• babydreams

Baking Soda Test - Fungerade det för er?

Efter vecka 11 (11+0) ska man kunna testa det världskända "Baking Soda-testet". Det fungerar som så att man kissar i en plastmugg, har i bikarbonat i en annan (ungefär lika mycket i båda). Sen häller man över urinet i bikarbonatet. (OBS, det måste vara bikarbonat! Inte bakpulver då det är utspätt).

Bubblar/skummar det (öl-liknande) = pojke
    Händer det absolut ingenting = flicka

Gjorde det precis själv, är i vecka 13. För mig hände det absolut ingenting alls! Så för mig blir det en flicka, om det nu stämmer :) jag har känt i flera veckor nu att det känns som om att jag bär på en tjej. Sambon tror också det. En nära vän, min mamma och min svägerska är också helt säkra på det. Haha, det återstår att se på RUL om 7 veckor. ;)

Om ni har gjort det, vad fick ni för resultat? Och om ni redan vet könet, stämde det? Vill gärna bli bombad med svar för att kolla om det är något att tro på :}

Mitt resultat nedan..

• Svar på tråden Baking Soda Test - Fungerade det för er?
  • Mirelle

Funkade inte för mig (test=flicka, får pojke) men jag var kanske för tidigt ute. Men enl statistiken visar väl BStestet mer rätt än fel iaf.

Vore kul att kolla nu i slutet av grav när jag har facit, får se om jag får tummen ur!

• Rymdmoln
    i-o skrev 2017-01-11 11:22:46 följande:

Åter igen missuppfattas jag.

Ska gå och lämna er ifred. Adjö.

Om du missuppfattas ofta så är ett hett tips att se över hur du skriver :)
  • Rymdmoln
    Mirelle skrev 2017-01-11 11:53:54 följande:

Funkade inte för mig (test=flicka, får pojke) men jag var kanske för tidigt ute. Men enl statistiken visar väl BStestet mer rätt än fel iaf.

Vore kul att kolla nu i slutet av grav när jag har facit, får se om jag får tummen ur!

Ja det vore kul att höra om det stämde eller ej för dig :)

Någon som vet fler liknande roliga sätt som sägs avslöja vilket kön det är?
  • CarinaL26

Funkar utmärkt att göra nåt motsvarande en piltavla på en vägg med markeringar för pojke/flicka och kasta plommon med bindel för ögonen och se var man träffar.

• i-o
    Rymdmoln skrev 2017-01-11 16:12:46 följande:
    Om du missuppfattas ofta så är ett hett tips att se över hur du skriver :)
    Pfft. Inte mitt fel att andra läser som krattor.

Får mig att vilja ta en spade och gräva ner mig istället.
  • babydreams
    i-o skrev 2017-01-11 16:31:06 följande:
    Pfft. Inte mitt fel att andra läser som krattor.

Får mig att vilja ta en spade och gräva ner mig istället.
    Hur kan vi läsa som krattor? Har alltid varit väldigt bra på att läsa och analysera. Förstår inte hur du skulle vilja formulera dig på annat sätt? För det låter ganska tydligt som om att du försöker provocera och håna oss med flit?
  • Treansresa

Vissa sidor säger att man ska röra om. Stämmer det?! Då borde det bli bubblor av det.

• Mirelle
    CarinaL26 skrev 2017-01-11 16:22:46 följande:

Funkar utmärkt att göra nåt motsvarande en piltavla på en vägg med markeringar för pojke/flicka och kasta plommon med bindel för ögonen och se var man träffar.

Mja, alltså det finns vissa indicier på att det kan fungera, men inte för alla. Mer rätt än fel dock enligt de studier jag läst om(finns dock inga större grav-studier). Har att göra med könshormonernas pHpåverkan på urinen - ngt man även (vad jag läst mig till på vetenskapliga sidor iaf)statistiskt sett ser skillnad på hos vuxna kvinnor och män i fertil ålder men som utjämnas i medelåldern. I den senare studien nämner man visserligen att männens statistiskt mer proteinrika kost kan ha viss påverkan, men det utelämnar ändå frågan varför skillnaderna i pH utjämnas i en ålder när kvinnors o mäns könshormoner utjämnas.
  • babydreams
    Treansresa skrev 2017-01-11 19:40:35 följande:

Vissa sidor säger att man ska röra om. Stämmer det?! Då borde det bli bubblor av det.

