• Anonym (Vad händer?)

Är ALLA otrogna?

Man läser tråd efter tråd efter tråd om tjejer och killar som är otrogna hit och dit!

Vad är det med alla? Finns det ingen moral, inget samvete, ingen lojalitet eller empati kvar? Fatta hur 'motparten' blir sårade, ledsna och besvikna av att ni lurar och sviker dom!

Jag fattar inte varför man gör så mot en annan människa! Hur KAN man? Hur är man funtad då?

I mina ögon är ni som är otrogna, och då menar jag inte enbart sexuellt, utan även mentalt, fega och ynkliga!

Om ni nu är så missnöjda i era relationer, så gör något åt det, eller lämna det!

Jag har själv blivit utsatt för svek och otrohet, och vet hur jävulskt ont det gör!

Visa att ni har lite 'stake' och tänk inte bara på er själva! Ni sårar, kränker, och förstör för personer ni säger er älska! Och då undrar jag ju vad det för er innebär att älska någon! Innebär det att svika och lura den personen?

Tack för ordet!

• Svar på tråden Är ALLA otrogna?
  • Gung Ho
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-12-28 21:47:16 följande:
    More is more. ;)
    Kan man göra med rätt kvinna också.. ;)
  • caan

Dom njuter när dom tänker på att dom har familj och barn hemma som väntar...

• KlunsSmurfen
    QUICKSILVER skrev 2016-12-31 14:10:58 följande:

Visste att jag kunde lita på dig Klunssmurfen!

Jag bad ju om någon som kunde moralisera kring mina tankar och dömma. Tack.

Jävligt onödigt! Tänkte han som gjorde den "planerade" idiotomkörningen och frontalkrockade med en lastbil.

Varför gör inte alla idiotomkörningar? Livet vore ju lite mer spännande för alla då. För alla har ju precis samma förutsättningar!?

Du vet ju att du har rätt. Jag vet vad det förnuftiga valet är.

Tack för dina kloka ord och din förståelse. Du har lösningen på allt för alla. Lösning 1 Adam passar alla.

Jag skrev ju att jag kulle komma med en moralkaka till.
    Du planerar din idiotomkörning så att diskutera olika förutsättningar blir bara dumt.
    Varför vill du ha förståelse när du medvetet drar åt fel håll?

• MrFlex
    Anonym (Sexlust deluxe) skrev 2016-12-28 13:23:09 följande:
    Jag måste nog ändå tillägga att d finns ju faktiskt även män på den fronten. Här är d nämligen så.

Jag älskar sex, både med nån o själv....o är långt ifrån tillfredsställd av min sambo som jag nästa får tvinga för o ha d...
    Självklart finns det alla sorter för båda könen. Under min livslängd så har jag hört EN kvinna klaga på sambons sexlust och oräkneliga fall för det omvända. Kanske är det så att killar lättare pratar öppet (gnäller) om det här?

Här på FL så finns det trådar där kvinnor som påstår att de har mer lust än mannen så jag betvivlar inte alls att de finns. Jag tror dock att det är betydligt ovanligare.

Kanske är det skillnad mellan kvinnor som verkligen njuter av sex rent fysiskt och de som mer njuter av sex mentalt? De sistnämnda tröttar nog på sex ganska snabbt i en relation.

Män njuter nog av sex rent fysiskt i högre omfattning än kvinnor (typ 99% får orgasm vid 99% av alla sextillfällen (påhittade siffror)). Därmed är kanske lusten mer stabil för män som grupp?
  • Anonym (About that)
    MrFlex skrev 2017-01-04 15:06:40 följande:
    Självklart finns det alla sorter för båda könen. Under min livslängd så har jag hört EN kvinna klaga på sambons sexlust och oräkneliga fall för det omvända. Kanske är det så att killar lättare pratar öppet (gnäller) om det här?

Här på FL så finns det trådar där kvinnor som påstår att de har mer lust än mannen så jag betvivlar inte alls att de finns. Jag tror dock att det är betydligt ovanligare.

Kanske är det skillnad mellan kvinnor som verkligen njuter av sex rent fysiskt och de som mer njuter av sex mentalt? De sistnämnda tröttar nog på sex ganska snabbt i en relation.

Män njuter nog av sex rent fysiskt i högre omfattning än kvinnor (typ 99% får orgasm vid 99% av alla sextillfällen (påhittade siffror)). Därmed är kanske lusten mer stabil för män som grupp?
    Nu kan jag inte låta bli att lägga mig i lite.
    Men detta beror kanske på vilket umgänge man har? Majoriteten av mina vänner är kvinnor, och i de flesta av deras förhållanden har de klagat över att de knappt får sex - för mannen vill inte, av någon mystisk anledning. 

