• Anonym (Mignon)

Är det kört för oss pga hennes tankar om hur "fel" det är?

Har skrivit förr ifall nån klagar på det. Vill bara ha input (kans ke mån me erfarenhet) tankar. Vi e 2 kvinnor som hittat oss, varandra för ca 10mån sedan. Nytt med att vara med en annan kvinna för båda. Jag tänkte väl mest "oj, gillar jag detta, hade jag inte trott". Tänker väl att allt ordnar sig. Hon är helt chockad av vad hon håller på med. Gång på gång tas vikten av att detta ALDRIG får komma ut, upp. Hon kan knappt njuta av sex pga hon tänker på hur fel det e. Ändå är kärleken så stark o äkta, hon verkar jätterädd för sina egna känslor. Saknar varann oerhört då vi inte är tillsammans o beröring, fina ord o andra kärlekshandlingar är vardag osv osv. Allt är PERFECT mao. Men, undrar nu, om nån med erfarenhet har nåt att säga - blirman nånsin "du" med situationen, kan man släppa rädslan o sluta vara rädd för kärkeken, eller är detta dömt att falla omkull? Hon sa senast vi diskuterade att hon tror hon kan sluta vara rädd för vår kärlek, att jag ska ge henne tid o låta henne närma sig. Älskar henne så det gör ont, o att veta hur olycklig hon (vi båda) vore utan den andra gör att man vill gråta.

• Svar på tråden Är det kört för oss pga hennes tankar om hur "fel" det är?
  • Meriall

Hur gamla är ni? Vad är hon rädd för egentligen? Samhällets syn? Hennes familjs syn? Religiösa tankar?

• Anonym (C)

feågan är väl om hon kan acceptera sina känslor och sig själv.

Frågan är också hur länge kommer du att palla?

Även om du säger att ni älskar varandra så för mig hade det varit jätte konstigt om någon jag hade haft sex med inte kunnat slappna av för att det är fel.

Jag hade blivit ledsen om min flickvän inte velat visa upp mig för att hon skäms över oss.

Men man undrar lite hyr gamla ni är? Kanske är en mognadsak

• medhjälparen

Låter inte så. Du skriver "hon tror hon kan sluta vara rädd för vår kärlek, att jag ska ge henne tid o låta henne närma sig."
    Bara att fortsätta att ses och njuta.

Jag är själv bi, och ibland när jag onanerat så blir jag så kåt när jag tänker på att ha en pojkvän. Skulle aldrig våga, p g a samhället och min familj.
    Men i mina fantasier... ojoj Flört

• Anonym (Mignon)

Nå vi är inte tonåringar utan 40 plus med barn o hela köret i bagaget. Är nog hennes släkt hon fasar inför. Tackar för era tankar.

• Anonym (krepp)

Skäms man för att lapa och inte vågar stå för det så kanske man inte ska hålla på med det heller? Det är väl bara fråga om ni ska ha ett förhållande eller vara KK:s?

• Anonym (häpp)

Det är rätt vanligt förekommande. Idag är homosexualitet accepterat men knappast andra sexualiteter som tex transor eller kinks så det finns massor av människor därute som inte accepterar sin läggning pga att det är "fel".

Och orsaken till att det är så inser vi snabbt här

Anonym (krepp) skrev 2016-12-13 15:33:01 följande:
    Skäms man för att lapa och inte vågar stå för det så kanske man inte ska hålla på med det heller? Det är väl bara fråga om ni ska ha ett förhållande eller vara KK:s?

Så vad som kommer att hända i framtiden går naturligtvis inte att sia om. Kanske accepterar hon, kanske gör hon det inte. Då är det upp till dig TS att avgöra om det är värt att vänta även om det slkulle vara för evigt.
  • Anonym (häpp)
    Anonym (häpp) skrev 2016-12-13 15:39:20 följande:
    Det är rätt vanligt förekommande.
    även bland äldre föll bort.
    Hela meningen skulle vara Det är rätt vanligt förekommande även bland äldre.  Det är inte helt ovanligt att 50-60 åringar kommer ut med ett eller annat iögonfallande kink.
  • Anonym (arg)

Var tillsammans med en tjej i 7 år och hade aldrig accepterat att den andra, oavsett kön inte står för relationen utåt. Nej det kommer inte gå bra för er tyvärr. Hon får den skärpa sig annars kommer du bli jättesårad.

• Anonym (Gay tjej 26)

Ge henne tid. Nu kom jag ut tidigt, men det var x antal år innan det som jag tänkte och tänkte och tänkte. Till slut var jag själv trygg i tanken att jag var gay och då sket jag i vad andra tyckte och kom ut med det.

Jag förstår dig, du är "där" och vill ha ett öppet förhållande. Men hon verkar inte vara där än. Och då får du antingen leva med att ni har ett hemligt förhållande eller så får du göra slut och träffa en tjej som är på samma nivå som dig.

Kan kännas tufft att hon inte står upp för er relation, men samtidigt har du inget rätt att tvinga eller stressa fram det.

Hon ska få komma ut när hon vill komma ut.

Inte ett helt ovanligt problem inom gay världen heller, därför många skriver i sina profiler tex att det är viktigt att den dem söker kommit ut och lever öppet.

• Anonym (Mignon)
    Anonym (Gay tjej 26) skrev 2016-12-14 07:35:54 följande:

Ge henne tid. Nu kom jag ut tidigt, men det var x antal år innan det som jag tänkte och tänkte och tänkte. Till slut var jag själv trygg i tanken att jag var gay och då sket jag i vad andra tyckte och kom ut med det.

