Varför kan inte folk sköta sin otrohet snyggt?
Det här är ingen tråd där jag moraliserar över otrohet (Jag är emot det, men det hör inte till trådens ämne). Utan en tråd där jag undrar varför de som väljer att vara otrogna väljer så fel med vem vem de väljer att vara det med.
Jag har sällan hört någon berätta om sin otrohet som något som skedde i en annan stad med en helt okänd person eller så utan det verkar nästan alltid vara något "smaskigt" (eller sunkigt beroende på hur man ser det). Utan det verkar oftast röra sig om sin partners vän, en kollega, en gemensam bekant, en granne, en väns partner eller liknande. Både otrohet och ett annat sorts svek på samma gång. Väldigt stor chans att det kommer fram, och har chans att orsaka skada inte bara för paret där den ena parten vart otrogen utan samtidigt riskerar riva upp vänskapsband eller orsaka drama på jobbet, inte "bara" riskera sin egen relation till partners utan en massa annat med.
Det måste ju finnas smidigare sätt att vara otrogen på än att tex. inleda en sunkig smygaffär med sin bästa väns man eller liknande sjuka saker.
Varför gör folk så och är hellre otrogna med "närstående" istället för med folk de inte har någon anknytning till? Är det för spänningen? Nån slags incest-fetisch eller vad är det frågan om?