Jag skulle nog vilja säga att det är lättare för en kvinna att gå in anonymt på ett forum och få gnälla av sig lite, då en tradition som vi haft sedan århundrade bakåt i tiden säger att det är tabu för kvinnor att tycka om sex och ha sexdriv, någonting som man försökt att börja förändra på någon gång under 1900-talet men fortfarande är lite tabu - för att ge exempel:
    En kvinna som legat med över 10 personer = slampa, hora, slyna.
    En man som legat med över 10 personer = hingst, kung, king, bossen, mannen.
    Så för att få höra en kvinna klaga över partnerns sexlust så tror jag att man måste stå henne nära, eventuellt även själv vara en kvinna. 
  • KlunsSmurfen
    Anonym (About that) skrev 2017-01-04 15:26:42 följande:
    Nu kan jag inte låta bli att lägga mig i lite.
    Men detta beror kanske på vilket umgänge man har? Majoriteten av mina vänner är kvinnor, och i de flesta av deras förhållanden har de klagat över att de knappt får sex - för mannen vill inte, av någon mystisk anledning. 

Jag skulle nog vilja säga att det är lättare för en kvinna att gå in anonymt på ett forum och få gnälla av sig lite, då en tradition som vi haft sedan århundrade bakåt i tiden säger att det är tabu för kvinnor att tycka om sex och ha sexdriv, någonting som man försökt att börja förändra på någon gång under 1900-talet men fortfarande är lite tabu - för att ge exempel:
    Så för att få höra en kvinna klaga över partnerns sexlust så tror jag att man måste stå henne nära, eventuellt även själv vara en kvinna. 
    Det är inte 1900 talet längre.
  • Anonym (hejduglade)
    Anonym (About that) skrev 2017-01-04 15:26:42 följande:

Det där är något som tjejer tror. De flesta killar fnissar bakom ryggen på andra killar som ligger runt. Tycker att dom är slemmiga "ladies men" och inte en person som man tar på allvar. Dessutom ses det inte med blida ögon på en snubbe som stöter på allt och alla. Det är ett beteende som ogillas av alla, oavsett om du är kille eller tjej. Den som gör det har bergis kladdat på/legat med ett helt gäng personer som en annan (mindre promiskuös) person haft planer för och därmed sårat djupt. Folk som ligger runt går liksom runt och tar en tugga i alla äpplen.
    Hårdraget, men sant.
  • Anonym (patetiskt)
    QUICKSILVER skrev 2016-12-31 14:10:58 följande:

Visste att jag kunde lita på dig Klunssmurfen!

Jag bad ju om någon som kunde moralisera kring mina tankar och dömma. Tack.

Jävligt onödigt! Tänkte han som gjorde den "planerade" idiotomkörningen och frontalkrockade med en lastbil.

Varför gör inte alla idiotomkörningar? Livet vore ju lite mer spännande för alla då. För alla har ju precis samma förutsättningar!?

Du vet ju att du har rätt. Jag vet vad det förnuftiga valet är.

Tack för dina kloka ord och din förståelse. Du har lösningen på allt för alla. Lösning 1 Adam passar alla.

Ja varför gör inte alla idiotomkörningar....alltså för min del får alla idioter köra ihjäl sig bäst fan de vill... problemet är bara att de tyvärr har en tendens att ta med sig andra i fallet.... typ gör en idiotomkörning med familjen i baksätet vilket kanske inte är så himla "spännande för alla", kanske för idioten som kör men knappast för de i baksätet.

Men tyvärr resonerar idioten inte så eftersom idioten oftast dessutom är extremt jävla egotrippad och tänker enbart på sin egen njutning och skiter i vilket pris det har för andra (det vill idioten sällan vilja ens höra talas om)... mao .. det handlar inte bara om att vara "förnuftig" det handlar mest om vad man utsätter sin sk nära och kära för. Det är det idioten oftast med all rätta döms för.
  • Robert 832

Man kan inte vara otrogen om man är relationsanarkist. Simpelt och ger ändå de inblandade vad de behöver. Personligen ser jag det som bästa sättet att inte bli utnyttjad. Otrohet är låååååååååååååååååååååååååångt ifrån det värsta man kan genomlida i en relation.

• Dkcre

Människan är ett själviskt djur som i första hand väljer sig själv. Skillnaden är att vissa anser det vara viktigare att leva under vissa principer och etiska regler, och ser glädje i att ha andra perspektiv än bara sitt eget. Sen har vi den skaran som helt enkelt inte har den här förmågan att se bortom "jag tycker, jag vill".

Personligen så är det människor jag tar stort avstånd ifrån, då de som regel känns oberäkneliga rent allmänt.

• QUICKSILVER

"Varför gör inte alla idiotomkörningar? Livet vore ju lite mer spännande för alla då. För alla har ju precis samma förutsättningar!?"

Kommentaren var tänkt lite skämtsamt ironiskt och inget jag på något sätt förespråkar, något för Klunssmurfen att bita i.

Resonemangenget som Patetiskt driver kring min liknelse är precis som jag tänker. Även om man riskerar barnfamiljen i mötande fordon och sin egen så utföra man omkörningen, helt oförsvarbart.

Svar på tråden Är ALLA otrogna?