Jag förstår dig, du är "där" och vill ha ett öppet förhållande. Men hon verkar inte vara där än. Och då får du antingen leva med att ni har ett hemligt förhållande eller så får du göra slut och träffa en tjej som är på samma nivå som dig.

Kan kännas tufft att hon inte står upp för er relation, men samtidigt har du inget rätt att tvinga eller stressa fram det.

Inte ett helt ovanligt problem inom gay världen heller, därför många skriver i sina profiler tex att det är viktigt att den dem söker kommit ut och lever öppet.

Tack för svar. Har ingen stress egentligen kring detta, kör vi på hemligt så gör vi det då. Vore helt ok bara hon vågade erkänna för sig/oss att såhär är det o inte ta upp dessa diskussioner jämt. Ändå, ex då vi är ute på stan el nåt, kan hon röra vid mig på sätt som absolut visar vi har "nåt", känns som hon e ute på svag is o riskerar men ändå bromsar. Men e väl nog bara tid som behövs.
  • Anonym (arg)
    Anonym (Gay tjej 26) skrev 2016-12-14 07:35:54 följande:

Finns mycket skit inom gayvärlden. Partnervåld tex vilket det aldrig pratas om. Det är lika vanligt som inom hetero-relationer, bara svårare att söka hjälp. Jag tycker det är taskigt att inte stå för sin kärlek om man inte typ riskerar att ens familj dödar en.
  • Anonym (Gay tjej 26)
    Anonym (Mignon) skrev 2016-12-14 14:13:06 följande:

Tack för svar. Har ingen stress egentligen kring detta, kör vi på hemligt så gör vi det då. Vore helt ok bara hon vågade erkänna för sig/oss att såhär är det o inte ta upp dessa diskussioner jämt. Ändå, ex då vi är ute på stan el nåt, kan hon röra vid mig på sätt som absolut visar vi har "nåt", känns som hon e ute på svag is o riskerar men ändå bromsar. Men e väl nog bara tid som behövs.

Kan vara så att hon behöver tänka högt och bolla med någon. Vet någon annan om eran relation? Annars är det ju bara dig hon kan ta dem diskussionerna med. Förklara att du blir lite sårad.

Ni är på olika ställen. Tycker det låter som vilket förhållande som helst där man inte är på samma nivå.
  • Anonym (Gay tjej 26)
    Anonym (arg) skrev 2016-12-14 17:35:26 följande:

Finns mycket skit inom gayvärlden. Partnervåld tex vilket det aldrig pratas om. Det är lika vanligt som inom hetero-relationer, bara svårare att söka hjälp. Jag tycker det är taskigt att inte stå för sin kärlek om man inte typ riskerar att ens familj dödar en.

Det var väl inte det vi pratade om? Inget våld inblandat.

Nej, det är inte taskigt. Är hon inte redo så är hon inte och då ska hon inte tvingas bara för att TS är "där". Du kan aldrig tvinga någon du dejtar/en partner att vara på samma nivå som dig, vilken läggning du än har. Det kanske t.o.m är så att hon inte vill eftersom hon tvekar så mycket?

Hon kanske älskar ts känslomässigt med sexuellt funkar det inte för henne. Eller tvärtom. Vad vet du?
  • Anonym (arg)
    Anonym (Gay tjej 26) skrev 2016-12-15 07:20:41 följande:

Det var väl inte det vi pratade om? Inget våld inblandat.

Nej, det är inte taskigt. Är hon inte redo så är hon inte och då ska hon inte tvingas bara för att TS är "där". Du kan aldrig tvinga någon du dejtar/en partner att vara på samma nivå som dig, vilken läggning du än har. Det kanske t.o.m är så att hon inte vill eftersom hon tvekar så mycket?

Hon kanske älskar ts känslomässigt med sexuellt funkar det inte för henne. Eller tvärtom. Vad vet du?

Men vadå inte redo, vilket trams!! Jag hade min första tjej när jag var 23. Behövde inte "komma ut" för det. Bara sa "hon" istället för "han" och har öppen direkt. Folk fick ta det som dom tog det. Håller man på och inte är redo är det inte kärlek. Jag slutar i hur det går till i gayvärlden för det är en ryggen värld fylld av psykisk ohälsa och otrevliga människor.
  • Anonym (häpp)
    Anonym (arg) skrev 2016-12-16 07:45:30 följande:
    Men vadå inte redo, vilket trams!! Jag hade min första tjej när jag var 23. Behövde inte "komma ut" för det. Bara sa "hon" istället för "han" och har öppen direkt. Folk fick ta det som dom tog det. Håller man på och inte är redo är det inte kärlek. Jag slutar i hur det går till i gayvärlden för det är en ryggen värld fylld av psykisk ohälsa och otrevliga människor.
    Vilket otroligt inskränkt inlägg!
    Alla är inte som du, alla tänker inte som du, alla har inte dina förutsättningar, alla har definitivt inte en förstående omgivning.
    Så vadå inte kärlek? Och det kan du avgöra?
    En sån fördömmande inställning som du visar är orsaken till att många inte kommer ut.
  • Anonym (Gay tjej 26)
    Anonym (arg) skrev 2016-12-16 07:45:30 följande:

Inte så enkelt. Handlar inte bara om omvärlden. I mitt fall var jag inte redo för kärleken till en kvinna. Jag tände på och fick känslor för kvinna men var inte redo att utveckla detta. Gömde och höll det hemligt. Finns så mycket man själv ska vara redo för.

Tycker du verkar vara en väldigt tråkig och ointressant person att prata om detta med om du inte kan se utanför dina egna erfarenheter.
Svar på tråden Är det kört för oss pga hennes tankar om hur "fel" det är?