• Katt14820

Tips på bra tv spel?

Hejsan FL!

Jag har en son på 12 och ett halvt år som spelar massor tv spel på sin Xbox och han har nu i 6an tagit tag i skolan och fått rätt så bra betyg (så såg det inte ut i 4an) så jag hade tänkt att överraska honom och ge honom något roligt spel till sin Xbox. Men nu är det så att jag inte kan särskilt mycket om det så skulle vara schysst om någon kunde hjälpa mig att hitta något roligt nytt spel. Vill helst inte fråga honom om det pga att jag vill att det verkligen ska vara en överraskning.

Så det enda "kriterierna" är att det typ ska vara något "trendigt" och roligt för en 12 åring som gillar det mesta bara ös på med spel förslag(skriv gärna lite vad de handlar om med)

Helst inte 18 årsgräns men om det verkar okej så kan det ju funka det med ;)

• Svar på tråden Tips på bra tv spel?
  • Carambolan

Är det en XboxOne? Overwatch hade jag satsat på om han gillar att spela online. Action inte så blodigt, det är pegi 12.

• Katt14820
    Carambolan skrev 2017-01-22 21:55:53 följande:

Är det en XboxOne? Overwatch hade jag satsat på om han gillar att spela online. Action inte så blodigt, det är pegi 12.

Tack för tipset jag ska kolla närmare på det! Och japp det är Xbox one!
  • volvo142

Tycker du ska fråga på en spel affär! jag själv är inne på mafia3 är 18 år. Då får man väl nästan inte spela sådant längre när man är tillräckligt gammal..  nyaste cod eller vad det heter har han det? Nä jag vet som sagt inte dom på affären har säkert några bra tips. :)

• Spelare

Grand Theft Auto 5 (18+ rekommenderat) är ju alltid ett spel som går hem hos alla. Min syster på 8 år älskar det och jag spelade extremt mycket GTA San Andreas när jag var yngre. Det är något speciellt med friheten i dom spelen.

• dfuoih

Det är lättare att ge råd om du räknar upp några av de spel han har och gillar att spela.

Gillar han sportspel typ NHL/FIFA?
    FPS? RPG?
    osv..

Iaf här är det jag kommer att tänka på:
    For Honor, Halo Wars, Titanfall 2, Plants vs Zombies GW2, Overwatch.

• volvo142
    Spelare skrev 2017-02-20 18:52:09 följande:
    Grand Theft Auto 5 (18+ rekommenderat) är ju alltid ett spel som går hem hos alla. Min syster på 8 år älskar det och jag spelade extremt mycket GTA San Andreas när jag var yngre. Det är något speciellt med friheten i dom spelen.
    Ja gud ja FAN vad roligt gta san andreas var på sin tid..
  • TheDummy

Visste ni att spelindustrin omsätter mer än hela filmindustrin och de flesta andra industrier?

Jag tycker personligen att GTA-serien (Läs: Grand Theft Auto) är en självklar etta. Visst, det är ett kontroversiellt spel, det är blodigt och innehåller mycket våld (vilket spel gör inte det idag?). Men samtidigt så tycker jag att det erbjuder en hel drös av påhittade nyheter, förvrängda ideal och personligheter samt en jäkla massa satir av dagens verklighet!

När jag började lira det första GTA som kom ut 1986 (om jag inte minns fel) så såg spelet ut som något katten hade hostat upp, i jämförelse med dagens "standard". Mycket har hänt sedan dess, rent grafiskt, men inte innehållsmässigt och jag gick i 6:an och var mogen nog för att snappa upp den sjuka/mörka humorn redan då.

Jag menar, innehållet och våldet fanns redan där och då och jag tycker att den serien är fenomenal utöver allt våld,  trots att alla (curling)föräldrar tycker att det spelet är SÅ hemskt! Utan att egentligen förstå varför...

Svar på tråden Tips på bra tv spel?