• CamillaSofia

Följas åt?

Hej! Jag och min sambo har försökt bli gravida i ca 3 månader och idag kom plusset.. är i v. 3-4 ca och om jag räknat rätt är det dags för den lille att ploppa ut i slutet på augusti.. Fram tills nu har jag känt molvärk i livmodern med små stick ibland i ena sidan av livmodern.. har ignorerat tecknena eftersom jag känt exakt samma inför mensen.. enda avvikande nu har varit att jag inte haft ont i ryggen också.. Så någon som vill följas åt på vägen om allt går som det ska?

• Svar på tråden Följas åt?
  • Liii91
    CamillaSofia skrev 2016-12-13 07:39:16 följande:

Vad roligt med en liten tjej! :D Jag är bara i v.4 så det är väldigt tidigt än.. Det blev på 3:e försöket :) 

Jaa de känns jätte mysigt med en tjej först!! Men pojkar e ju också så himla söta å gosiga som små så hoppas vi får en pojke nästa gång!! :) jaa de va tidigt :D men tiden går så fort, har varit helt chockad under graviditeten att veckorna går så snabbt, fast efter plusset till typ v.10 tyckte jag gick långsammast av allt xD mådde väldigt illa från v.7 å sen gick de inte över helt förens v.14 tror jag de va...
  • CamillaSofia
    hope88 skrev 2016-12-13 11:27:04 följande:

Flikar in här och rekommenderar appen babypics :) Finns i google play. Där kan man lägga in foton och massa olika roliga texter t.ex att i vecka 10 är bebisen som ett plommon eller en klubba :p finns massa annat också.

Grattis till alla plus också :) Här väntas första barnet, en pojke, 23 maj <3

Tack! Kanske är den jag har sett Glad
  • CamillaSofia
    Liii91 skrev 2016-12-13 13:33:01 följande:
    Jaa de känns jätte mysigt med en tjej först!! Men pojkar e ju också så himla söta å gosiga som små så hoppas vi får en pojke nästa gång!! :) jaa de va tidigt :D men tiden går så fort, har varit helt chockad under graviditeten att veckorna går så snabbt, fast efter plusset till typ v.10 tyckte jag gick långsammast av allt xD mådde väldigt illa från v.7 å sen gick de inte över helt förens v.14 tror jag de va...
    Ja förstår det! :) Ja jag tycker det går väldigt långsamt nu.. kanske mest är för att man vill berätta för omgivningen och att den värsta risken ska vara över för mf.. :) 
    Ja min bror har två pojkar sen innan (BARA bus hela tiden) och fick en liten tjej för två veckor sen :) så jag kanske hoppas på en liten tjej jag med för hon är himla fin :) Pojkarna var också gulliga men som sagt, mycket bus och påhitt ;) 

Usch för att må illa i 7 veckor.. kunde du jobba o så då? Eller fick du vara hemma? Det skulle vara väldigt svårt att undanhålla att man är gravid om man måste kräkas på jobbet eller vara hemma väldigt mycket p g a illamående.. :/ :)
  • Liii91
    CamillaSofia skrev 2016-12-14 09:16:34 följande:

Ja förstår det! :) Ja jag tycker det går väldigt långsamt nu.. kanske mest är för att man vill berätta för omgivningen och att den värsta risken ska vara över för mf.. :) 

Ja min bror har två pojkar sen innan (BARA bus hela tiden) och fick en liten tjej för två veckor sen :) så jag kanske hoppas på en liten tjej jag med för hon är himla fin :) Pojkarna var också gulliga men som sagt, mycket bus och påhitt ;) 

Usch för att må illa i 7 veckor.. kunde du jobba o så då? Eller fick du vara hemma? Det skulle vara väldigt svårt att undanhålla att man är gravid om man måste kräkas på jobbet eller vara hemma väldigt mycket p g a illamående.. :/ :)

Jaa de är ju de med... Jag hade undvikit alkohol etc på familjegrejer å några i min släkt va på mig med att "du kommer ju aldrig bli gravid om du tänker på de så mycket" sålde va rätt skönt när man äntligen fick berätta om plusset ;)

Åhh vad mysigt!! kommer du kolla kön sen? ^^

Jaaa de va väldigt jobbigt, var mest sängliggande å lyssnade på gravid podcasts^^

Vattnet går är ett bra tips :) jag jobbar i en vikariepool nu sen en tid tillbaka så jag kunde

välja att inte jobba, vilket va väldigt skönt, men vet dom som blivit sjukskrivna pga illamående så de ska man ju utnyttja annars! :)
  • CamillaSofia
    Liii91 skrev 2016-12-14 18:08:26 följande:
    Jaa de är ju de med... Jag hade undvikit alkohol etc på familjegrejer å några i min släkt va på mig med att "du kommer ju aldrig bli gravid om du tänker på de så mycket" sålde va rätt skönt när man äntligen fick berätta om plusset ;)

Åhh vad mysigt!! kommer du kolla kön sen? ^^

Jaaa de va väldigt jobbigt, var mest sängliggande å lyssnade på gravid podcasts^^

Vattnet går är ett bra tips :) jag jobbar i en vikariepool nu sen en tid tillbaka så jag kunde

välja att inte jobba, vilket va väldigt skönt, men vet dom som blivit sjukskrivna pga illamående så de ska man ju utnyttja annars! :)
    Ja precis! Mina föräldrar har mer pikat mig i ett par år att "ska inte ni skaffa barn..." Varpå jag har svarat att jag inte vill ha barn :P haha. Nu kommer de bli chockade ;)

Jag tror att vi kommer göra det om det går att se :) Praktiskt :) 
    usch ja.. hoppas jag slipper det iaf! 
    Tack för tipset! Ska kolla in den :D
  • Liii91

Åhh vad roligt!! Haha...

