Makes bror
Hej! Jag vill vara anonym här då jag känner att detta är en allvarlig sak som jag vill göra något åt nu. Det är så att det är bråk mellan min make och hans mammas släkt. Han var och sa hejdå till hans gammelmorfar för någon månad sedan och förra veckan somnade han tyvärr in.
Min make och hans mamma har ingen kontakt då hon är väldigt elak mot honom, mig och alla andra runt henne. Så istället för att hennes sambo ringde eller makens pappa så fick hans lillebror ringa och berätta att deras gammelmorfar hade dött. Det hade inte varit ett problem om det inte var för att hans lillebror är ung. Från åldern 6-9år. Jag tycker det är sista droppen för allt som hon gör med det barnet då hon drar in han i mycket onödig drama. Men jag försöker komma på vad man kan även göra då pappan inte bryr sig så mycket och verkar inte kunna hantera mamman och är feg.
Överreagerar jag eller är det på gränsen nu? Hon har gjort annat men jag måste bara få höra med andra så det inte är jag som uppfattar detta konstigt med.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-26 19:27
Kan även lägga till att mamman manipulerade barnet att ringa och säga att han inte skulle på vårt bröllop för mamman inte fick komma. Han är väldigt känslig av sig också så det krossade mig verkligen inombords av att han fick ringa och göra ett sånt samtal utan att ens välja saker själv. Han kom ändå men det märktes hur hårt han tog det.