• Anonym (Vejde)

Min kille hörde inte av sig och kom inte hem - hur sluta älta?

Hej! Behöver ha lite rimliga tankar och åsikter.... (Ursäkta för lång text)

Min kille sedan 7 mån tillbaka var ute igår och kom inte hem, han hörde inte heller av sig. Hans mobil var avstängd från 21:00-05:30 typ. Hans batteri var dött och det köper jag. Vi bor alltså inte ihop officiellt men han sover och är hos mig varje dag. Jag var extremt orolig och sov inte en blund då spekulationerna började florera i huvudet... Inte så farligt att han inte hörde av sig tänker ni kanske men nu är det såhär:

Vi skulle gå ut tillsammans vilket vi bestämde. Jag skjutsade honom på dagen till en närliggande stad då han hade tävling. Jag åkte hem och vi sa att vi skulle ha kontakt under kvällen då jag skulle hämta honom. Vi hörs inte av och jag skriver 20:00. Han säger då att han åkt ur tävlingen. Sen är allt tyst. Får inte tag på honom och börjar bli mkt orolig. Hans mobil är avstängd och jag skriver en del meddelanden till honom samt ringer.

Klockan 05:30 får jag ett svar från honom. Han säger att han är hos sin kusin och sover där när jag frågar vart han är. Sen svarar han inte mer och ignonerar det jag skriver trots att han är inne på fb. Vid 11:30 svarar han (efter att jag skrivit) att han sovit. Han kommer hem och säger att han varit på efterfest hos sin kusin och att hans mobil varit död. Jag är väldigt arg och sa att han kunde lånat någon annans telefon och meddelat mig. Han sa att han inte tänkte på det. Jag frågade varför han inte satte på sin telefon då han uppenbarligen laddade den hos kusinen. Han säger att han trodde mobilen sattes på av sig själv vid laddning och att han inte tittat på sin telefon. (???)

Han anser inte att han gjort ngt fel utan tycker att jag ska låta honom vara för han är vuxen. Förklarar att jag varit mkt orolig och att detta inte är okej. Säger att jag är mkt sårad då vi bestämde att vi skulle gå ut tillsammans. Förklarar att jag är väldigt ledsen över att han inte hörde av sig. Han säger då att ja tidigare under dagen sagt att jag inte var säker på att jag skulle följa med ut. Jag anser dock att detta inte är en anledning till att dissa sin flickvän. Han kunde frågat mig om jag skulle med ut då jag faktiskt satt och väntade på honom. Sen att han inte kom hem gör mig förbannad. Hur svårt kan det vara att höra av sig? Jag frågade om han inte tänkte på mig någonting då han inte hörde av sig. Han sa "nej det gjorde jag inte". Det sårar mig också. Tänker man inte på sin flickvän trots att man är ute/efterfestar? Han sa själv att jag kunde skriva till hans kusin som kunde bekräfta att han var på efterfest där. Jag vill dock inte vara den flickvännen.

Han anser att jag ältar detta då jag inte kan släppa det. Han har, vad jag anser, inte gett mig en ordentlig ursäkt. Han har sagt att det inte var sjysst gjort och att han inte ska göra så igen. Fick liksom säga till honom att jag ville ha en ursäkt... Detta är inte en big deal för honom men det är det för mig. Jag trodde aldrig att han kunde göra så mot mig. Jag känner mig väldigt sviken och sårad av honom. Han kan inte förstå att han har gjort fel. Hur skulle ni reagera? Överreagerar jag? Har en tendens att älta saker... Känner mig som en idiot då jag har dessa känslor och vill bara kunna släppa det. Vad skulle ni gjort?

• Svar på tråden Min kille hörde inte av sig och kom inte hem - hur sluta älta?
  • Domesticgoddess

Jag ser tyvärr inte heller någon ens avlägset rimlig förklaring annat än att han varit otrogen. Tycker även det faktum att han hänvisar till sin kusin och tycks gå i försvarsställning pekar på detta. OM så är fallet lär han såklart aldrig erkänna så upprepat prat om det kommer bara att få dig att må ännu sämre. Om du tror att du kan släppa det och inte känner att förtroendet är förbrukat så ignorera, i annat fall lämna.

• Anonym (Vejde)

Han bjöd med mig på aktivitet med sin farmor och andra släktingar nu ikväll. Jag har bara träffat hans farmor förut och hon tycker mkt om mig. Hans andra släktingar har jag alltså inte träffat innan. Om han varit otrogen, skulle han då bjuda med mig och introducera mig för dem? Har själv aldrig varit otrogen så kan inte prata för egen erfarenhet.

• Anonym (...)

Tror garanterat han varit otrogen. Varför skulle han glömma att ni skulle ut tsm eller att höra av sig till dig förrän på morgonkvisten? Ofta han har festat för att somna och vakna till 05.30 för att kolla telefonen och komma på då att ringa dig? Om du fortsätter vara så naiv och godtrogen kommer du att bli totalblåst, det är vad jag tror.

• Anonym (Tröttsamt)

Du söker ursäkter och vill tro på din pojkvän. Gör det då och släpp det.

