Inlägg från: Jason8531 |Visa alla inlägg
  • Jason8531

Namnet Lo på en pojke

Vad tycker ni om namnet Lo på en pojke? Min sambo vill att sonen ska heta det. Tycker själv att namnet är fint men passar kanske bättre på en flicka. Andra namn på förslag är Joar, Ilon, Stig och Ture vad tycker ni om dom?

• Svar på tråden Namnet Lo på en pojke
  • Jason8531

Vi tänkte ju inte stava det med två oo, men kanske blir konstigt utomlands ändå. Lou är ju också en variant. Men kanske ännu mer flickigt?

• Jason8531

Vad fint med fler små pojkar som heter Lo! Får ni ofta frågan om det är en tjej? Vet att det egentligen är ett unisexnamn men verkar ha blivit rätt vanligt bland tjejer på sista tiden så därför undrar jag lite vad andra tänker om det. Jag och sambon har rätt svårt att hitta namn vi båda gillar och Lo var en av få som fanns med på bådas lista.

• Jason8531

Tack för alla svar! Intressant att höra hur andra tänker. Tycker också Lo är lite väl gulligt. Ture är nog min favorit hittills, men så svårt att välja!

• Jason8531

Björn tycker jag om! Men min sambo gillar vokaler och vi är inte direkt rovdjursinriktade. Knut kom jag på idag, en gammal favorit som jag glömt bort.

Svar på tråden Namnet Lo på en pojke