• Fundersammast

Jag blir knäpp!

Plussade förra onsdagen.

På fredagen upplever jag några hugg i magen som strålat ut genom underlivet på eftermiddagen.

På kvällen är det färskt blod på pappret. Det fortsätter och håller på ännu, dag fyra alltså.

Aldrig så pass mycket att det kommer i bindan, aldrig klumpar. Växlar mellan rött/orange/brunt och ljusrosa flytningar. Upplever att det kommer ytterst lite mer när jag rör mig eller går i trappor. Har ingen som helst smärta. Uppehåll på några timmar varje dag när pappret är klar eller bara ljust ljust rosa. Upplever eventuellt att det har varit mer uppehåll idag än tidigare. Beräknas vara i v 5+4 idag.

Tog ytterligare ett gravtest idag som är precis lika som det jag tog för en halv vecka sedan. Har bokat VUL nästa torsdag. Snälla, jag håller på att bryta ihop. Jag är på gränsen till sammanbrott hela jäkla tiden. Vad tror ni? Berätta om era erfarenheter, vad som helst!

• Svar på tråden Jag blir knäpp!
  • Fundersammast

Dag 5 med blödning. Kommer ännu inget i bindan. Ljusrött/orange på pappret. Lite slemmigare typ. Idag upplever jag väldigt svag mensvärk.

Känns helt kört. Uppgiven och ledsen. Vill avboka VULet..

• Tullypan

Har du övriga gravidsymptom TS?

Jag har tre graviditeter i bagaget varav två friska små barn och ett missfall i v 8.

Första graviditeten (MF) så hade jag missfärgade flytningar i nästan två veckor. Brunt samt orange/rosa. Endast på pappret. Ingen smärta

MEN detsamma hade jag vid grav 2 som resulterade i ett friskt barn. Skillnaden mellan dessa två var 2 saker.

1) övriga grav symptomer försvann vid graviditeten som slutade i MF. Dvs trötthet, ömma bröst och lite illamående. Jag kände mig inte gravid längre när missfallet kom igång och jag började blöda ut.

2) i graviditeten som gav mig första barnet så slutade jag få missfärgade flytningar/små blödningar om jag låg ner i horisontellt läge en stund. Min bm sa att det tecken på sköra slemhinnor.

Grav 3 som gav lillasyster blödde jag ingenting alls!

Men det finns de som inte blöder alls och får ett MA långt senare..

• Fundersammast
    Tullypan skrev 2017-01-17 20:31:25 följande:

Har du övriga gravidsymptom TS?

Jag har tre graviditeter i bagaget varav två friska små barn och ett missfall i v 8.

Första graviditeten (MF) så hade jag missfärgade flytningar i nästan två veckor. Brunt samt orange/rosa. Endast på pappret. Ingen smärta

MEN detsamma hade jag vid grav 2 som resulterade i ett friskt barn. Skillnaden mellan dessa två var 2 saker.

1) övriga grav symptomer försvann vid graviditeten som slutade i MF. Dvs trötthet, ömma bröst och lite illamående. Jag kände mig inte gravid längre när missfallet kom igång och jag började blöda ut.

2) i graviditeten som gav mig första barnet så slutade jag få missfärgade flytningar/små blödningar om jag låg ner i horisontellt läge en stund. Min bm sa att det tecken på sköra slemhinnor.

Grav 3 som gav lillasyster blödde jag ingenting alls!

Men det finns de som inte blöder alls och får ett MA långt senare..

Har inga symtom alls, hade inte innan blödningarna heller. Idag har jag svag mensvärk precis som jag hade min första graviditet. Första graviditeten hade jag inte heller några symtom.

Blödningen minskar inte när jag ligger ner, de kan öka något vid rörelse.
  • cesso

Det är tyvärr bara att vänta och se.,,. De kan inget se på vul nu ändå. Vet hur det känns. Men det blir ändå som det blir. Vänta tre v och sen försöker du få ett vul,

• cesso

Oj. Missade att du bokat ett vul nästa torsdag. Iaf så har jag varit med om liknande. Tre ggr med mf och två ggr blödde jag i början av graviditeten och då blev det inte mf.

• cesso

Tänker att det kan vara för tidigt med vul nästa v. Och de kanske inte ser ngt hjärta för att du räknat några dgr fel och du blir ÄNNU mer orolig. Jag skulle vänta tills tidigast v 7+....

• Fundersammast
    cesso skrev 2017-01-17 21:11:09 följande:

Det är tyvärr bara att vänta och se.,,. De kan inget se på vul nu ändå. Vet hur det känns. Men det blir ändå som det blir. Vänta tre v och sen försöker du få ett vul,

Jag har fått tid för VUL nästa torsdag. Jag
    cesso skrev 2017-01-17 21:12:26 följande:

Oj. Missade att du bokat ett vul nästa torsdag. Iaf så har jag varit med om liknande. Tre ggr med mf och två ggr blödde jag i början av graviditeten och då blev det inte mf.

Vill du berätta mer om graviditeterna? När började du blöda, hur länge och vilken typ av blödning?
  • Fundersammast
    cesso skrev 2017-01-17 21:13:41 följande:

Tänker att det kan vara för tidigt med vul nästa v. Och de kanske inte ser ngt hjärta för att du räknat några dgr fel och du blir ÄNNU mer orolig. Jag skulle vänta tills tidigast v 7+....

Jag kommer vara i vecka 7+0.
  • SLK9216

Beklagar.. kan inte sätta mig in hur det känns. Försök tänka att barnet nog inte mådde så bra och jag önskar dig en ny graviditet som går bra snart. Kram!

Svar på tråden Jag blir knäpp!