Är allt verkligen svart eller vitt?
Alltså jag vet inte... Kraven vi alla ställer på ett äktenskap börjar kännas helt orimliga. Allt det här i en och samma person?
1. Livslång kärlek
2. Bästa vännen
3. Bästa föräldern
4. Livslång attraktion
Jag och min man har varit ihop i nio år, varav sex som gifta. Och faktiskt, under dessa underbara år har vi uppfyllt alla punkterna ovan! Men det senaste året har varit tufft, vår skilda syn på drömboendet är det största problemet. Han vill bo i en central hyresrätt, jag vill bo i ett barnvänligt hus. Nu har jag fått min vilja igenom för barnens skull, med följden att han bara TJURAR.
Så vad gör vi nu? Jag vill verkligen att vi ska ha det bra, men i längden kan jag inte leva med en man som ignorerar mig och helt saknar förmåga att ta ansvar för sitt liv. Den senaste tiden har jag (såklart) blivit mer mottaglig för andra mäns intresse, och nu är jag så tänd på en man att jag tvivlar på om jag klarar av att stå emot...
Nu till den mest intressanta frågan: Kan det vara en bra kompromiss att föreslå min man ett öppet förhållande? Då slipper vi varannan vecka, bodelning och hela skilsmässoskiten, men vi skulle nog båda må bra av bekräftelse från andra. Jag har föreställt mig honom i säng med silikonbrudarna på gymmet, och jag bryr mig faktiskt inte. Han kanske till och med fastnar för någon som har en central hyresrätt, så slipper jag ta initiativet till skilsmässa...
Ja ni fattar, det här äktenskapet är mer eller mindre över redan. Men då finns det ett problem till, min flirts fru. Hon är sur för att han jobbar för mycket, och han behöver knappast ytterligare en anledning att vara hemifrån.
Men är det verkligen mitt ansvar att hålla mig borta från honom för hennes skull? I så fall kan ni lika gärna kalla mig moder frikkin Teresa. Det måste väl ändå i första hand vara hans ansvar att hålla sig borta från mig?
Vad hade ni gjort? Och tänk efter innan moralkakorna haglar, det är lätt att döma andra men desto svårare när man själv utsätts för tuffa frestelser.