• MammAmma
    Anonym (Vejde) skrev 2016-12-26 20:50:52 följande:

Han bjöd med mig på aktivitet med sin farmor och andra släktingar nu ikväll. Jag har bara träffat hans farmor förut och hon tycker mkt om mig. Hans andra släktingar har jag alltså inte träffat innan. Om han varit otrogen, skulle han då bjuda med mig och introducera mig för dem? Har själv aldrig varit otrogen så kan inte prata för egen erfarenhet.

Absolut! Allt för att styra undan misstankar och uppmärksamhet från natten då han 'went AWOL.'
  • Anonym (Tjej)

Otrogen eller inte. Jag hade blivit orolig som satan om min kille inte hörde av sig på hela natten. Har han blivit rånad och misshandlad? Varit med i en trafikolycka? Ja vad som. Sjukt respektlöst att inte höra av sig på hela natten. Ett sms från en annans telefon hade räckt.

• Anonym (Kille)

Äh, det behöver ju inte vara otrohet. Men kan vara det..I vilket fall så är det ju inte snyggt hanterat. Sätt upp regler att han får höra av sig / vara nåbar i framtiden om han ska ut.

Jag har ingen aning om kusinen skulle ljuga dig rakt upp i ansiktet eller ej, så det är nog ingen större idé att ringa kusinen. Om du inte korsförhör både kusinen o killen o jämför historier så är det väl ingen idé att ringa.

Jag är lite nojjig när tjejen är ute, men hon hör av sig och brukar skicka något sms som "proof of life". Då vet jag iallafall att hon tänker på mig lite även om hon har alla möjligheter att vara otrogen.

• Anonym (S)
    Anonym (Vejde) skrev 2016-12-26 20:50:52 följande:

Det är nog ganska exakt hur jag hanterade situationen efteråt... Jag var extra nära, extra "kär", tog med honom på ett dop för en släkting o.s.v. Allt för att verkligen röja undan misstankar. Kompisen täckte upp för mig bra.

Det förhållandet tog slut. Jag kunde inte sluta vara otrogen när jag insåg hur 'lätt' det var (rent praktist alltså). Mådde skitdåligt. Ville göra slut innan han fick reda på något för att inte förstöra hans förtroende för kvinnor för evigt liksom.

Blev tillsammans med en ny så småningom. Han var otrogen mot mig. Karma... Märkte ju ganska snart - för jag själv hade ju betett mig exakt som han gjorde.
  • Anonym (lipstick on your....)
    Anonym (Vejde) skrev 2016-12-26 20:36:50 följande:

Frågade honom om han knullat någon annan. Han sa nej och sa att jag gärna kunde få lukta på hans k*k och lukta på hans kläder om jag inte trodde honom. Han kom hem direkt från kusinen till mig, hade inte duschat och hade samma kläder som när jag lämnade av honom under dagen. (Luktade inte på honom!) har svårt att tro att han skulle komma hem till mig direkt från ngt ligg och vilja gosa med mig och sånt.

Mitt ex nekade att han hade varit otrogen när han kom hem från krogen efter att ha festat med en kompis en kväll..... 

Han nekade trots att han doftade damparfym.... Det var kompisens fel då han hade haft en damparfym i sitt badrum (trotts att han var singel kille) och exet tog fel.... Han nekade trotts att när kläderna kom av så hade han en ring med rosa glittrigt läppglans runt kuken......... Det var för att han tagit i något och sedan gått på toa........

Han hade varit otrogen många gånger visade det sig... Varje gång telefonen hade dött när han var hos kompisar eller släkten så visade det sig att han hade varit med andra... Han tog med mig på sin mors 70 års födelsedagskalas med hela släkten... dagen innan hade han varit otrogen...

Han hade varit otrogen på vägen hem till mig när jag bodde i en annan stad... han sa att han blivit försenad från jobbet/något hänt med bilen/ och sa att han åkte senare än vad han egentligen hade gjort och hade en tjej som bodde halvvägs mellan oss som han stannade hos och hade lite kul innan han körde hem till mig i samma kläder...

När allt kom till ytan så insåg jag att jag varit så blind...

Nu säger jag inte att det är så med din pojkvän... Kan faktiskt vara så att han helt enkelt tyckte att du var för velig med om du skulle med eller inte så han helt enkelt sket i dig istället för att tjata.... 

• Anonym (hmm)

Alltså det är klart att det kan hända att han varit otrogen, men varför utgå från det värsta? Det kan ju lika gärna vara så att han talar sanning och då riskerar anklagelser om otrohet snarare att skada relationen.

När jag var yngre hände det vid något tillfälle att jag var ute typ hela natten och festade och att jag inte kollade mobilen som låg i väskan. Min kille trodde också att jag hade varit otrogen, men det hade jag inte, däremot borde jag såklart ha hört av mig så att han slapp oroa sig. Så ts, jag förstår att du är sur för att han inte hörde av sig och att du blev orolig, men jag tycker du ska släppa tankarna på otrohet då det ändå inte finns något rimligt sätt för dig att ta reda på det.

