CamillaSofia skrev 2016-12-14 09:16:34 följande:
Ja förstår det! :) Ja jag tycker det går väldigt långsamt nu.. kanske mest är för att man vill berätta för omgivningen och att den värsta risken ska vara över för mf.. :)
Ja min bror har två pojkar sen innan (BARA bus hela tiden) och fick en liten tjej för två veckor sen :) så jag kanske hoppas på en liten tjej jag med för hon är himla fin :) Pojkarna var också gulliga men som sagt, mycket bus och påhitt ;)
Usch för att må illa i 7 veckor.. kunde du jobba o så då? Eller fick du vara hemma? Det skulle vara väldigt svårt att undanhålla att man är gravid om man måste kräkas på jobbet eller vara hemma väldigt mycket p g a illamående.. :/ :)
Jaa de är ju de med... Jag hade undvikit alkohol etc på familjegrejer å några i min släkt va på mig med att "du kommer ju aldrig bli gravid om du tänker på de så mycket" sålde va rätt skönt när man äntligen fick berätta om plusset ;)
Åhh vad mysigt!! kommer du kolla kön sen? ^^
Jaaa de va väldigt jobbigt, var mest sängliggande å lyssnade på gravid podcasts^^
Vattnet går är ett bra tips :) jag jobbar i en vikariepool nu sen en tid tillbaka så jag kunde
välja att inte jobba, vilket va väldigt skönt, men vet dom som blivit sjukskrivna pga illamående så de ska man ju utnyttja annars! :)