Namnet Lo på en pojke
Vad tycker ni om namnet Lo på en pojke? Min sambo vill att sonen ska heta det. Tycker själv att namnet är fint men passar kanske bättre på en flicka. Andra namn på förslag är Joar, Ilon, Stig och Ture vad tycker ni om dom?
Vad tycker ni om namnet Lo på en pojke? Min sambo vill att sonen ska heta det. Tycker själv att namnet är fint men passar kanske bättre på en flicka. Andra namn på förslag är Joar, Ilon, Stig och Ture vad tycker ni om dom?
Jag tänker på Ivar Lo-Johansson :). Men beror kanske på vilken generation man tillhör. Jag tycker det är jättefint. Det enda är väl att enstaviga namn tenderar att få smeknamn som är tvåstaviga som ligger bättre i munnen. Frågan är vad det skulle bli....? Tycker Ture också är fint och lite nytt, har inte hört det på länge.
Har inte hört namnet tidigare men spontant låter det som ett "pojknamn".
Och Lo är ett jättefint namn förresten!
Ture har vi också på vår lista, tycker om det!
Lo är nog vanligast på flickor men jag tycker det är rätt neutralt. Men jag trodde Ilon var ett flicknamn?
Jag tycker att det är jättefint!! Vi hade det som en favorit men det föll väl mest på att det inte alls liknade syskonens namn. Istället blev det en Egon för vår del..
Micke Persbrandt och Sanna Lundells son heter väl Åke Lo om jag inte minns fel.
Det är ju unnisex och personligen så tänker jag på Ivar Lo så visst funkar det. Ilon är ju också unisex liksom.
Personligen tycker jag däremot att Lo är för sött. Tycker väldigt bra om Stig( fast "Stickan" är ett tråkigt smeknamn), Ture och Joar. Ilon gillar jag med, men det är väl ljuvt.
Tack för alla svar! Intressant att höra hur andra tänker. Tycker också Lo är lite väl gulligt. Ture är nog min favorit hittills, men så svårt att välja!
Är det inspirerat från DOTA2 eller Jupiters satellit? Skönjer vissa likheter med mitt eget nick här också. -_-
Lo är unisex. Annars finns det ju Varg och Björn om det är rovdjurs inriktat.
Kanske Loa? :)
Björn tycker jag om! Men min sambo gillar vokaler och vi är inte direkt rovdjursinriktade. Knut kom jag på idag, en gammal favorit som jag glömt bort.
Har aldrig fått frågan om vår Lo är tjej på grund av namnet tror jag, de flesta verkar ha koll på att det är unisex. Visst blir det så att enstaviga namn ibland får smeknamn som är tvåstaviga, det händer att vi säger "Loan" (storasyster heter Gry, blir Gryan).
På tal om rovdjur, vi var på ett kalas en gång med vår Lo och där fanns även en Björn och ett barn som hette Varg, vi fnissade lite åt att det vad ett gäng rovdjur där.
Min yngsta son heter Lo och så vet jag en pojke till som heter det, ingen flicka. Jag gillar dock att det är ett unisexnamn. Fint på både pojkar och flickor. Tycker (såklart) att Lo är ett jättefint namn på en pojke, annars hade jag inte valt det till min egen son. ????????
Min yngsta son heter Lo och så vet jag en pojke till som heter det, ingen flicka. Jag gillar dock att det är ett unisexnamn. Fint på både pojkar och flickor. Tycker (såklart) att Lo är ett jättefint namn på en pojke, annars hade jag inte valt det till min egen son. ????????