Min sons mamma knarkar.
Hej! Jag har en son som är 2 år gammal. Jag och sonens mamma har ett avtal där vi ska ha sonen varannan vecka som inte fungerar så bra! Jag har han min vecka helt utan problem men när jag ska lämna honom till hans mamma blir det alltid krångel. Hon säger "Nej! jag fixar inte det!!" och så vidare varje gång så har blivit att jag har han ~9-10 dagar på en 14 dagars period så lite som hon vill ha han. Hon pratar ofta om knark och att hon har provat röka och att alla hennes vänner är "cola torskar" så jag är till 99.9% säker på att även hon tar kokain och sånt.
Då frågar jag er! Hur kan jag gå till väga för att få hjälp av socialen? Tycker att socialen inte alls är hjälpsam då jag krigat i över 1 år för att bara få ett avtal skrivet om bara varannan vecka. med advokat och allting. Tycker det är surt för hon är bara hemma och går på socialbidrag och röker under fläkten hela dagarna medan jag sliter för min ingenjörs-utbildning och ändå tror ingen på en föränn man har en advokat.
Gör jag en socialanmälan kommer det ju ta en evighet innan dem försöker få henne att göra pissprov och då syns det väl inte ändå? Är så trött på det här och vara orolig för min son när jag lämnar honom. Hjälp mig!