• eg90

    Munkpeppar

    Hej!

    Någon här som äter munkpeppar? Vad är era erfarenheter av det?

    Jag började ta munkpeppar på cd1 och nu cd14 har jag äl. Har annars äl från cd 18-25 och varierande längd på min cykel. Kanske den blir mer normal nu.

    Men denna äl gör mkt ondare än vanligt, antar det beror på munkpepparn.

  • Svar på tråden Munkpeppar
  • royce
    Isvattenis skrev 2017-05-11 17:43:37 följande:
    Trots att du ätit Munkpeppar?
    Jag har fått fullt utslag i 3 dagar nu (dag 8-11) så jag skiter i att testa. Tydligen så ger mp förhöjt lh vilken är väldigt tydligt här.
    Ja, LH verkar ha ökat för mig med men kanske inte lika mkt som för andra. Ska som sagt prova ett annat märke på testen den här gången bara för att se om det blir ngn skillnad. Såg i en annan tråd en tjej som fått fullt utslag på ett test men lika svagt som jag brukar få på det andra, fastän de var testade samtidigt.
  • Isvattenis
    royce skrev 2017-05-15 11:30:40 följande:
    Ja, LH verkar ha ökat för mig med men kanske inte lika mkt som för andra. Ska som sagt prova ett annat märke på testen den här gången bara för att se om det blir ngn skillnad. Såg i en annan tråd en tjej som fått fullt utslag på ett test men lika svagt som jag brukar få på det andra, fastän de var testade samtidigt.
    Skumt. Har dock aldrig testat dom här digitala med blinkande gubbe. De kanske vore nått.
    Har provat stickor från både babyplan och billigatesters. Och båda ger utslag hela tiden. Så jag slutar nog och går på sekret och känningar.
  • royce
    Isvattenis skrev 2017-05-15 13:01:36 följande:
    Skumt. Har dock aldrig testat dom här digitala med blinkande gubbe. De kanske vore nått.
    Har provat stickor från både babyplan och billigatesters. Och båda ger utslag hela tiden. Så jag slutar nog och går på sekret och känningar.
    De gånger jag använt digitala test så har de funkat bra, så jag verkar ju ha tillräckligt med LH ändå. Har dock inte testat med sådana nu när jag äter mp.
    Jag tar tempen varje morgon så jag går efter den + sekret och känningar också :) men vill ändå hålla kolla med ÄLtest också.
  • meijram
    Mariiieee skrev 2017-05-14 22:42:23 följande:

    Vilken intressant tråd att läsa igenom! Ska googla på mp! Min menscykel har varit ovanligt lång nu de senaste gångerna. 34dagar förra gången. Nu är jag snart på cd 36 och de verkar som om mensen är på G. Kan mp korta ner menscykeln så är det perfekt!

    Är det någon som äter något annat som kan förstärka Chanserna att ägget fäster bättre?


    Välkommen till tråden! Jag har uppfattat det som att munkpeppar stabiliserar hormonbalansen, så en för lång cykel borde kunna kortas ner. Jag äter inget speciellt annat. I för sig tar jag lite olika kosttillskott, men det är för min allmänna hälsas skull. Du kan säkert hitta bra info via google om det där med hjälp att få ägget att fästa. Jag har läst något om det tidigare, men har dåligt minne så jag minns inte nu Glad
  • Isvattenis

    Behöver råd. När tycker ni att jag ska sluta med mp? Vet ju aldrig när jag har ÄL eftersom jag får alltid positiva ÄL test påg mp en månad hade jag ÄL dag 18 en dag 39 :p kan jag äta fram till plus eller mens?

  • royce

    Cd 13 idag och redan eggwhite flytningar den här cykeln också! :) så häftigt att man märker sån skillnad med mp! beräknar ÄL på cd 17 och tidigare har jag bara haft Eggwhite 1 dag per cykel, och då dagen innan ÄL.
    En liten fråga, visst är det östrogenet som stimulerar ÄL-flytningar..? I så fall har mitt östrogen verkligen påverkats av mp :)
    Återstår att se om LH vill visa sig på ÄL-stickorna ordentligt den här gången... 

  • Isvattenis
    royce skrev 2017-05-18 12:49:31 följande:

    Cd 13 idag och redan eggwhite flytningar den här cykeln också! :) så häftigt att man märker sån skillnad med mp! beräknar ÄL på cd 17 och tidigare har jag bara haft Eggwhite 1 dag per cykel, och då dagen innan ÄL.
    En liten fråga, visst är det östrogenet som stimulerar ÄL-flytningar..? I så fall har mitt östrogen verkligen påverkats av mp :)
    Återstår att se om LH vill visa sig på ÄL-stickorna ordentligt den här gången... 


    Men va härligt att du märker sån effekt. :)
    Själv hade jag sticky på cd 14
    Vattning på cd 15 och trådig på cd 16 och igår på cd 17 Lotion.
    Kan jag haft ägglossnings ? Hade pyttelite känning i magen o inget annat.
  • royce
    Isvattenis skrev 2017-05-18 12:57:40 följande:
    Men va härligt att du märker sån effekt. :)
    Själv hade jag sticky på cd 14
    Vattning på cd 15 och trådig på cd 16 och igår på cd 17 Lotion.
    Kan jag haft ägglossnings ? Hade pyttelite känning i magen o inget annat.
    kommer du ihåg hur dina flytningar betedde sig sist du hade ÄL? Du kanske kan jämföra med de?
    Jag tempar varje morgon och håller koll med fertilty friend (ff) när ÄL varit. På ff har jag sett att andra som äter mp kör på ända fram till mens eller plus, men jag vet inte huruvida det är bra eller dåligt. ?
  • Isvattenis
    royce skrev 2017-05-18 13:54:28 följande:
    kommer du ihåg hur dina flytningar betedde sig sist du hade ÄL? Du kanske kan jämföra med de?
    Jag tempar varje morgon och håller koll med fertilty friend (ff) när ÄL varit. På ff har jag sett att andra som äter mp kör på ända fram till mens eller plus, men jag vet inte huruvida det är bra eller dåligt. ?
    Ja jag för noggrann anteckning :) så jag brukar ha äggvita typ 4 dagar iaf o då få typ lite ont i bröstvårtorna vid beröring osv. Men ingenting än. Men idag igen så kändes de som om jag kissade på mig när jag satte mig i bilen o när jag kom hem va hela trosan blöt så nu har jag vattnig igen så antar att ÄL inte varit. Aja.
    Sex ikväll isf så hoppas vi att de inte sker nån miss.
  • Isvattenis

    Nu står jag i valet o kvalet. Har slltid kört mp framåt till ÄL men inget plus än. Ska kanske prova fram till plus denna månad (om de blir nått) va tror no?

  • iinnaa

    Hejsan.

    Jag fick gå igenom en utomkvedshavandeskap förra året.

    Fick operera bort min högra äggledare tyvärr.

    Tog väldigt hårt på mig. Men nu vill jag börja prova igen. Vi har ju varannan månad på oss att bli gravida. Har läst lite om munkpeppar. Har hjälpt till med ägglossning och folk har blivit gravida.

    Men funkar det bra ändå fast man har haft en utomkvedshavandeskap?? Ställer inte till med något i kroppen?

Svar på tråden Munkpeppar