• Ellisen

Vi som börjar använda Cb fertilitetsmonitor dec/jan

Hej! Letade efter en liknade tråd men hittade inte någon så startar en egen! Skulle vara kul att hitta fler som ska börja använda Clearblues fertilitetsmonitor, eller som precis har börjat. Och följas åt till ett plus :)

Tänkte att vi kan skriva en kort presentation om oss själva :)

Så lite om mig

Jag är en tjej på 25 år som bor i södra Stockholm, har två barn, en pojke på 4 och en flicka på 3. Så vi jobbar på nr tre nu, dock utan resultat (försökt i 7 månader). Har beställt en Cb fertilitetsmonitor och väntas få den vilken dag som helst nu. Jag hoppas att den ska hjälpa mig att förstå min kropp så vi får ett plus snart :)

• Svar på tråden Vi som börjar använda Cb fertilitetsmonitor dec/jan
  • Anonym (4:a barns mor)
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-06 12:02:04 följande:

Ja första dagen var idag och den sa att den vill ha ett nytt test i morgon. Känns bara väldigt konstigt att trsta varje dag så här tidigt.

Denna monitorn mäter ju både östrogen och lh hormon, ett par dagar efter mensen ska östroget öka, så är nog det den söker efter nu, då går den från Låg till Hög, sen väntar den på en lh topp, har för mig att jag fick vänta ett par dagar då tills nästa test, men sen om de är första cykeln du använder denna så brukar den vilja att man tar fler test för att kunna lära sig din kropps mönster (om jag fattat det rätt) :)
  • HoppasPåEnTill
    Anonym (4:a barns mor) skrev 2017-01-06 16:42:19 följande:

Denna monitorn mäter ju både östrogen och lh hormon, ett par dagar efter mensen ska östroget öka, så är nog det den söker efter nu, då går den från Låg till Hög, sen väntar den på en lh topp, har för mig att jag fick vänta ett par dagar då tills nästa test, men sen om de är första cykeln du använder denna så brukar den vilja att man tar fler test för att kunna lära sig din kropps mönster (om jag fattat det rätt) :)

Tack för att du förklarade! Testade lågt ihår och idag och ska testa i morgon också. :)
  • Anonym (Bambina)

Åh, bra tråd! :) jag började använda CBAF i dec. Jag punktar upp hur det har gått hittills här nedan.

Tanten kom den 16:e dec, = dag 1.

Dag 8 började testningen.

Dag 10 slog den över från "låg" till "hög".

Dag 14 slog den över från "hög" till "max.."

Dag 15 "max.."

Dag 16 "hög"

Dag 17 "låg"

Nu återstår den jobbiga väntetiden! Och gissa om datumet för gravtestet är ett gott omen.. Fredagen den 13!

Jag verkar ha en 28 dagars cykel. Jag har aldrig haft stenkoll på cyklerna och med tanke på hur man varierar från månad till månad så känns den här manicken som en ok investering.

Det här är vårt första riktiga försök.

Anonym (Bambina) skrev 2017-01-07 12:38:54 följande:

Åh, bra tråd! :) jag började använda CBAF i dec. Jag punktar upp hur det har gått hittills här nedan.

Dag 15 "max.."

Dag 16 "hög"

Dag 17 "låg"

Nu återstår den jobbiga väntetiden! Och gissa om datumet för gravtestet är ett gott omen.. Fredagen den 13!

Jag verkar ha en 28 dagars cykel. Jag har aldrig haft stenkoll på cyklerna och med tanke på hur man varierar från månad till månad så känns den här manicken som en ok investering.

Vad härligt!

Min monitor vägrar slå om till max, fick positivt äl test i dag och 2 lika starka streck på monitor stickan men den sa fortfarande bara hög :-/

Är på dag 20 idag, konstigt att den knte hittar lh hormon när stickan hittar, detta är ju ändå en monitor lixom.

Slår den inte om i morgon vet jag inte vad jag gör :-/

Hur såg din sticka ut idag?

Såhär såg min ut.

• HoppasPåEnTill
    Anonym (Bambina) skrev 2017-01-07 12:38:54 följande:

Dag 15 "max.."

Dag 16 "hög"

Dag 17 "låg"

Det är ett kanonbra omen! Fredag 13 är turdagar. Min yngsta ska opereras på fredag. Håller tummarna för er båda.
  • Anonym (Bambina)
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-08 12:06:40 följande:

Det är ett kanonbra omen! Fredag 13 är turdagar. Min yngsta ska opereras på fredag. Håller tummarna för er båda.

