Varför ska skatter betala provrörsbefruktning?
Varför ska samhället hjälpa till ekonomiskt för de som inte kan få barn?
Provrörsbefruktning, insemination och vilka behandlingar som nu finns
Varför ska samhället hjälpa till ekonomiskt för de som inte kan få barn?
Provrörsbefruktning, insemination och vilka behandlingar som nu finns
Jag vet inte om du förstår hur jag tänkte. Tydligen så finns det dom som betalar jättemycket ur egen ficka för att det ska lyckas när de inte längre får det bekostat av samhället. De går vidare med egna pengar när de inte får hjälp längre. Och om inget annat fungerar så återstår ju bara adoption. Vilket också är väldigt dyrt
Jag menade om man ska resonera att eftersom det är en sjukdom som man mår dåligt av och därför ska man få ekonomisk hjälp ifrån samhället. Då borde det ju vara väldigt fel att man inte får hjälp hela vägen tills man verkligen har ett barn. Först då blir ju behovet uppfyllt och man mår bra. Om det nu handlar om människor som blir godkända för adoption och det bara handlar om hur det ska finansieras.
Jag är 31
OCH man ska också komma ihåg att alla inte vill adoptera.
Det finns massa forskning kring ämnet om du är intresserad. Det är bara att söka på nätet.
OCH man ska också komma ihåg att alla inte vill adoptera.
Det finns massa forskning kring ämnet om du är intresserad. Det är bara att söka på nätet.
Om jag vill adoptera, svårt att ge ett definitivt svar eftersom barn är inte aktuellt för mig just nu men om jag skulle ta beslutet att skaffa barn och förhållandena vore de rätta så vore det nog det bästa alternativet eftersom det finns vissa ärftliga sjukdomar som jag inte skulle önska att mina barn fick. Sen känns det ju mer logiskt att inte producera fler barn när det redan finns så många som inte har föräldrar.
Att du säger att adoption inte ska ses som en lösning har jag svårt att förstå, det låter nästan som att en familj med adopterade barn har inte samma värde i sitt förhållande som biologiska barn, eller hur ska man tolka det du säger? De som väljer adoption när inget annat fungerar ville väl inte det heller i första hand, men när de väl har sitt barn och får känslor för det så är väl allting jättebra eller varför är det ingen bra lösning?
Jo det är jag absolut med på att det är tärande, men det finns många andra sorger och saknader som man kan uppleva i livet utan att för den skull få ekonomisk hjälp från samhället för att lösa problemen.
Ja ok 5 stycken tycker du är bra, men om inte de där äggplocken och insättningarna ger resultat, tycker du då att det borde vara stopp i ekonomisk hjälp med barnskaffandet ifrån samhället då?
jag hakade upp mig på psykiskt lidande eftersom jag utgick ifrån att det var det man indirekt skulle avhjälpa i och med behandlingarna. Då tänkte jag vidare att det kanske finns större lidanden än så, vilka som kan avhjälpas med pengar. Men du tycker inte att det är jämförbart om det inte är en sjukdom ( om jag fattade dig rätt)
Du tycker inte man kan ställa olika livskriser mot varandra. Men hur tycker du att de ska tacklas då, ska var och en kämpa med sitt eller bör man få hjälp?
Det är enbart en sjukdom om läkare har konstaterat att en av parterna inte kan få barn. Inte om det är svårt för två personer att få barn tillsammans.
Alla övriga, som är för feta, som har dragit på sig sjukdomar osv, ska alltså inte få hjälp?
För att om du blir sjuk anser du att du skall få hjälp av staten och dvs. Då vill du säkert ha den fria vården . . Samma sak gäller barnlösa . Självklart skall de få hjälp av samma anledning .
För att om du blir sjuk anser du att du skall få hjälp av staten och dvs. Då vill du säkert ha den fria vården . . Samma sak gäller barnlösa . Självklart skall de få hjälp av samma anledning .