• Lillaknytet2017

Har jag ett pågående missfall eller vad händer?

Hej alla! Glad
    I förrgår plussade jag, först 1 gång på RFSU- sticka med 2 mkt svaga streck. Åkte direkt och köpte clearbluetest och plussade igen, samma kväll. Morgonen därpå, dvs igår morse gjorde jag ytterligare ett test, denna gången med ett mycket tydligare plus. Igårkväll gjorde jag ett clearblue digitaltest som också visade att jag är gravid, 1-2 veckor. Med andra ord är jag i vecka 3-4 om jag förstått rätt? 

Igår hade jag små lätta brunaktiga flytningar. Syntes mest när jag torkade mig, men även lite i trosorna på kvällen men fortfarande bruna. Idag har de fortsatt, men har nu under förmiddagen övergått till lite med rödaktiga. Det är inte mycket, men det var rött när jag torkade mig, och har varit och "dubbelkollat" flera gånger under förmiddagen genom att torka mig för att se om det fortfarande varit blod på pappret, vilket det varit. Nu verkar det inte ha kommit sådär "mycket" blod som förut utan det var endast ljusrosa när jag torkade mig efter toalettbesök. Hur som helst så är jag sjukt orolig. Jag har även en molande värk i magen (känns som mensverk ungefär) och det, i kombination med blödningarna gör mig galen. 

Jag vet att jag är väldigt tidigt in i graviditeten, men både jag och sambon blev så lyckliga av plussen häromkvällen att jag innerligt önskar att inget är fel. Värt att tillägga är att detta är första barnet och vi är relativt unga. Jag snart 23 och han 26, 

Någon som varit med om liknande? Jag har läst att det ju är helt normalt att blöda i början, men jag blir inte lugn ändå.... Är jätterädd. Borde jag åka till akutgyn? 
    Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-06 13:15
    Bör tilläggas att vi hade sex igårkväll. har läst att det kan göra att man blöder lite extra.

• Svar på tråden Har jag ett pågående missfall eller vad händer?
  • Summerchild

Haha sex blödde lite extra? Jag blödde en halv hink .....är fortfarande gravid bebis lever är i v 12 i morgon

• Summerchild
    Lillaknytet2017 skrev 2017-01-06 17:27:12 följande:

Jag hoppas verklige att det bara är en vanlig blödning. Får avvakta som du säger och testa igen om några dagar. 

Undvik vaginal sex och kanske blödning avtar... finns ju annat man kan göra
  • Mallemamma

Jag fick en blödning i samband med sex i början av min första graviditet. Den kom direkt efter och det var färskt blod och sen inte mycket mer, men kan ju te sig olika, blodet kanske inte kom ut direkt efter sexet för dig och därför är det brunt också, för det inte är "färskt". Testa igen om ett par dagar och se om det blir svagare eller starkare.. som någon annan skrivit också så kommer ett besök till gynakuten varken göra bu eller bä tyvärr.. snarare skapa mer oro och ovisshet. Hoppas det går bra för dig.

• Lillaknytet2017
    Mallemamma skrev 2017-01-06 19:40:04 följande:

Jag fick en blödning i samband med sex i början av min första graviditet. Den kom direkt efter och det var färskt blod och sen inte mycket mer, men kan ju te sig olika, blodet kanske inte kom ut direkt efter sexet för dig och därför är det brunt också, för det inte är "färskt". Testa igen om ett par dagar och se om det blir svagare eller starkare.. som någon annan skrivit också så kommer ett besök till gynakuten varken göra bu eller bä tyvärr.. snarare skapa mer oro och ovisshet. Hoppas det går bra för dig.

Var det endast den blödningen och sedan inget mer? Nu har jag ungefär som bruna flytningar, så känns mindre som om det skulle vara missfall. Tycker jag borde ha blödit mer, men man vet ju aldrig.. 
    Antar att du tänker om plusset blir svagare eller starkare? Visst blir starkheten på plusset olika svag alt. Stark beroende på mängd hcg i kroppen? Med andra ord, om det är svagare kanske det ändå var ett missfall? 
  • Mallemamma
    Lillaknytet2017 skrev 2017-01-06 21:06:38 följande:

Var det endast den blödningen och sedan inget mer? Nu har jag ungefär som bruna flytningar, så känns mindre som om det skulle vara missfall. Tycker jag borde ha blödit mer, men man vet ju aldrig.. 

Antar att du tänker om plusset blir svagare eller starkare? Visst blir starkheten på plusset olika svag alt. Stark beroende på mängd hcg i kroppen? Med andra ord, om det är svagare kanske det ändå var ett missfall? 

