• Jessicacarolina

Någon mer som väntar första barnet ?

Hej allihopa

Igår kom äntligen det efterlängtade plusset. Är så glad och så chockad och ja det är helt enkelt mycket känslor.

Kommer bli ett augustibarn och min fråga är väl egentligen om det kanske finns någon annan här som även de ska ha första barnet och ungefär samma tid som mig där man kan diskutera symtom och hjälpa stötta och ge och få råd ?

Hade varit superroligt och höra från er andra hur ni mår och känner er osv.

• Svar på tråden Någon mer som väntar första barnet ?
  • Vesslan25
    greatbigworld skrev 2016-12-19 08:21:34 följande:

Gick in i vecka 6 igår, så väldigt tidigt än. Ska ringa mvc idag och berätta och hoppas på ett besök snarast :)

Stack in huvudet hos barnmorskan nyss i farten och frågade. Hon gav mig adressen till en gynklinik i stan och sen gick jag bara in på 1177, sökte fram mottagningen och bokade mig en tid. Priset får bli en surprise för det hittade jag inte. ???????? Haha.
  • greatbigworld
    Vesslan25 skrev 2016-12-19 10:11:57 följande:
    Stack in huvudet hos barnmorskan nyss i farten och frågade. Hon gav mig adressen till en gynklinik i stan och sen gick jag bara in på 1177, sökte fram mottagningen och bokade mig en tid. Priset får bli en surprise för det hittade jag inte. ???????? Haha.
    Pris? Mödravård är väl gratis :)
  • Vesslan25
    greatbigworld skrev 2016-12-19 11:28:58 följande:

Pris? Mödravård är väl gratis :)

Det här är en undersökning utöver rutinerna. Min barnmorskamottagning utför inte heller denna typ av ultraljud och därför blev jag hänvisad till en annan klinik. 330:- kommer det kosta så det var inte så blodigt för att få checka av att allt är ok så här långt. :)
  • greatbigworld

Någon mera som inte har några direkta symptom? Det enda jag ev känner är en vääldigt lätt mensvärk lite då och då annars känns allt som vanligt! Lite jobbigt! Tog ett extra gravtest igår bara för att se så det fortfarande var ett plus haha!

• KristinaJ
    greatbigworld skrev 2016-12-21 05:42:20 följande:

Någon mera som inte har några direkta symptom? Det enda jag ev känner är en vääldigt lätt mensvärk lite då och då annars känns allt som vanligt! Lite jobbigt! Tog ett extra gravtest igår bara för att se så det fortfarande var ett plus haha!

Jag mår som vanligt, inte ens mensvärk. Igår kom dock som små stickningar och hugg, läskigt. Men försvann lika snabbt. Det jag märker är dock att sömnen är hopplös. Vaknar flera gånger per natt! :)
  • Jossan.augusti2017
    greatbigworld skrev 2016-12-21 05:42:20 följande:

Det enda jag märker av är tröttheten och att jag mår illa om jag inte äter regelbundet. Annars ingenting!
  • greatbigworld
    Jossan.augusti2017 skrev 2016-12-21 08:52:24 följande:
    Det enda jag märker av är tröttheten och att jag mår illa om jag inte äter regelbundet. Annars ingenting!
    Jag mår liksom inte ens lite illa. Det ska jag väl iofs vara glad över men något litet tecken vill man ju ändå ha!
  • pigne
    greatbigworld skrev 2016-12-21 09:50:00 följande:

Jag mår liksom inte ens lite illa. Det ska jag väl iofs vara glad över men något litet tecken vill man ju ändå ha!

Var glad så länge du slipper! Jag hade inte heller några symptom tidigare men nu mår jag sååå illa :(
  • KristinaJ
    Fjällko skrev 2016-12-21 19:01:42 följande:

Hej!

Japp, första på g BF 170830!

Svårt att ta in tycker jag.

Grattis! bf 170826 här! Så overkligt! Och vår ivf-klinik har julstängt en månad!!! Så kommer inte få göra ett tidigt vul innan dess. Samtidigt förändrar ju inte ett vul något, men väntan blir så himla lång nu! :)
  • Fjällko
    KristinaJ skrev 2016-12-21 19:18:44 följande:
    Grattis! bf 170826 här! Så overkligt! Och vår ivf-klinik har julstängt en månad!!! Så kommer inte få göra ett tidigt vul innan dess. Samtidigt förändrar ju inte ett vul något, men väntan blir så himla lång nu! :)
    Som tur är är jag ledig lite nu så ska lixom suga i mig allt nu och försöka bearbeta känslorna lite. Men vad är ett vul för nåt?

Jag är sån där barn har varit väldigt långt borta i tankarna länge så allt detta är helt nytt för mig. Fokus har legat på jobb och karriär så detta är en helt ny värld som det verkar som att jag ska kliva in i.. lite tvekande men kanske ändå. =)

Ok så du har 170826, undrar hur exakta datumen är?
  • KristinaJ
    Fjällko skrev 2016-12-21 20:02:07 följande:

Som tur är är jag ledig lite nu så ska lixom suga i mig allt nu och försöka bearbeta känslorna lite. Men vad är ett vul för nåt?

Jag är sån där barn har varit väldigt långt borta i tankarna länge så allt detta är helt nytt för mig. Fokus har legat på jobb och karriär så detta är en helt ny värld som det verkar som att jag ska kliva in i.. lite tvekande men kanske ändå. =)

Ok så du har 170826, undrar hur exakta datumen är?

Det är ju lättare för mig med exakt datum då jag gjort ivf och har exakta datumet för återföringen av embryot. :) vul är vaginalt ultraljud som man som ivf:are får göra, ett tidigt ultraljud helt enkelt för att förhoppningsvis bekräfta att det ser bra ut! :)

Har också fokuserat på jobb och karriär men när jag fyllde 30 kände jag att det var dags att ta nästa steg, lättare sagt än gjort då vi tydligen inte kunde bli gravida på egen hand, sådan fantastisk möjlighet att få göra ivf!!!
Svar på tråden Någon mer som väntar första barnet ?