Min kille hörde inte av sig och kom inte hem - hur sluta älta?
Hej! Behöver ha lite rimliga tankar och åsikter.... (Ursäkta för lång text)
Min kille sedan 7 mån tillbaka var ute igår och kom inte hem, han hörde inte heller av sig. Hans mobil var avstängd från 21:00-05:30 typ. Hans batteri var dött och det köper jag. Vi bor alltså inte ihop officiellt men han sover och är hos mig varje dag. Jag var extremt orolig och sov inte en blund då spekulationerna började florera i huvudet... Inte så farligt att han inte hörde av sig tänker ni kanske men nu är det såhär:
Vi skulle gå ut tillsammans vilket vi bestämde. Jag skjutsade honom på dagen till en närliggande stad då han hade tävling. Jag åkte hem och vi sa att vi skulle ha kontakt under kvällen då jag skulle hämta honom. Vi hörs inte av och jag skriver 20:00. Han säger då att han åkt ur tävlingen. Sen är allt tyst. Får inte tag på honom och börjar bli mkt orolig. Hans mobil är avstängd och jag skriver en del meddelanden till honom samt ringer.
Klockan 05:30 får jag ett svar från honom. Han säger att han är hos sin kusin och sover där när jag frågar vart han är. Sen svarar han inte mer och ignonerar det jag skriver trots att han är inne på fb. Vid 11:30 svarar han (efter att jag skrivit) att han sovit. Han kommer hem och säger att han varit på efterfest hos sin kusin och att hans mobil varit död. Jag är väldigt arg och sa att han kunde lånat någon annans telefon och meddelat mig. Han sa att han inte tänkte på det. Jag frågade varför han inte satte på sin telefon då han uppenbarligen laddade den hos kusinen. Han säger att han trodde mobilen sattes på av sig själv vid laddning och att han inte tittat på sin telefon. (???)
Han anser inte att han gjort ngt fel utan tycker att jag ska låta honom vara för han är vuxen. Förklarar att jag varit mkt orolig och att detta inte är okej. Säger att jag är mkt sårad då vi bestämde att vi skulle gå ut tillsammans. Förklarar att jag är väldigt ledsen över att han inte hörde av sig. Han säger då att ja tidigare under dagen sagt att jag inte var säker på att jag skulle följa med ut. Jag anser dock att detta inte är en anledning till att dissa sin flickvän. Han kunde frågat mig om jag skulle med ut då jag faktiskt satt och väntade på honom. Sen att han inte kom hem gör mig förbannad. Hur svårt kan det vara att höra av sig? Jag frågade om han inte tänkte på mig någonting då han inte hörde av sig. Han sa "nej det gjorde jag inte". Det sårar mig också. Tänker man inte på sin flickvän trots att man är ute/efterfestar? Han sa själv att jag kunde skriva till hans kusin som kunde bekräfta att han var på efterfest där. Jag vill dock inte vara den flickvännen.
Han anser att jag ältar detta då jag inte kan släppa det. Han har, vad jag anser, inte gett mig en ordentlig ursäkt. Han har sagt att det inte var sjysst gjort och att han inte ska göra så igen. Fick liksom säga till honom att jag ville ha en ursäkt... Detta är inte en big deal för honom men det är det för mig. Jag trodde aldrig att han kunde göra så mot mig. Jag känner mig väldigt sviken och sårad av honom. Han kan inte förstå att han har gjort fel. Hur skulle ni reagera? Överreagerar jag? Har en tendens att älta saker... Känner mig som en idiot då jag har dessa känslor och vill bara kunna släppa det. Vad skulle ni gjort?