Hej! Jag genomgick, precis som du, ett missfall i vecka 12. (Jag beklagar verkligen!) Vi hade också en oerhörd barnlängtan och kände bara att vi ville försöka igen så fort som möjligt och lyckades bli gravida igen efter två månader! Jag har haft turen att slippa illamående under mina graviditeter, däremot var jag förlamande trött båda gångerna men tröttheten försvann i andra trimestern. Fick andra komplikationer i slutet av graviditeten istället men skulle ändå inte tveka till ännu en graviditet om vi har turen att få den gåvan igen!
Förstår att det kan kännas motigt att gå igenom graviditetsillamående igen. Dock är alla graviditeter olika och du kanske slipper illamående nästa gång? Om inte är det enda jag kan säga, hur klyschigt det än låter, att det ändå är värt det i slutändan!! Dessutom finns det väl även diverse lindrande åtgärder att ta till mot illamående?!
Vet att rädslan för ytterligare ett missfall kommer att finnas där men när ni passerat 12 veckor minskar risken markant och man kan andas ut lite. Missfallet inträffade ju pga att fostret inte var livsdugligt och man får försöka se på den nya graviditeten med andra ögon och att allt kommer att gå bra denna gång. Skulle ni förbjude gå igenom fler missfall finns ju hjälp att få för att kolla upp anlednngen till varför det blev som det blev och hur ni sedan ska få en lyckad graviditet. Jag sitter här med mitt lilla sovande mirakel tätt intill och känner en enorm tacksamhet för att allt gick bra tillslut. Håller tummarna för er också!