Tack snälla! Hoppas det går bra för din kämpe på fredag!

Hur går det för dig?
  • Anonym (Bambina)
    Anonym (4:a barns mor) skrev 2017-01-07 14:27:05 följande:

Vad härligt!

Min monitor vägrar slå om till max, fick positivt äl test i dag och 2 lika starka streck på monitor stickan men den sa fortfarande bara hög :-/

Är på dag 20 idag, konstigt att den knte hittar lh hormon när stickan hittar, detta är ju ändå en monitor lixom.

Slår den inte om i morgon vet jag inte vad jag gör :-/

Hur såg din sticka ut idag?

Såhär såg min ut.

Förlåt för sent svar! Livet, min klumpighet kommer i vägen för familjeliv ibland.. min stackars lur vilar i frid nu. Så jag kan inte posta några bilder än men jag kan försöka förklara hur mina stickor såg ut.

Jag slutade att testa ägglossning efter testet på dag 17. Jag fick ju min max, hög och sedan låg så jag kände att det var onödigt att använda fler stickor.

Dom stickorna som jag maxade på ser ut som din sticka. Två definitiva och relativt breda streck. De blir tydligare när de får torka.

Dagarna fram till max kunde jag se en stegring varje dag, dvs skarpare streck dag för dag.

Nu väntar jag på BIM som bör infalla den 13:e.

Hur har det gått för dig? Har du testat ägglossning med några andra stickor? Jag fick tex inga utslag alls på CB digitala ägglossningstest och började tro att det var slut på ägg i min korg. Jag blev jorolig och började forska på nätet. Sant eller falskt vet jag inte, fick min max så jag släppte surfandet men jag lyckades få reda på en viktig faktor! Man har ägglossning 10ggr per år.

Hur sant det är vet jag inte iochmed allt med tjej delarna är så himla jooooobbigt individuella.
  • HoppasPåEnTill
    Anonym (Bambina) skrev 2017-01-10 17:57:04 följande:

Tack snälla! Hoppas det går bra för din kämpe på fredag!

Hur går det för dig?

Jo, jag är på cd10. Har haft störtblödningar dag 4-9 men nu har det stannat av helt.

Testar varje morgon och hittills är det 'lågt'. Undrar om monitorn funkar som 4-dagars testen. Förra cykeln hade jag blinkande gubbe i 5 dagar innan den fasta kom. Vill gärna insemineras ett par dagar före ÄL om det går men sist blev det 5 dagar före (och sen 2 och 1 dag före).

Vet du om monitorn alltid vill börja testa dag 6? Det bli väldigt dyrt.
    Anonym (Bambina) skrev 2017-01-10 18:19:16 följande:

Förlåt för sent svar! Livet, min klumpighet kommer i vägen för familjeliv ibland.. min stackars lur vilar i frid nu. Så jag kan inte posta några bilder än men jag kan försöka förklara hur mina stickor såg ut.

Jag slutade att testa ägglossning efter testet på dag 17. Jag fick ju min max, hög och sedan låg så jag kände att det var onödigt att använda fler stickor.

Dom stickorna som jag maxade på ser ut som din sticka. Två definitiva och relativt breda streck. De blir tydligare när de får torka.

Dagarna fram till max kunde jag se en stegring varje dag, dvs skarpare streck dag för dag.

Nu väntar jag på BIM som bör infalla den 13:e.

Hur har det gått för dig? Har du testat ägglossning med några andra stickor? Jag fick tex inga utslag alls på CB digitala ägglossningstest och började tro att det var slut på ägg i min korg. Jag blev jorolig och började forska på nätet. Sant eller falskt vet jag inte, fick min max så jag släppte surfandet men jag lyckades få reda på en viktig faktor! Man har ägglossning 10ggr per år.

Hur sant det är vet jag inte iochmed allt med tjej delarna är så himla jooooobbigt individuella.

Det är de som gör mig så frustrerad, fick som du beskriver, från obefintliga till tydligare och tydligare och sen de som jag skickade här och sen ännu starkare för att sen bli svagare och svagare och nu är de obefintliga igen, däremot står min monitor bara på hög, gör det från dag 2-3 efter mensen och fram till dagarna innan mens, då den går ner på låg......fick fullt utslag på andra äl test med fin stegring samt massor med symtom kroppsligt med så äl har jag ju för hoppnibhsvis haft, blir bara irriterad att monitorn inte kan visa, har mer än 10 dagar med hög varje månad.....har kanske för kort lh stegring så inte monitorn hinner läsa av det eller så är de fel på den :-/

Håller tummarna för dig, har du några känningar inför bim? :)
  • HoppasPåEnTill

Kan ni hjälpa mig lite.

