• Anonym (Orolig)

Misstänker att det hänt nåt allvarligt i min trappuppgång, hur får man information?

Hej!

I fredags var det full fart i min trappuppgång (på min våning), misstänker att det är allvarligt då både poliser och tekniker var här i stort sett hela dagen. Frågade en av poliserna men hen sa att de inte kunde säga nåt, vilket jag misstänkte.

Vill inte gå in på vad jag såg, men det är med ator sannolikhet allvarligt och eftersom jag bor i dörren bredvid med mina 2 små barn så vill jag gärna veta vad som pågår i vårt hus, känner mig orolig.

Nån som vet ungefär hur lång tid det kan ta innan de går ut med någon information? Eller vem kan man fråga, vem ringer man till? Polisen?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Misstänker att det hänt nåt allvarligt i min trappuppgång, hur får man information?
  • Anonym (X)

Titta på polisen.se, de lägger ut händelser löpande och du kan lätt söka på ditt län.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (X) skrev 2016-12-12 17:48:55 följande:

Titta på polisen.se, de lägger ut händelser löpande och du kan lätt söka på ditt län.

Har kollat där, har inte kommit upp nåt. Har kollat blåljus, aktuellabrott och flashback, har inte hittat nåt.
  • My Sigma

Jag gissar på självmord. Kan bli stort pådrag (eftersom det måste uteslutas att det ligger brott bakom) men brukar hanteras diskret, av hänsyn till anhöriga.

• Anonym (Orolig)
    My Sigma skrev 2016-12-12 18:08:35 följande:

Jag gissar på självmord. Kan bli stort pådrag (eftersom det måste uteslutas att det ligger brott bakom) men brukar hanteras diskret, av hänsyn till anhöriga.

Jo, känsligt är det ju med tanke på att det är knäpptyst!

Men vi andra som bor här har väl rätt att få veta någon gång? Eller måste man ta reda på det själv? Vem kontaktar man då?
  • Kjell2
    Anonym (Orolig) skrev 2016-12-12 18:16:38 följande:

Jo, känsligt är det ju med tanke på att det är knäpptyst!

Men vi andra som bor här har väl rätt att få veta någon gång? Eller måste man ta reda på det själv? Vem kontaktar man då?

Nej, bara för att du bor där har du ingen speciell rätt att få veta något.
  • Anonym (Orolig)
    Kjell2 skrev 2016-12-12 18:20:48 följande:

Nej, bara för att du bor där har du ingen speciell rätt att få veta något.

Nej ok, det kanske man inte har. Men det blir väl så småningom möjligt att ta reda på det?
  • Anonym (Flashback)

Kolla på flashback. De vet allt där. I alla fall om dt hänt något allvarligt.

• Tyrfing
    Anonym (Orolig) skrev 2016-12-12 18:25:20 följande:
    Nej ok, det kanske man inte har. Men det blir väl så småningom möjligt att ta reda på det?
    Det du kan ta reda på är om din granne har avlidit. Om du vet vad hen heter. 
  • Kjell2
    Anonym (Orolig) skrev 2016-12-12 18:25:20 följande:

Beror på vad som hänt. Om någon dött får du kolla annonser och folkbokföringen.

Har det varit en husrannsakan kan det bli svårt.

Bäst är nog grannskvaller.
  • Tyrfing

Om lägenhetsinnehavaren har dött kommer du inte få veta om det är sjukdom, olycka eller självmord. Om brott misstänks kommer det komma ut. 

Om det är någon annan än lägenhetsinnehavaren som har dött blir det svårt att ta reda på något alls såvida polisen inte misstänker brott. 

Är det bara husrannsakan är det betydligt svårare att få reda på nåt. 

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Flashback) skrev 2016-12-12 18:32:31 följande:

Kolla på flashback. De vet allt där. I alla fall om dt hänt något allvarligt.

Har kollat där typ hela tiden sen i fredags, vet att dom är jävligt snabba men inget än så länge
  • Anonym (Flyktig själ)

Är det av nyfikenhet du vill veta eller är du rädd att något ska hända dig?
    Jag tror att det är någon som avlidit och det påverkar inte dig om du inte kände grannen.

• Anonym (curious)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-12-12 17:37:29 följande:

Hej!

I fredags var det full fart i min trappuppgång (på min våning), misstänker att det är allvarligt då både poliser och tekniker var här i stort sett hela dagen. Frågade en av poliserna men hen sa att de inte kunde säga nåt, vilket jag misstänkte.

