Har jag ett pågående missfall eller vad händer?
Hej alla!
I förrgår plussade jag, först 1 gång på RFSU- sticka med 2 mkt svaga streck. Åkte direkt och köpte clearbluetest och plussade igen, samma kväll. Morgonen därpå, dvs igår morse gjorde jag ytterligare ett test, denna gången med ett mycket tydligare plus. Igårkväll gjorde jag ett clearblue digitaltest som också visade att jag är gravid, 1-2 veckor. Med andra ord är jag i vecka 3-4 om jag förstått rätt?
Igår hade jag små lätta brunaktiga flytningar. Syntes mest när jag torkade mig, men även lite i trosorna på kvällen men fortfarande bruna. Idag har de fortsatt, men har nu under förmiddagen övergått till lite med rödaktiga. Det är inte mycket, men det var rött när jag torkade mig, och har varit och "dubbelkollat" flera gånger under förmiddagen genom att torka mig för att se om det fortfarande varit blod på pappret, vilket det varit. Nu verkar det inte ha kommit sådär "mycket" blod som förut utan det var endast ljusrosa när jag torkade mig efter toalettbesök. Hur som helst så är jag sjukt orolig. Jag har även en molande värk i magen (känns som mensverk ungefär) och det, i kombination med blödningarna gör mig galen.
Jag vet att jag är väldigt tidigt in i graviditeten, men både jag och sambon blev så lyckliga av plussen häromkvällen att jag innerligt önskar att inget är fel. Värt att tillägga är att detta är första barnet och vi är relativt unga. Jag snart 23 och han 26,
Någon som varit med om liknande? Jag har läst att det ju är helt normalt att blöda i början, men jag blir inte lugn ändå.... Är jätterädd. Borde jag åka till akutgyn?
Kram
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-06 13:15
Bör tilläggas att vi hade sex igårkväll. har läst att det kan göra att man blöder lite extra.