Är det OK att vara svartsjuk, misstänksam och snoka? ...och har du gjort det?
Vad är "sund svartsjuka" och hur får den i så fall komma till uttryck?
Vad är "sund svartsjuka" och hur får den i så fall komma till uttryck?
Min sambo har full tillgång till min mobil och jag till hennes. Min mail är alltid öppen då jag är hemma så jag anser att vi har full transparens. Du kan inte snoka i något som visas upp frivilligt.
Alla som tycker att telefonen är en privat angelägenhet som inte partnern får se måste ju ha något att dölja för denne.
Återigen extremt ledande och vinklat....
Att snoka är INTE något man gör för att tillfredsställa sitt behov av att snoka, du utgår ifrån extremfall med sjuklig kontrollbehov... vilket oftast inte är fallet... snoka är något man oftast gör pga det är avgörande för att kunna göra viktiga val som många gånger inte bara kommer påverkar ens egen framtid kraftigt utan även barnens.
Jag har inte påstått att det gör mig till något större eller bättre , det stå för dig.
1 Va bra att du lever i en sån relation, alla lever dock inte i öppna relationer och faktiskt är det väldigt ovanligt att folk självmant erkänner otrohet. Vilket tyvärr då inte lämnar många alternativ annat än att snoka om man vill ha reda på sanningen
2 Hur hemlighetsfull man är märks sällan förrän man bott ihop ett tag. Det är inte säkert man vet att ens partner är sjukligt fixerad kring sin personliga integritet. Sen finns det något som heter ge och ta, man är två om ett förhållande...
3 Jag förmodar att du inte har barn.. grejen med dem är att det tyvärr då inte blir bara du själv som "får stå sitt kast" utan de med, oftast är det tyvärr de som drar det kortaste strået vid skillsmässor. Hmmm välja mellan att snoka elelr göra sin kids till vv barn på en misstanke... hmmm, decissions decissions...
Ja tyvärr har sällan folk en skylt på pannan där det står, "jag är dum i huvudet" eller "jag är otrogen" trotts att det är fuillt lagligt. Det som återstår då är misstankar. Och behöver man sanningen för att ta avgörande beslut så tar man reda på sanningen. Sen kan folk tycka vad de vill om det..
Jag har koll på tjejen, man kan inte lita på nån i dessa dagar.
Jag ser över sms och facebook.
Ett tips om hon har lösaktiga tjejkompisar så måste man ha järnkoll.
Jag har koll på tjejen, man kan inte lita på nån i dessa dagar.
Jag ser över sms och facebook.
Ett tips om hon har lösaktiga tjejkompisar så måste man ha järnkoll.
Jag har olovandes snokat och fann då bevis för otrohet. Ångrar inte att jag snokade.
Hej,
tror inte det här tillför något utöver vad andra tidigare skrivit men känner för att dela med mig.
Jag har snokat vid misstanke och det har alltid stämt. Det är helt enkelt fantastiskt att magkänslan kan säga till dig när något är fel, däremot kan den aldrig tala om vad som är fel I min värld är det inte trevligt att snoka, men som någon tidigare sagt så är det ibland nödvändigt för att få fakta.
Jag tycker (alltså min åsikt) att det låter som att många av de som varit otrogna blir fruktansvärt kränkta av att bli påkomna. Till och med mer kränkta än vad den som blivit bedragen har rätt att bli. Min åsikt är att det här är en typ av egocentrerad typ som inte kan förbättras. Allt är inte okej bara för att det inte är olagligt och en del saker som är olagliga kan behöva göras ibland ändå. Att bara låta sin moral utgå från lagboken tycker jag tyder på en synnerligen svag förmåga till att ta ansvar för att lura och bedra personer som litar på en. Det är kanske där den springande punkten är för mig.
Att lura någon som inte litar på en är ju iofs svårt, men det är inte ett stort svek heller. Att däremot lura någon som litar på en och som man upprepade gånger bedyrat för att "du kan lita på mig", det är svagt. Och ja, då jag vet att många inte kan vara likadana som de säger att de är så har det funnits behov av att kontrollera sanningshalten.
Hej,
tror inte det här tillför något utöver vad andra tidigare skrivit men känner för att dela med mig.
Jag har snokat vid misstanke och det har alltid stämt. Det är helt enkelt fantastiskt att magkänslan kan säga till dig när något är fel, däremot kan den aldrig tala om vad som är fel I min värld är det inte trevligt att snoka, men som någon tidigare sagt så är det ibland nödvändigt för att få fakta.
Jag tycker (alltså min åsikt) att det låter som att många av de som varit otrogna blir fruktansvärt kränkta av att bli påkomna. Till och med mer kränkta än vad den som blivit bedragen har rätt att bli. Min åsikt är att det här är en typ av egocentrerad typ som inte kan förbättras. Allt är inte okej bara för att det inte är olagligt och en del saker som är olagliga kan behöva göras ibland ändå. Att bara låta sin moral utgå från lagboken tycker jag tyder på en synnerligen svag förmåga till att ta ansvar för att lura och bedra personer som litar på en. Det är kanske där den springande punkten är för mig.
Att lura någon som inte litar på en är ju iofs svårt, men det är inte ett stort svek heller. Att däremot lura någon som litar på en och som man upprepade gånger bedyrat för att "du kan lita på mig", det är svagt. Och ja, då jag vet att många inte kan vara likadana som de säger att de är så har det funnits behov av att kontrollera sanningshalten.
Nu var det inte mig du svarade.
Men jag tycker absolut att man kan vara ärlig om att man har snokat,även om misstankarna visar sig inte stämma.
Ärlighet varar längst och har man misstankar om en eventuell otrohet så tycker jag att man pratar om det.
Även om man kanske inte alltid får ett ärligt svar.
Men man brukar märka om någon man känner väl ljuger.
Jag har också en motfråga.
Om du varit otrogen,skulle du då vara ärlig om det mot din partner?
Många verkar anse att det är viktigt att vara ärlig om att man snokat i sin partners mobil eller mail t ex,men inte om att man har varit otrogen.
Jag anser att om man ska kunna reda ut eventuella problem i förhållandet och kanske kunna gå vidare så måste man kunna vara ärliga mot varandra och prata om saker.
Det är A och O för att ett förhållande ska kunna fungera.
Och om det inte hade stämt så hade du varit ärlig med att du har snokat?
Intressant att se att så många människor verkar på allvar tro att deras partner kommer ta upp en eventuell otrohet till diskussion.
Intressant att se att så många människor verkar på allvar tro att deras partner kommer ta upp en eventuell otrohet till diskussion.