• Alexi

Har ni ätbara mutor med på utflykter i vinterväder?

Bara nyfiken efter en diskussion med en kompis. Har ni med er små mutor (uppmuntran, blodsockerhöjande) till barnen i form av ätbara saker vid utflykter i vinterväder (alltså då det kanske är lite kallare, mer kläder, lite tyngre osv). Som typ skidåkning, skridskoåkning, längre skogsutflykter eller vad man nu kan komma på..

Berätta gärna om ni har det eller varför inte, och vad ni har med er i så fall?

Nu menar jag alltså inte lunch eller mellanmål som mackor och så utan mer godis, choklad, kakor osv.

• Svar på tråden Har ni ätbara mutor med på utflykter i vinterväder?
  • MallaL

Absolut! Vi brukade kalla det för "bränsle" i skidspåret etc hade vi med oss apelsinklyftor i plastpåse, russin etc. På längre turer chokladbitar.

• John22

Jägarblandning är perfekt för kalla, aktiva vinterdagar.

• Totoro79

Absolut, 8h i skidbacken, de vägrar själva att sluta åka, även när benen viker sig på dem för att de är trötta men inte själva vill erkänna det :) . Orken kommer och går under dagen och en liten kexchoklad kan vara räddningen när blodsockret är lågt.

• Carambolan

Absolut. Jag är själv en person som blir extremt grinig när blodsockret är lågt, så det faller sig helt naturligt att ha med något ätbart i väskan till både mig och barnen, oavsett årstid. Nötter, frukt, sesamkex, choklad eller annat som är enkelt att äta på språng.

• i-o

Fullkornsmackor med ägg på även frukt och nötter och choklad i termos.

Ska man ha med sig energi ska det vara bra och hållbar energi liksom.

• Alexi

Men är det skillnad tycker ni på sött och sött? Skillnad på att ha russin, choklad, bragokakor eller luknande?

• fluu

När hon var bebis hade vi majskrokar med oss var vi än gick Men inte sen, hon förväntas uppföra sig ändå. Däremot så planerar vi in matpauser om vi ska vara borta mer än 3-5 timmar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Har ni ätbara mutor med på utflykter i vinterväder?