Vet hur det känns skrev 2017-01-06 08:49:10 följande:
tack för ditt svar. det känndes lite bättre. min man och jag läser och läser allt vi kommer åt. jag har ju lyckats bli gravid (som ska vara svårt om man har sköldköttelproblem) så det är ju positivt. men när jag gjorde ul i v 8+4 så sa läkaren att fostret var väldigt litet 6+ hon såg hjärtat slå men kunde inget mer säga. jag undrar om mina värden gjort att bebis inte växer som den ska osv.. för om jag var i v 6+ skulle jag omöjligt ha kunnat plussa på stickan när jag gjorde.
på måndag ska jag ta prover genom werlabs (betalat själv) alla tester man kan ta på sköldköteln samt kolla binjurarna. skulle ta provet igår men eftersom det är röd dag idag så gick det inte.
jag var på eftermiddagen till vårdcentralen för att påminna läkaren om remissen. hon sa att hon skickat en remiss till Endokrin(stavas?) men ingen akut remiss.. vet inte skillnaden? på måndag ska min ordinare läkare ringa 08.00 och av han ska jag begära remiss till sjukhuset. litar inte på vårdcentralen för fem öre. läkaren vägrar ta prover på T3, ANTI-TPO samt TRAK
det bekostar jag själv så får jag se vilket resultat jag får.
Skulle inte tro att dina värden har att göra med tillväxten av bebisen. De kanske har räknat fel vilken vecka du är i.
Men vänta och se vad nästa ultraljud visar.
Det låter så konstigt att ingen akut remiss har skickats för länge sedan. Akutremiss betyder det att du prioriteras före andra patienter som inte det är brådskande med.
När du är gravid och har sköldkörtel problem så är det ju brådskande.
De på endokrin var så noga med mig och tog prover på mig varannan vecka och ringde också och frågade hur jag mår. De sa att det är extra viktigt med täta kontroller när man är gravid. Fick även gå oftare på ultraljud. För bebisen kan bli stressad av höga värden.
Ring till endokrinkliniken och be att du få komma dit. De kan ringa läkaren på vårdcentralen om de behöver bekräfta att remissen är skickad. Annars kan du gå till en annan läkare och be denne skicka en remiss akut och säg att du mår inte bra.