Testade två gånger att röra om snabbt som attan, hände absolut ingenting då heller, inte ens bubblor XD
  • Treansresa

Har ni gjort första gången. 1 bubbla och sedan kom det skum utan att pysa eller bubbla. Så de borde ju vara kille då

• Smulan_88

Har testar tidigare under graviditeten är idag i v.23+0 och för mig stämde det. Flicka på test flicka på Ultraljud.

Om man läser komentarerna så är det lätt att förstå ditt tänk ior. Du är ju inte där än, du har ju inte ens en tjej. Försök att vara lite mer öppen, så att du inte mister en potentiell flickvän någon gång i framtiden, för att du inte kunde hålla snattran. Du hör uppenbarligen inte till tråden, då du du inte uppfyller en enda av kriterierna. Utan i denna tråd är du ett "Troll" du hör ju uppenbarligen inte hit, du är inte kvinna, inte gravid, och dessutom inte villig att kissa i en kopp. Så lägg fokus på något annat

• Smulan_88
    Treansresa skrev 2017-01-15 16:03:17 följande:

Har ni gjort första gången. 1 bubbla och sedan kom det skum utan att pysa eller bubbla. Så de borde ju vara kille då

Ne flicka, det blir mycket skum och pyser MYCKET när det är pojk. Är det relativt lugnt så är det flicka
  • i-o
    babydreams skrev 2017-01-11 19:00:31 följande:
     För det låter ganska tydligt som om att du försöker provocera och håna oss med flit?
    Det är nog en komponent, det medger jag. Vuxna kvinnor som kissar i en burk med bikarbonat uppfattade jag som lite trolligt i sin tur, jag är väl inte helt fel ute jag heller.
  • Treansresa
    Smulan_88 skrev 2017-01-15 19:20:06 följande:

Ne flicka, det blir mycket skum och pyser MYCKET när det är pojk. Är det relativt lugnt så är det flicka

Okej:) haha vilken. Koll. Vart ett lager skum över hela ytan men som sagt inge pysande eller bubblande. Det uppkom i sin stillhet :)
  • Mirelle
    i-o skrev 2017-01-15 19:20:27 följande:

Det är nog en komponent, det medger jag. Vuxna kvinnor som kissar i en burk med bikarbonat uppfattade jag som lite trolligt i sin tur, jag är väl inte helt fel ute jag heller.

Mjae, enligt min helt personliga uppfattning är det inget fel med lite mänsklig nyfikenhet. Att bara bry sig om det absolut livsviktiga känns trist. Men så är jag också en nyfiken ickecyniker som hellre accepterar än dissar människors krusiduller...det leder ju ingen vart ändå.

Och -curious people are lever bored... det är ju bara ett urintest bland andra - även om chansen att det visar rätt skulle ligga på låt oss säga 60 procent dvs ynka 10 procent över att singla slant. Jag menar -kan man kissa på en pinne för att kolla om man är gravid kan man väl kissa i en burk för att försöka se om man väntar en grabb eller tös:)

Sen kan å andra sidan sidan en och annan cyniker vara uppiggande bland alla som bara jamsar med, sure thing.
  • syntharen

Jag gjorde testet i våras, det hände ingenting, inget skum inga bubblor. Ut kom en pojke så det funkade inte på mig iaf Jag gjorde även rödkålstestet (var sjukskriven så lätt uttråkad var jag... ), även det visade på en flicka. Och jag gjorde ringtestet och det visade också flicka. Antar att min egen "flickighet" tog över min pojkes pojkenergier, eller nåt...

• babydreams

Min gamla tråd haha!!

Ut kom iaf en POJKE så detta test stämde verkligen INTE xD så grundlurad man blev!! Dock är han ganska ?flickig? av sig. Han blir 3 år nu i juli :)

Svar på tråden Baking Soda Test - Fungerade det för er?