• Anonym (J)

Han har varit otrogen. Så gjorde min sambo några gånger i början av förhållandet. Sen slutade han ett tag, och sen när jag blev gravid var han otrogen igen. Lämna honom på en gång.

• Anonym (ord)
    Anonym (Vejde) skrev 2016-12-26 20:16:53 följande:

Hej! Behöver ha lite rimliga tankar och åsikter.... (Ursäkta för lång text)

Min kille sedan 7 mån tillbaka var ute igår och kom inte hem, han hörde inte heller av sig. Hans mobil var avstängd från 21:00-05:30 typ. Hans batteri var dött och det köper jag. Vi bor alltså inte ihop officiellt men han sover och är hos mig varje dag. Jag var extremt orolig och sov inte en blund då spekulationerna började florera i huvudet... Inte så farligt att han inte hörde av sig tänker ni kanske men nu är det såhär:

Vi skulle gå ut tillsammans vilket vi bestämde. Jag skjutsade honom på dagen till en närliggande stad då han hade tävling. Jag åkte hem och vi sa att vi skulle ha kontakt under kvällen då jag skulle hämta honom. Vi hörs inte av och jag skriver 20:00. Han säger då att han åkt ur tävlingen. Sen är allt tyst. Får inte tag på honom och börjar bli mkt orolig. Hans mobil är avstängd och jag skriver en del meddelanden till honom samt ringer.

Klockan 05:30 får jag ett svar från honom. Han säger att han är hos sin kusin och sover där när jag frågar vart han är. Sen svarar han inte mer och ignonerar det jag skriver trots att han är inne på fb. Vid 11:30 svarar han (efter att jag skrivit) att han sovit. Han kommer hem och säger att han varit på efterfest hos sin kusin och att hans mobil varit död. Jag är väldigt arg och sa att han kunde lånat någon annans telefon och meddelat mig. Han sa att han inte tänkte på det. Jag frågade varför han inte satte på sin telefon då han uppenbarligen laddade den hos kusinen. Han säger att han trodde mobilen sattes på av sig själv vid laddning och att han inte tittat på sin telefon. (???)

Han anser inte att han gjort ngt fel utan tycker att jag ska låta honom vara för han är vuxen. Förklarar att jag varit mkt orolig och att detta inte är okej. Säger att jag är mkt sårad då vi bestämde att vi skulle gå ut tillsammans. Förklarar att jag är väldigt ledsen över att han inte hörde av sig. Han säger då att ja tidigare under dagen sagt att jag inte var säker på att jag skulle följa med ut. Jag anser dock att detta inte är en anledning till att dissa sin flickvän. Han kunde frågat mig om jag skulle med ut då jag faktiskt satt och väntade på honom. Sen att han inte kom hem gör mig förbannad. Hur svårt kan det vara att höra av sig? Jag frågade om han inte tänkte på mig någonting då han inte hörde av sig. Han sa "nej det gjorde jag inte". Det sårar mig också. Tänker man inte på sin flickvän trots att man är ute/efterfestar? Han sa själv att jag kunde skriva till hans kusin som kunde bekräfta att han var på efterfest där. Jag vill dock inte vara den flickvännen.

Han anser att jag ältar detta då jag inte kan släppa det. Han har, vad jag anser, inte gett mig en ordentlig ursäkt. Han har sagt att det inte var sjysst gjort och att han inte ska göra så igen. Fick liksom säga till honom att jag ville ha en ursäkt... Detta är inte en big deal för honom men det är det för mig. Jag trodde aldrig att han kunde göra så mot mig. Jag känner mig väldigt sviken och sårad av honom. Han kan inte förstå att han har gjort fel. Hur skulle ni reagera? Överreagerar jag? Har en tendens att älta saker... Känner mig som en idiot då jag har dessa känslor och vill bara kunna släppa det. Vad skulle ni gjort?

Hej ts.Läste din tråd för n¨ågra dagar sen men inte hunnit fråga.

Jag har varit med om samma men på mitt sätt, värre även iom att vi hade en dotter då på 4 månader första gången och det upprepades vilket det och annat ledde till vår kris.

Vad jag vill säga är att om Du upplever det som ett svek så Är det ett svek och tar inte snubben Det på allvar så är han inte bra för dig.
    Lite så enkelt kan det va.

Det som gjorde att vi kom igenom vår svacka det var att jag fick älta och han tog det och att jag Såg hans ansträngningar samtidigt insåg mina fl som gjorde att det blev som det blev.

Vi hade inte varit tillsammans länge.

Är fortf tillsammans idag men det Är beslut du måste ta om du känner att han ä värd det?! Och varför är han värd det?!...
    ibkand beter man ju sig som en skit också när förhållandet är nytt, kanske för att man undermedvetet testar den andre eller för att man inte riktigt vågar ta det steget osv..

Det ska iaf kännas värt det om du väljer att gå vidare.
    Över känslig är du definitivt inte.
    hur har det gått, hur känns det idag?!
  • Susannahe

Låter alldeles fel hela historien, denna kille har inte rent mjöl i påsen Bortförklaringar hit o dit jag tror du innerst inne tänker lika.

Svar på tråden Min kille hörde inte av sig och kom inte hem - hur sluta älta?