just vad hon skrivit i journalen och remissen hon skickat och allt är fel!
Jag har extremt mörk urin fast jag dricker mycket, har även blod i urinen. Det är det som är det mest oroande, sen har jag en massa andra grejer som jag inte vet om de är kopplade till detta, typ obefintligt immunförsvar, ständig magsmärta, stora blåmärken, feber osv. Sökte privat och fick ett bra bemötande men det hon skrivit i journalen och remissen är helt uppåt väggarna. Hon har inte undersökt mig utan bara pratat med mig men hon skriver att undersökning av mage/blåsa/njurområdet är utan anmärkning. Hon skriver att min urin är normalfärgad trots att hon inte ens har sett den, hon bortförklarar med att jag har ångest och är överdrivet orolig. Jag har tagit blod- och urinprov och har blodkroppar i urinen och mitt njurvärde är lågt men det skriver hon inte nånstans, "provsvar u.a." står det. Hon har skrivit att jag har extrem törst vilket inte stämmer, har varit tydlig med att jag druckit mycket för att se om min urin blir mindre mörk, inte för att jag är törstig.
Hur fixar jag det här? Hon skulle skicka remiss till njurmedicin men de lär ju skita i mig när hon skrivit att allt bara är inbillning från min sida. Hon har t.o.m skrivit i remissen att hon egentligen borde remittera mig till psykolog eller vulvamottagningen för min "smärt- och ångestproblematik", och gör tydligt att remissen till njurmedicin bara är för att få mig att hålla käften med mitt tjat typ.