Jaa kände också de, vill kunna köpa det mesta efter

kön ^^ både jag och min sambo är ganska traditionella där..

Haha, en fördel med att inte veta och köpa "neutrala" grejer

(Eller om man inte bryr sig om att göra nån skillnad alls på könen)

är ju att man har allt till resten av barnen sen ^^

• CamillaSofia
    Liii91 skrev 2016-12-15 20:33:36 följande:

Åhh vad roligt!! Haha...

Jaa kände också de, vill kunna köpa det mesta efter

kön ^^ både jag och min sambo är ganska traditionella där..

Haha, en fördel med att inte veta och köpa "neutrala" grejer

(Eller om man inte bryr sig om att göra nån skillnad alls på könen)

är ju att man har allt till resten av barnen sen ^^

Ja det är sant :) Jag är nog mer killtjej av naturen ändå.. så även om det blir en tjej så kommer jag nog köpa mer "kill" kläder än übersöta klänningar :) 
  • Liii91

Aa men de blir ju så :) dom får den stilen man själv föredrar tills dom börjar välja själva ^^

Hur många barn är du sugen på allt som allt sen? :)

• CamillaSofia
    Liii91 skrev 2016-12-16 15:38:01 följande:

Aa men de blir ju så :) dom får den stilen man själv föredrar tills dom börjar välja själva ^^

Hur många barn är du sugen på allt som allt sen? :)

Ja precis :D Jag tror vi siktar på 2 barn iaf, men det vet man aldrig ;) sjdå?
  • Liii91

Mysigt :) jag e sladdis å uppväxt med bara mamma så jag vill ha en stor familj :D

Jag vill ha 3-5 barn fast vi får se hur många vi hinner med, jag kommer ju va 26 när första föds ^^

• hmg
    Liii91 skrev 2016-12-13 13:23:11 följande:

Jaaa de blev så verkligt efter att ha sett henne där inne ^^ :)

Min första känsla var att de va en tjej, jag mådde så himla illa i början så kan vet därför men

när illamåendet började släppa och de så va jag lite mer osäker, alla jag känner har fått pojkar dom sista 2 åren ungefär så de kändes som att de är de vanligaste att få ^^

Åhh vad mysigt!! Vilken vecka är du i nu då? Är de första barnet eller har du fler sen innan? :)

Jag med, längtar sååå mycket...!! Det är helt galet!

Jaa jag förstår det :D

Min första känsla var också att det är en tjej men nu vet jag inte haha :)

Just nu är jag i vecka 15, räknar ner till rul, endast 32 dagar kvar :D det är första barnet för både mig och sambon. För dig då? :)

Ja det är sjukt vad man längtar! :D
  • CamillaSofia
    Liii91 skrev 2016-12-16 18:44:51 följande:

Mysigt :) jag e sladdis å uppväxt med bara mamma så jag vill ha en stor familj :D

Jag vill ha 3-5 barn fast vi får se hur många vi hinner med, jag kommer ju va 26 när första föds ^^

Haha ja fast 26 är ju ingen ålder egentligen ;) jag kommer vara 29 när min första kommer.. :) 
    Du hinner nog med ett par stycken ska du se ;) 
  • Liii91

[quote=77226480][quote-nick]hmg skrev 2016-12-17 09:57:03 följande:[/quote-nick]

Jaa jag förstår det :D

Min första känsla var också att det är en tjej men nu vet jag inte haha :)

Just nu är jag i vecka 15, räknar ner till rul, endast 32 dagar kvar :D det är första barnet för både mig och sambon. För dig då? :)

Ja det är sjukt vad man längtar! :D

[/

Spännande att få höra vad det är sen! :)

Jag kommer ihåg när de va 1 månad kvar till RUL för oss,

Den månaden gick jätte fort x) har gått fort nu efter med tycker jag :)

Hoppas de fortsätter så ^^

De e första barnet för mig å min kille med :)

• Liii91

[quote=77226825][quote-nick]CamillaSofia skrev 2016-12-17 11:59:40 följande:[/quote-nick]

Haha ja fast 26 är ju ingen ålder egentligen ;) jag kommer vara 29 när min första kommer.. :) 

[/

Haha hoppas de :D vissa har ju perioder på flera år utan att bli gravida även om dom har fått barn ganska fort innan ^^ men sen tänker jag på ålderskillnaden med, mellan 2-3 år mellan varje känns rätt lagom nu, men man kanske orkar ha en på armen å en man får springa å passa hela tiden på golvet samtidigt sen när man har mer erfarenhet ^^

• CamillaSofia
    Liii91 skrev 2016-12-17 17:37:15 följande:

[quote=77226825][quote-nick]CamillaSofia skrev 2016-12-17 11:59:40 följande:[/quote-nick]

[/

Haha hoppas de :D vissa har ju perioder på flera år utan att bli gravida även om dom har fått barn ganska fort innan ^^ men sen tänker jag på ålderskillnaden med, mellan 2-3 år mellan varje känns rätt lagom nu, men man kanske orkar ha en på armen å en man får springa å passa hela tiden på golvet samtidigt sen när man har mer erfarenhet ^^

Ja precis! Min sambo tycker att medans vi ändå har en liten kan vi lika gärna ha en till sen ganska snart.. så om vi ska skaffa syskon kommer det nog bli 2 år emellan :) Men vi satsar på att allt ska gå bra med denna först och främst :) 
  • Liii91

Jaaa de är väl jobbigt en period men sen kommer de nog vara värt de :) mina kompisar med jämnåriga syskon har så fin å bra "kompis relation" så de hade ju varit riktigt kul :) vi ska med börja med nästa försök när första är 1 år å 3 månader ungefär ^^ så får vi se när man blir gravid :D

Svar på tråden Följas åt?