• Stargirll

Gammalt skit eller ny graviditet ?! HJÄLP

Hej alla =)
    Jag har en fundering och några av er kanske har gått igenom samma sak och kan hjälpa mig med era erfarenheter .

Den 27 september 2016 hade jag ett missfall/abort , jag fick hjälp av barnmorskan att få ut fostret och blödde i ca 7 dagar, dom första dagarna var det riklig blödning med stora blodklumpar och sen mynnade det ut i vanlig mens liknande och sista dagen blev det brunaktig.

När blödningarna upphörde så hade jag och min pojkvän oskyddat sex, flertal gånger, dock så kom han inte inne i mig utan vi hade avbrutet samlag.

Ca 2-3 veckor efter MF så had jag ÄL ( jag tror de iaf pga smärtor jag alltid haft vid ÄL) vid ÄL hade vi också oskyddat ( avbrutet) sex .
    Idag 11 december har jag Fortf inte fått någon mens, jag har plussat på 2 clearblue varav ett digitalt där det står grav 3+ , 4 RFSU stickor och ett clearblue plus, alla visar starkt positivt efter endast några sekunder.
    Så vad tror ni? Är det en ny graviditet eller rester och gammal HcG från mitt missfall?

• Svar på tråden Gammalt skit eller ny graviditet ?! HJÄLP
  • Meriall

Jag tror det är ny graviditet. Har varit med om liknande och då var det en ny... men gör ultraljud om 2-3 v och kolla.

• crx

Hur långt gången var du? Det är väldigt länge sen skulle jag säga, för att så mkt HCG skulle vara kvar att du får gravid +3. Och hade du ÄL i november så borde det väl stämma nu med positivt 3 v gången?? *kliar huvudet*

• Stargirll
    crx skrev 2016-12-11 22:56:08 följande:

Hur långt gången var du? Det är väldigt länge sen skulle jag säga, för att så mkt HCG skulle vara kvar att du får gravid +3. Och hade du ÄL i november så borde det väl stämma nu med positivt 3 v gången?? *kliar huvudet*

Jag var u V8 , hur menar du med resterande ?
  • only me

Jag tror det är en ny graviditet :) som sagt det var längesen du hade missfall

• Stargirll
    only me skrev 2016-12-11 23:40:11 följande:

Jag tror det är en ny graviditet :) som sagt det var längesen du hade missfall

Även fast vingade avbrutet , dvs han kom utanför ?
  • Stargirll
    Stargirll skrev 2016-12-11 23:43:03 följande:
    Även fast vingade avbrutet , dvs han kom utanför ?
    Vi hade *
  • carpediem86

Det bör vara en ny graviditet då det gått ca 11 veckor nu.

"Efter ett missfall eller en abort kan det ta upp till 9 veckor innan kroppens normala hCG-nivå återställs. Om du testar under den perioden går det inte att avgöra om resultatet Gravid beror på en ny graviditet eller på en kvardröjande förhöjd hCG-nivå från din förra graviditet.
    Men det kan också bero på att du faktiskt är gravid. Igen, det är svårt att säga för det varierar från fall till fall. Om du är osäker på om du är gravid eller ej så kan du antingen ta ett nytt test nio veckor efter missfallet eller eller ringa mödravårdscentralen för råd."
    www.niomanader.se/nar-ska-man-egentligen-testa/

Svar på tråden Gammalt skit eller ny graviditet ?! HJÄLP