• Anonym (B)

Makes bror

Hej! Jag vill vara anonym här då jag känner att detta är en allvarlig sak som jag vill göra något åt nu. Det är så att det är bråk mellan min make och hans mammas släkt. Han var och sa hejdå till hans gammelmorfar för någon månad sedan och förra veckan somnade han tyvärr in. 

Min make och hans mamma har ingen kontakt då hon är väldigt elak mot honom, mig och alla andra runt henne. Så istället för att hennes sambo ringde eller makens pappa så fick hans lillebror ringa och berätta att deras gammelmorfar hade dött. Det hade inte varit ett problem om det inte var för att hans lillebror är ung. Från åldern 6-9år. Jag tycker det är sista droppen för allt som hon gör med det barnet då hon drar in han i mycket onödig drama. Men jag försöker komma på vad man kan även göra då pappan inte bryr sig så mycket och verkar inte kunna hantera mamman och är feg. 

Överreagerar jag eller är det på gränsen nu? Hon har gjort annat men jag måste bara få höra med andra så det inte är jag som uppfattar detta konstigt med. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-26 19:27
    Kan även lägga till att mamman manipulerade barnet att ringa och säga att han inte skulle på vårt bröllop för mamman inte fick komma. Han är väldigt känslig av sig också så det krossade mig verkligen inombords av att han fick ringa och göra ett sånt samtal utan att ens välja saker själv. Han kom ändå men det märktes hur hårt han tog det.

• Svar på tråden Makes bror
  • Anonym (^^))

Vet du inte hur gammal pojken är?

• Anonym (^^))

Vad gör din man för att hjälpa sin lillebror?

• Anonym (B)
    Anonym (^^)) skrev 2016-12-26 19:28:35 följande:

Vet du inte hur gammal pojken är?

Det är väl självklart jag vet hur gammal han är men vill hålla det anonymt så ingen hittar detta. Har aldrig stött på det problemet förut att människor inte vill säga en exakt ålder. 
  • Anonym (B)
    Anonym (^^)) skrev 2016-12-26 19:29:45 följande:

Vad gör din man för att hjälpa sin lillebror?

Jag har fått gjort ganska mycket och pusha maken då han får väldigt mycket ångest lätt av att ta tag i sådana saker som gör familjebråk 
  • Anonym (B)

Verkligen ingen som har något svar?

• Anonym (Titti)

Om du är orolig för pojken (och det förstår jag att du är) så kan du själv kontakta socialtjänsten i kommunen där han bor.

• Anonym (B)
    Anonym (Titti) skrev 2016-12-26 21:31:25 följande:

Om du är orolig för pojken (och det förstår jag att du är) så kan du själv kontakta socialtjänsten i kommunen där han bor.

Ja jag funderar på det men undrar om det är en bra anledning eller om jag är för dramatisk. 
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (B) skrev 2016-12-26 21:45:47 följande:
    Ja jag funderar på det men undrar om det är en bra anledning eller om jag är för dramatisk. 

Inte bra att låta pojken vara budbärare, men knappast olagligt. Låter inte heller sunt att inte bjuda sin mamma på bröllop eller att maken får ångest av att hjälpa sin lillebror. Du låter dramatisk, på gränsen till vad undrar du om detta är?
  • Dixie

Jag förstår inte riktigt vad du menar, är du orolig för pojken och vill att soc kollar upp hemförhållanden?

Nu känner vi ju inte till allt runt omkring, men att låta ett barn ringa sin storebror och berätta att en släkting hade dött är kanske inte ngt jag gjort - men samtidigt inget som kräver soc engagemang. Kanske detta var mammans sätt att undvika kontakt med din man samtidigt som han fick dödsbudet.

• Anonym (B)
    FuckGoggleAskMe skrev 2016-12-31 10:40:55 följande:

Inte bra att låta pojken vara budbärare, men knappast olagligt. Låter inte heller sunt att inte bjuda sin mamma på bröllop eller att maken får ångest av att hjälpa sin lillebror. Du låter dramatisk, på gränsen till vad undrar du om detta är?
    Berättelsen låter kanske dramatisk men det är faktiskt makens mamma som problemet sitter i. Hon har narcissism personlighetstömning. Varför hon inte blev bjuden är för att hon varit otrevlig och sagt elaka saker. Hon sa själv innan vi drog in hennes inbjudan att hon vägrade komma om maken tog mitt efternamn. Så där har du ''dramat''. 

Jag undrar om detta är normalt. Gör ni andra så eller är det jag som tycker det är hemskt? Skulle ni be ett barn vara budbärare åt någon släkting som dött? Min make får ångest då han är konflikträdd..
  • Anonym (B)
    Dixie skrev 2016-12-31 10:56:24 följande:

Jag förstår inte riktigt vad du menar, är du orolig för pojken och vill att soc kollar upp hemförhållanden?

Nu känner vi ju inte till allt runt omkring, men att låta ett barn ringa sin storebror och berätta att en släkting hade dött är kanske inte ngt jag gjort - men samtidigt inget som kräver soc engagemang. Kanske detta var mammans sätt att undvika kontakt med din man samtidigt som han fick dödsbudet.

Förstår självklart att det var för att undvika kontakt med min make. Men samtidigt är det ett barn och inte en tonåring eller vuxen som ringde. Hans pappa kunde ringt eller morbror. Varför jag vill anmäla till soc är för att deras mamma gör mycket mer mot det här barnet men jag kände att det här måste vara toppen av allt. Något sånt här gör man bara inte. Kan tilläga att lillebror var väldigt ledsen när han skulle meddela också.  Han är även mycket känslig och tar allt hårt.
Svar på tråden Makes bror