• Alexandra1986

Ensamma på nyår!

Vet inte för vilket år i rad som jag och min man sitter hemma på nyårsafton. Vi skulle kunna fira med mina föräldrar men det är av olika anledningar inte ett alternativ vi trivs med och i år har vi dessutom en liten på 8 månader.

Känner väl egentligen att vi har lagom med vänner annars, tillräckligt så att man mäktar med med jobb och fritid och så men just nyår blir ensamt av någon anledning. Någon mer som har det så, vad ska ni hitta på ?

• Svar på tråden Ensamma på nyår!
  • i-o
    Laga smörgåstårta.
    Skriva ner nyårslöften.
    Knarka.
    Sova.

Typ... kanske?
  • lövet2

Här hittar vi inte på något alls. Ungarna har röstat fram hamburgare till middag, och så kanske jag kan slita dem från datorerna tillräckligt länge för att spela en Yatzy.

• Alexandra1986
    lövet2 skrev 2016-12-27 23:21:16 följande:

Här hittar vi inte på något alls. Ungarna har röstat fram hamburgare till middag, och så kanske jag kan slita dem från datorerna tillräckligt länge för att spela en Yatzy.

Låter ju ändå ganska mysigt ????
  • lövet2
    Alexandra1986 skrev 2016-12-27 23:28:36 följande:
    Låter ju ändå ganska mysigt ????
    En unge vid sin dator. Lillasyster vid sin dator. Och så jag - jag får väl ägna mig åt att stryka eller något.
  • Alexandra1986
    lövet2 skrev 2016-12-27 23:34:24 följande:

En unge vid sin dator. Lillasyster vid sin dator. Och så jag - jag får väl ägna mig åt att stryka eller något.

Haha okej jag fattar inte så mysigt med andra ord :)
  • i-o
    Alexandra1986 skrev 2016-12-27 23:36:39 följande:
    Haha okej jag fattar inte så mysigt med andra ord :)
    Stryka är väl jätteskoj?!

mvh
    man.
  • Alexandra1986
    i-o skrev 2016-12-27 23:54:28 följande:

Stryka är väl jätteskoj?!

mvh

man.

Kanske om man är en man ;)

Mvh

En kvinna
  • Anonym (Mys)

Här är vi båda barnlediga på nyår och planerar att bara äta gott, titta på film och mysa och ta tillvara på tiden tillsammans. Ingen av oss tycker att nyår är något speciellt och har inget emot att vara själva. Vi är båda mellan 28-34 år.

• i-o
    Alexandra1986 skrev 2016-12-28 00:13:47 följande:

Mvh

En kvinna
    Usch könsnormativt.
  • Anonym (S)

Som hundägare är ju just nyår en sån dag man sitter hemma.
    Oftast bara jag och sambon. I år kommer dock hans föräldrar hit på mat.
    Och så blir det bingo.

Men det är rätt skönt ibland att slippa piffa till sig och bara ta det lugnt istället med favoritmat och favoritfilm.
    Titta på lite fyrverkerier kan man ju göra också.
    Och vakna HEMMA och UTVILAD första dagen på nya året

• Carambolan

Vi brukar också fira med familjen men har bestämt oss för att vara ensamma hemma i år (med tre barn), känner oss lite utpumpade efter allt julfläng. Här blir det festlig mat, experiment med alkoholfria drinkar (som sagt tre barn och jag som är på tjocken), nåt sällskapsspel eller tv-spel och bara allmänt chill.

• Anonym (vill du inte sitta hemma? sitt inte hemma)

Har inte några planer alls, lär väl ramla ner på stan för att kika på fyrverkerierna och eventuellt hinka i sig ett par bira på puben.

• i-o

Vid närmare eftertanke kanske man skulle supa ner sig och göra slut på allt istället.

Fy fan för att stryka.

• Anonym (Ensam hundvakt)

Jag lever ensam utan familj & vänner. Blir inte mycket till firande eftersom jag är hundvakt till tre stora hundar under nyår. Hundarna är som tur är inte rädda för smällare.

• minna456

Vi ska också vara själva på nyår, har en liten tjej på 6 månader. Har också vänner och bekanta men de har väl annat för sig. Några är bortresta etc. Vi tänkte äta lite gott och ta det lungt även om det hadevarit roligare med lite nyårsfirande.

• sextiotalist
    Alexandra1986 skrev 2016-12-28 00:13:47 följande:

Mvh

En kvinna

Stryka är visst kul

En annan kvinna
  • Alexandra1986
    sextiotalist skrev 2016-12-29 18:52:12 följande:

Stryka är visst kul

En annan kvinna

Ja smaken är ju som bekant som baken ;)
  • Alexandra1986

Tack för alla era svar! Det känns ju faktiskt mycket bättre nu. Vi ska nog dra ihop något gott att äta så får vi ses sen vad kvällen har att bjuda på :)

Svar på tråden Ensamma på nyår!