Jag har donator som ställer upp när det är dags.

Igår slog fertilitetsmonitorn om från låg till hög. Clearblue 4-dagarstest var negativit igår men visade blinkande smiley idag.

Förra cykeln hade jag blinkande i 5 dagar innan den blev fast.

Har tänkt få in 2-3 inseminationer innan ÄL.

När tycker ni att jag ska göra första inseminationen?

HoppasPåEnTill skrev 2017-01-14 09:36:37 följande:

Kan ni hjälpa mig lite.

Jag har donator som ställer upp när det är dags.

Igår slog fertilitetsmonitorn om från låg till hög. Clearblue 4-dagarstest var negativit igår men visade blinkande smiley idag.

Förra cykeln hade jag blinkande i 5 dagar innan den blev fast.

Har tänkt få in 2-3 inseminationer innan ÄL.

När tycker ni att jag ska göra första inseminationen?

Har du något hum om när du brukar ha äl? Hur lång follikulär fas du har?

Om du räknar att du kanske har 5 dagar denna månaden oxå så bör du ju börja redan på måndag eller i alla fall i början på nästa vecka. :)
  • HoppasPåEnTill

Nu har monitorn visat hög i 9 dygn. 4-dagars clearblue visade blinkande 14-15/1 och sen negativt. Slog sen om och blinkade igen i fredags. Clearblue 2-dags test har visat negativt utom igår då det var positivt. 4-dagars fortfarande blinkande. Jag fattar ingenting.

HoppasPåEnTill skrev 2017-01-23 14:14:51 följande:

Vad sjutton betyder detta? Monitorn har visat hög i 10 dagar.

Den hittar ingen LH ökning, det har den knte gjort på mig heller sedan jag började med den, men blev gravid nu i januari i alla fall :)
  • HoppasPåEnTill
    Anonym (4:a barns mor) skrev 2017-01-24 16:39:26 följande:

Den hittar ingen LH ökning, det har den knte gjort på mig heller sedan jag började med den, men blev gravid nu i januari i alla fall :)

Knepigt. Men då hoppas jag på att mina <3 hamnat på rätt dagar så att det kan ta sig. :)
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-24 17:01:24 följande:

Knepigt. Men då hoppas jag på att mina <3 hamnat på rätt dagar så att det kan ta sig. :)

Håller tummarna för dig :)
  • Ellisen

Hej allihop! Har inte skrivit på ett tag då jag haft massa annat för mig. Hur går det för er? :)

Jag plussade idag!!! :) Trodde inte att det skulle bli något denna månad då vi endast hade sex på "hög" och det var tre dagar innan maximal! Men idag så tänkte jag att jag kör ett test för säkerhetsskull och där va plusset! På åttonde försöket, så äntligen!! Var så inställd på att det skulle visa negativt, inte haft en enda känning och tänkte lägga ner bebisverkstan ett tag framåt egentligen. Men kanske blev gravid just för att jag inte la ner så mycket tänk på att bli gravid (har börjat träna och rider en hel del så de har tagit iväg mig på andra tankar :)

• Ellisen
    Ellisen skrev 2017-01-27 13:26:10 följande:

Hej allihop! Har inte skrivit på ett tag då jag haft massa annat för mig. Hur går det för er? :)

Jag plussade idag!!! :) Trodde inte att det skulle bli något denna månad då vi endast hade sex på "hög" och det var tre dagar innan maximal! Men idag så tänkte jag att jag kör ett test för säkerhetsskull och där va plusset! På åttonde försöket, så äntligen!! Var så inställd på att det skulle visa negativt, inte haft en enda känning och tänkte lägga ner bebisverkstan ett tag framåt egentligen. Men kanske blev gravid just för att jag inte la ner så mycket tänk på att bli gravid (har börjat träna och rider en hel del så de har tagit iväg mig på andra tankar :)

Ellisen skrev 2017-01-27 13:26:10 följande:

Stort grattis!

Fick oxå + 17/1 :)
Svar på tråden Vi som börjar använda Cb fertilitetsmonitor dec/jan