• linneaa95

Missfall på G?

Nu blöder jag, gjort de i tre dagar. Började som ljusrosa på pappret efter toabesök tills det kommer små klumpar men ändå inte klumpar utan typ flisor? Förstår ni?

Och jag bara blöder och blöder. Ingen smärta men blöder konstant. Var hos gyn igår och jag "kanske" är gravid. Och isåfall är jag i vecka 5??? Barnmorskan sa 7 till mig för tre veckor sen?

Jag är inte ledsen om det är missfall, det går nya tåg så shit happens. Men ska jag utesluta min graviditet? Ska ringa imorgon till barnmorskan och avboka tiden för nästa besök.

Ska till London på torsdag och kul att blöda sönder, kan man använda tampong? Eller är det binda som gäller?

Help please

• Svar på tråden Missfall på G?
  • augustibebis2016

Jobbig sits! Om det är missfall ska du nog inte använda tampong. Jag vill minnas att av infektionsrisken ska man låta bli sånt.

• Carambolan

Om gynekologen sa att du är i vecka fem antar jag att det betyder att det syntes en påbörjad graviditet men inget levande foster? I så fall helt säkert ett missfall om du egentligen skulle vara i vecka 9-10 nu. I den veckan går det inte att missa fostret på ultraljud.

• JohannaSaGo

Har varit gravid 2 gånger varav 1 missfall. Blödde bägge gånger som började med ljusrosa. Missfall övergick till kramper liknande mensvärk. Graviditet Blödde kanske 2 veckor.

Be om att bli undersökt vaginalt ultraljud om du är orolig.

• Längtar88

Jag blödde mindre än en mens när jag fick mina missfall och de började med ljusrosa. Behövde knappt binda, trosskydd hade nog räckt om jag bytt ofta. Klumpar kan jag knappt påstå att det var, en gång var de som små knappnålar/flisor bland blodet... minimala men upptäcktes eftersom jag kollade sjukligt noga på blodet.

Beklagar om så är fallet men kolla ännu en gång med barnmorskan om du är osäker (jag kände på mig fast jag inte ville tro) och använd bara bindor pga infektionsrisken.

Svar på tråden Missfall på G?