• tuntemattomana

Tips på bra matlagningstermometer?

Någon som har tips på en bra matlagningstermometer?
    En sån med sticka och sladd :)

• Svar på tråden Tips på bra matlagningstermometer?
  • Lena

Greisinger GTH1150. Även kallad den lilla gula. Dyr men jättesnabb och noggrann.

• Aniiee

Dyr, jättesnabb, nogrann och VANSINNIGT onödig för en hemmakock. Mest pengar i sjön, faktiskt, så länge du TS inte tänker mäta temperaturen på flyktiga gaser, temperaturen i eldstaden eller så.

Köp en OBH Nordica eller något. En bra termometer för hemmakocken inköpes för max 350 kr i nypris. ABSOLUT INTE för 1200 spänn. Då är termometern tänkt för annat än steken och kolakoket. 

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Nyfikna72

Det vet väl alla att ju dyrare köksprylar man har ju bättre är det ju? Bäst blir det dessutom när man kan ha allt på display också så alla ser vad man har. Jag har tre st kitchen aid assistenter, olika färger allihop så man kan matcha efter årstid. Jättefint!

• Aniiee
    Nyfikna72 skrev 2016-12-11 19:30:23 följande:

Det vet väl alla att ju dyrare köksprylar man har ju bättre är det ju? Bäst blir det dessutom när man kan ha allt på display också så alla ser vad man har. Jag har tre st kitchen aid assistenter, olika färger allihop så man kan matcha efter årstid. Jättefint!

Haha, och jag har inte en enda kitchen aid (för jag har en kenwood =P)
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Lena

Vi tycker den är värd pengarna för att resultatet blir så bra med exakt temperatur snabbt men så lägger vi pengar på mat och dryck för bästa resultat med.

• tuntemattomana

haha jag har varken kitchen aid eller kenwood, jag har en champion!! låter som fasen och har en krasslig motor men den fyller sin funktion än så länge..
    (hade iof köpt en av bättre kvalité om jag skulle köpa ny)

• Aniiee
    Lena skrev 2016-12-11 20:00:53 följande:

Vi tycker den är värd pengarna för att resultatet blir så bra med exakt temperatur snabbt men så lägger vi pengar på mat och dryck för bästa resultat med.

JAg lovar att ni får lika bra resultat av en för 250 spänn. Säger jag, som är kock.
  • Lena

Det är vår fjärde termometer i olika prisklasser och det här är den första vi inte är missnöjd med och för oss är det inte 1200kr jättedyrt i förhållande till vår matbudget.

• tuntemattomana
    Aniiee skrev 2016-12-11 20:18:46 följande:
    JAg lovar att ni får lika bra resultat av en för 250 spänn. Säger jag, som är kock.
    låter bra!
Svar på tråden Tips på bra matlagningstermometer?