Vill inte gå in på vad jag såg, men det är med ator sannolikhet allvarligt och eftersom jag bor i dörren bredvid med mina 2 små barn så vill jag gärna veta vad som pågår i vårt hus, känner mig orolig.

Nån som vet ungefär hur lång tid det kan ta innan de går ut med någon information? Eller vem kan man fråga, vem ringer man till? Polisen?

Tack på förhand!

Äh, vaddå orolig? Det som hänt har ju redan hänt så nu finns det ju inget att vara orolig över. Tror att du mest är nyfiken, vilket jag tycker är helt okej, det hade jag också varit
  • Anonym (Orolig)
    Kjell2 skrev 2016-12-12 19:01:23 följande:

Beror på vad som hänt. Om någon dött får du kolla annonser och folkbokföringen.

Har det varit en husrannsakan kan det bli svårt.

Bäst är nog grannskvaller.

Tyrfing skrev 2016-12-12 19:10:56 följande:

Om lägenhetsinnehavaren har dött kommer du inte få veta om det är sjukdom, olycka eller självmord. Om brott misstänks kommer det komma ut. 

Om det är någon annan än lägenhetsinnehavaren som har dött blir det svårt att ta reda på något alls såvida polisen inte misstänker brott. 

Ok, antar att det blir svårt då och jag får vänta och se helt enkelt. Lukten i trappen jag kände när jag skulle hem får tala för sig själv, den känner jag igen. Och av det jag såg ( vill inte gå in på det) gör att jag tror att det kan bli en utredning. Ingen av grannarna jag pratat med verkar veta heller, eller så vill de bara inte prata om det
  • Anonym (ace)

Vill du stilla lite av din nyfikenhet /oro kan du gå in på VLT sida på internet och kika.

Där står vad som hände.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Flyktig själ) skrev 2016-12-12 19:17:08 följande:

Är det av nyfikenhet du vill veta eller är du rädd att något ska hända dig?

Jag tror att det är någon som avlidit och det påverkar inte dig om du inte kände grannen.

Vissa omständigheter gör det obehagligt. Och jag är ganska lättskrämd. Jag vet inte, tycker inte det känns bra. Och det var ju full fart så nåt är det ju och lite nyfiken är man också.
    Anonym (ace) skrev 2016-12-12 19:27:02 följande:

Vill du stilla lite av din nyfikenhet /oro kan du gå in på VLT sida på internet och kika.

Där står vad som hände.

Nope, inget där
  • Anonym (ace)

Troligen rör det sig om en man som har blivit skjuten.

• Anonym (Likstank?)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-12-12 19:21:22 följande:
    Tyrfing skrev 2016-12-12 19:10:56 följande:

Ok, antar att det blir svårt då och jag får vänta och se helt enkelt. Lukten i trappen jag kände när jag skulle hem får tala för sig själv, den känner jag igen. Och av det jag såg ( vill inte gå in på det) gör att jag tror att det kan bli en utredning. Ingen av grannarna jag pratat med verkar veta heller, eller så vill de bara inte prata om det

Lukten... luktade det möjligen som om någon legat död länge?? Om de då misstänker självmord så kommer du inte få veta mycket... är det en person som självdött gäller samma sak....

Har det skett ett mord skulle du redan fått veta det (mord lyckas de sällan hålla locket på om... så det är i stort sett uteslutet) 

• Anonym (Orolig)
    Anonym (ace) skrev 2016-12-12 21:06:17 följande:

Troligen rör det sig om en man som har blivit skjuten.

Jo honom har jag läst om, jag bor dock i en annan stad
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Likstank?) skrev 2016-12-12 21:10:03 följande:

Lukten... luktade det möjligen som om någon legat död länge?? Om de då misstänker självmord så kommer du inte få veta mycket... är det en person som självdött gäller samma sak....

Har det skett ett mord skulle du redan fått veta det (mord lyckas de sällan hålla locket på om... så det är i stort sett uteslutet) 

Får se längre fram helt enkelt, det är ett par andra saker jag inte nämnt som gör att det känns rätt konstigt. Vill inte gå in på det.

Alltså det luktade inte på det sättet, inte som att det gått en längre tid, men jag känner igen lukten och den hade väl kommit ut i trappen när dörren varit öppen kan jag tänka mig.

Får se som sagt, om inte annat kommer man väl höra nåt ryktesvägen...
Svar på tråden Misstänker att det hänt nåt allvarligt i min trappuppgång, hur får man information?