Ja precis, om det blir svagare kan det vara att det är ett missfall.. jag hade bara den blödningen men det är säkert olika från person till person. Jag har också läst om många med blödningar utan att det berott på missfall. Nu under min andra graviditet hade jag mycket molvärk i början, så att jag fick ligga o vila med värmekudde stundvis och var nästan säker på missfall men det var bara växtvärk :) så värlen behöver inte heller vara något negativt. Lycka till :)
  • Lillaknytet2017

Åh, idag har jag Såå mycket mer ont i brösten än igår, samt kände mig en aning illamående när jag vaknade. Tog ett nytt test bara för att se om jag fortfarande är gravid trots att jag vet att det ej borde vara någon skillnad om ja haft missfall, men jodå, ett ståtligt plus dök upp. Har lite ljusbrun/ljusrosa/beiga flytningar som syns när jag torkar mig. Dvs inget mer blod vad det verkar som. Hoppas på det bästa Skrattande

• Vickan I

Det låter hoppfullt. Avvakta några dagar och ta ett nytt test. Är det starkare el visar gravid 2-3 är allt säkert som det ska.

• Anonym SE

Vill inte verka negativ men ett grav test kan visa plus flera veckor efter missfall.
    Så jag hade inte litat på det.

Jag hade min första graviditet inte blödningar men det visade sig vara ofostrig graviditet

Den här graviditeten har jag behövt uppsöka akuten då jag fått två större blödningar.
    Jag är nu i v 21 och än så länge hänger den lilla med.

• Lillaknytet2017
    Anonym SE skrev 2017-01-07 09:16:49 följande:

Vill inte verka negativ men ett grav test kan visa plus flera veckor efter missfall.
    Så jag hade inte litat på det.

Jag hade min första graviditet inte blödningar men det visade sig vara ofostrig graviditet

Den här graviditeten har jag behövt uppsöka akuten då jag fått två större blödningar.
    Jag är nu i v 21 och än så länge hänger den lilla med.

Som sagt, är medveten om att det kan visa plus efter missfall, som jag skrev, men gjorde ett ändå.
    Hoppas det går bra för dig!! Vet de var dina blödningar har berott på? 
  • Anonym SE
    Lillaknytet2017 skrev 2017-01-07 09:24:23 följande:
    Som sagt, är medveten om att det kan visa plus efter missfall, som jag skrev, men gjorde ett ändå.
    Hoppas det går bra för dig!! Vet de var dina blödningar har berott på? 
    Jag läste uppenbarligen för snabbt då jag missade det =)

Första blödningen kom efter sex. Det var inga små mängder. Någon förklaring till varför fick jag inte. Gyn läkaren avrådde att ha sex en period vilket gjorde att vi avstod ifrån sex.

Andra blödningen vaknade jag med på morgonen. Var lite väl varmt nertill
    Riktigt obehagligt att vakna så.

Inte heller där fick vi någon förklaring. Man gissade att moderkakan tryckt sönder något blodkärl då blödningen inte kom ifrån den lilla.

Hoppas det löser sig för dig
    Du kan inte be om ett tidigt UL runt v 7?
  • Lillaknytet2017
    Anonym SE skrev 2017-01-07 14:19:05 följande:
    Jag läste uppenbarligen för snabbt då jag missade det =)

Första blödningen kom efter sex. Det var inga små mängder. Någon förklaring till varför fick jag inte. Gyn läkaren avrådde att ha sex en period vilket gjorde att vi avstod ifrån sex.

Andra blödningen vaknade jag med på morgonen. Var lite väl varmt nertill
    Riktigt obehagligt att vakna så.

Inte heller där fick vi någon förklaring. Man gissade att moderkakan tryckt sönder något blodkärl då blödningen inte kom ifrån den lilla.

Hoppas det löser sig för dig
    Du kan inte be om ett tidigt UL runt v 7?
    Det kan hända den bästa :) 
    Ok, märkligt hur vi kvinnor fungerar med oförklarliga blödningar och sådär.
    jo, jag funderar på att göra det. Kan vara skönt att få se att allt står rätt till. 
  • Summerchild
    Lillaknytet2017 skrev 2017-01-07 16:03:03 följande:

Det kan hända den bästa :) 

Ok, märkligt hur vi kvinnor fungerar med oförklarliga blödningar och sådär.

jo, jag funderar på att göra det. Kan vara skönt att få se att allt står rätt till. 

Jag hade oxå ljusrosa blödningar som va bruna och beige ibland.... det var oxå sexrelaterat
  • Lillaknytet2017

I morse när jag första gången gick på toaletten kom det pyttelite brunrött blod i toaletten. Tror inte det var några klumpar men tidigare har det endast kommit när jag torkat mig... Nu är ja livrädd. Har ont i brösten och molande värk i magen. Igår mådde jag stundvis väldigt illa. Har en undran gällande brösten. jag har läst att de flesta har ont i bröstvårtorna? Jag har inte det, utan snarare på båda sidorna, ovan och under. Dvs, trycker jag mitt på bröstet så gör det inte så ont, men däremot under, över och vid sidan av bröstvårtan gör det svinont. Någon som haft liknande? 
    I skrivandes stund har jag även en illamåendekänsla i magen. 

Svar på tråden Har jag ett pågående missfall eller vad händer?