• And123

Förhålande med utländskar

Hej tjejer ! Har en fråga till er som har haft ett förhålande med en utländsk eller har förtfarande?

Jag skulle erkänna är de är snygare än svenskarna och vet hur ska få en tjej att må bra(Romantics).

Vad har ni för åsikter ? Skulle ni föredra en svensk eller en utländsk att skaffa barn med , tillbringa hela livet med ?

• Svar på tråden Förhålande med utländskar
  • Anonym (Qwerty)

Svensk, alla gånger svensk.

• Aniiee

Spelar ingen roll. Jag värdesätter andra saker än nationaltiet.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Anonym (MENA alla ggr)

Utländsk alla gånger, svenska killar är avtändande och stela. Helst Mellanöstern ;)

Skulle absolut gifta mig och skaffa barn med någon därifrån, dom är riktiga gentlemen, vet hur en kvinna ska behandlas, romantiska och flirtiga. Dessutom tycker jag om deras kärlek till familjekonceptet!

• Queennr1

Jag väljer partner utifrån personliga egenskaper, inte utefter vad som står i passet.

• Anonym (eehm)

Vad är det för konstig fråga? Det är ju som att säga "han får inte vara från Malmö" eller "Han måste vara från Stockholm". Newsflash, det finns praktarseln i alla länder likväl som det finns underbara personer i alla länder. 

• Dixie

Nationalitet är ju ganska oväsentligt, går ju inte att svara generellt på om svenskar/utlänningar skulle vara bättre - men jag skulle helt klart föredra någon som kan stava!!

• Bougainvillea

Jag är utländsk själv och min sambo är född i USA med ursprung från Jamaica och Ryssland. Vi har varit tillsammans i flera år och han är den enda människan jag vill skapa familj och tillbringa resten av mitt liv med. Sedan har jag varit tillsammans med både svenskar och utlänningar, och tycker helt klart att nationalitet egentligen spelar en oväsentlig roll men samtidigt att det inte går att förneka att mentalitet och värderingar i överlag skiljer sig beroende på vilken kultur man växt upp i. Det viktigaste för mig är att vi delar just värderingar, inte nationalitet/etnicitet. 

• Anonym (Exfru)

Lättast är att man kommer ifrån samma kultur och kvinnosyn!

• fornminne

Ursprung har mindre betydelse, kultur desto mer. Jag föredrar helt klart västerländska män, men han måste inte vara svensk.

• Anonym (norris)

Tja, jag är svensk och min kärlek norrman, vi bor i Norge. Det är honom jag vill bilda familj med och tillbringa livet med. Men det hade jag velat även om han var svensk eller kom någon annanstans ifrån. Så jag "föredrar" inte det ena eller det andra.

Däremot har jag hittills bara träffat västerländska män (en norrman, en amerikan och två svenskar), och jag tror inte att det är en slump. Har aldrig varit intresserad av män från Afrika, Mellanöstern eller Asien t ex. Och nej, jag tror inte att de skulle få mig att må bättre, deras kvinnosyn lockar inte t ex. Och jag tycker inte att de är speciellt snygga.

• Anonym (m)

Det är givetvis personligheten som är avgörande, inte vilken nationalitet man har. Sedan är jag rätt svag för personer som faktiskt kan stava ordentligt, om jag nu ska påpeka nåt. 

• fdlakarstudent

Rent spontant så är det ungefär 50/50, sen föredrar utländska män sina egna kvinnor för seriösa förhållanden så de flesta kvinnor, cirka 90 % slutar antingen som singlar med blandrasbarn eller med en svensk man.

• Anonym (10 år)

Min sambo är från Holland, varit tillsammans i 10 år, ett barn o försök till fler. Han är rätt för mig men d har inget o göra med hans nationalitet utan hur han är. Har varit tillsammans med grek, spanjor, alban, amerikan o svensk utöver o vet inte om nån av dem va speciellt mer romantisk än nånannan....

• Jennie med ie

Utländska killar är snyggare och mer romantiska? Eh, för alla "utländska" är typ likadana och oavsett om de är norrmän, italienare, afganer eller indier?

• Anonym (Happ)

Skiter högaktningsfullt i var en människa kommer från i denna situation. Det finns både arslen och fina människor i alla länder. Nu råkade jag bli kär och gifta mig med en engelsman men jag blev ju kär i HONOM inte hans nationalitet.

Precis sådana här generaliseringar som gör att rasismen bara ökar...

• mintankehär
    Aniiee skrev 2016-12-08 17:15:59 följande:

Spelar ingen roll. Jag värdesätter andra saker än nationaltiet.

Att tänka annorlunda är korkat.
  • mintankehär
    Anonym (Happ) skrev 2016-12-21 23:31:04 följande:

Skiter högaktningsfullt i var en människa kommer från i denna situation. Det finns både arslen och fina människor i alla länder. Nu råkade jag bli kär och gifta mig med en engelsman men jag blev ju kär i HONOM inte hans nationalitet.

Precis sådana här generaliseringar som gör att rasismen bara ökar...

Exakt
Svar på tråden Förhålande med utländskar